Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, minulý rok jsem si koupil nové auto. Chtěl jsem se zeptat, co bych měl měnit každy rok? Mám na mysli kapaliny a filtry. Děkuji.
Něco jiného je terie a něco jiného je praxe.
Proč by servis nevyměnil brzovku, když je to brnkačka na hodně peněz. Taková brzdovka musí vydržet i 5 let bez problémů.
Ve Vašem případě po jednom roce bych vymněnil vonný stromeček v kabině.
Je taky důležité, kolik toho najedete..jak hodně používáte klimošku, ventilaci a podobně?
Ale 10-15 tisíc to je na filtry hodně málo ujeto..
doplněno 14.05.15 17:32:andelíčku, prosím, poučtě mne, co se Vám stalo se starou brzdovou kapalinou?
Děkuji
doplněno 14.05.15 20:05:Sice si nedovedu představit styl jízdy, abych uvařil brzdovou kapalinu. Asi je to tím, že jezdím jen od roku 1975 a mám naježděno více jak milion.
Holt musím se poučit.
Díky.
Milane, brzdovka přijímá vodu a tím se snižuje bod varu. Uvařit starší brzdovku není až tak problém, stačí naložené auto, delší prudší kopec a nutnost několikrát prudce brzdit. Pokud jste takový profík jak píšete a radíte že "5 let je v pohodě nic nehrozí", tak určitě znáte aktuální bod varu vaší kapaliny + provozní teplotu brzdiče a víte že to je ještě s rezervou. Ovšem jestli to neznáte tak jste (doplňte si) a až uvaříte tak budete jen blbě čumět. Že spousta lidí na výměnu brzdovky kašle a vesele jezdí neznamená že to je v pohodě. Ono taky jezdí náklaďáky kterým polovina kol nebrzdí vůbec a taky to jsou profíci (do té doby než nedobrzdí).
Výměna každé 2 roky není zbytečnost, sice tam je rezerva, ale neměnit nikdy je už dost o hubu...
asd, nikdy jsem o sobě nenapsal, že jsem profík, jen jsem uvedl, že se mi ještě nestalo uvařit brzdovku. S kým jsme mluvil, také ne. A že jsem ojezdil mnoho šunek.
A to jezdím s několika vozidly, i přeloženými. Ale asi nejezdím tak, abych uvařil brzovku. Nevím..
Vy znáte "aktuální bod varu vaší kapaliny + provozní teplotu brzdiče a víte že to je ještě s rezervou"? Jak jste to zjištoval? K čemu to je dobré?
Děkuji
To jsem si také myslel, že brzdovka vydrží 5 let bezproblémů. Jenže není tomu tak. A člověk to pozná až v tu nejnevhodnější dobu, kdy potřebuje hodně zabrzdit. (už se mi to 2x stalo.
U brzdových kapalin se udává tzv. suchý a mokrý bod varu. Např. u DOT4 je to minimální teplota varu stanovena pro suchý bod 230°C a pro mokrý 155°C.
Teplota suchého varu platí pro novou brzdovku, tedy absolutně bez vody. Teplota mokrého varu je pro brzdovku, která má v sobě cca 3,5% vody. Takové množství je schopná v "uzavřeném" brzdovém systému získat i během jednoho roku.
A to už se blížíme teplotám, které dokáže i běžný smrtelník na brzdové kapalině dosáhnout.
doplněno 14.05.15 18:06:No co by. Brzdil jsem a ohřál jsem jí nad její varný bod. Poté se začala voda přeměňovat na plyn a s tím se již v kapalinových brzdách "špatně" brzdí.
doplněno 14.05.15 20:11:Já jezdím pouze od roku 1996 a mám najeto pouze cca 750tis km, ale pokud jezdíš ostře a nebo táhneš těžký náklad a přijde prudké klesání, tak není problém brzdovku uvařit.
Tak já souhlasím s Milanem .Mám najeto také kolem milionu od 1203 až po návěs a brzdovku jsem ještě vřít neviděl jinak když táhnu nebo mě tlačí 30 tun tak většinou brzdím vzduchem.Přepravuju se do práce favoritem r.v 1989 brzdovka původní(trochu zředěná při výměně válečků atd) a normálně brzdí
Taky s tebou souhlasím u. Měnil jsem brzdovku po 5 letech u Feliny po bejvalém majiteli a zespodu orezlé pístky třmenů a při našlapávání nové KO brzdový válec, protože jak guferka chodila po delší trase při našlapávání i do míst, kam při provozu na odvzdušněné soustavě nechodí, tak sedřela orezlí bordílek ze stěn a poškodila se jim těsnost.
Nikdy bych nenechal brzdovku déle jak 2 roky kór u aut z ABS ventily.
Brzdovou kapalinu bych si 5 let nelajzl,pokud člověk jezdí rekreačně nemusí poznat problém,ale pokud jsou kladeny na auto vyší nároky,nebo se jezdí třeba v horském terénu nebo ve městě tak může kapalina s absorbovanou vodou začít vařit a rázem jsi bez brzd.
Jednou jsem to na firemním autě zažil(kde se na nějaký servis dost kašle)a už nikdy bych to poznat nechtěl,tehdy mě zachránilo strhnout to do pole s relativně malými škodami-příčina,přehřáté brzdy a vyvařená kapalina
To záleží na předpisu výrobce,ale třeba olej bych měnil co rok nebo 15 tis km,kapalinu do ostřikovačů používáš letní a zimní takže ta se musí měnit každopádně,brzdová se předepisuje co 2 roky ale myslím si že by se stalo prd vyměnit to po roce,jde o brzdy a o tvou bezpečnost
Olejový filtr bezpodmínečně při každé výměně,vzduchový a pylový filtr závisí na předpisu výrobce,většinou tak 40 tisíc,palivový taky na předpisu výrobce
Ahoj. Nic nehrot. Když je to nové, tak se jede podle Garančních prohlídek. Jak tu píše Stíreček. Kdo by chtěl dobrovolně ztratit Záruku? Kámoška ani nechtěla přetahovat kilometry, aby neměla potíže s tou zárukou. Aby jí to, v servisu neohemlávali.
Jinak, stav brzdovky se dá otestovat, změřením vzorku.
Dělal jste někdy výměnu kapalin? První teče černá a až pak medová. Tepelně je to nejvíce namáháno ve tmřnech a tam degraduje nejrychleji. Co mi bude platné zjistit bod varu (obsah vody) v nádobce)? Ovšem spousta servisů to tak dělá a pak mění i třmeny, pokud to někdo moc lajdá.
profík brzdové centrum
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.