Nejste přihlášen/a.
Na pojížďky ideální. Jen nevěřím tomu tachometru. Zkušební jízdu proveďte nejlépe na dálnici aspoň tou stotřicítkou a ne kolem komína padesátkou. Až se motor zahřeje, vyzkoušejte ostrý rozjezd s vytáčením motoru-musí to vydržet normálně 4tis otáček bez pazvuků. Taktéž se nebojte dupnout na brzdy at zahvízdají. Při rychlé jízdě se nesmí nic třást ani hlučet. Na volnoběh at motor nechrastí. Hodit auto na kanál a prohlédnout. Karoserie rezavět bude, zejména pod lemy (možná právě proto tam jsou). Jo, za tu cenu se to prodává, ale jak už jsem psal, má to asi najeto jednou tolik...
+ Cena, dostupnost servisu a ND, levná údržba, minus že namá servo, možná ani ABS, a vaky, což je dnes standard. Když má dělaný lemy asi bude napadená korozí. Cena 15k je reálná, závisí na stavu - jak daleko je před ekolikvidací, jsou lidi co za ní chtěji i 2x tolik. Ptát se nemá až takovej význam jako koukat, jestli to neni neodporně opravovaná bouračka, nejsou díry do kufru, nerozpadají se brzdové trubky, neproniká voda do oleje, zajděte na nějaké škodaforum určitě bude aspoň tucet vad na který se soustředit při koupi Felicie. Na údaji na tachometru v tomto případě až tak nezáleží,
Trochu nerozumím lidem s radou "bude rezivět"... nebo "nevěřím km"...
Je to 17 let starý vůz - takže mouchy tam budou časem naskakovat. Jenže to je i u zcela nových vozů. Rezivět to bude, ale pokud jsou prahy a lemy ok, pak to vydrží i 4 roky, než to neprojde stk.
Jediný problém u daného vozu vidím bezpečnost. Pokud feldou narazíte ve vyšší rychlosti (nad 60 km/h), pak je předpoklad úmrtí velmi vysoký...
Moje tchýně má fabii 1,4 r.v. 2002. Najeto 58000km. Z toho 30 tis jsem najel já během dvou let, kdy jsem tam bydlel...
Můj strýc má Felicii z r. 1997-8, najeto max. 100tis - jezdí jednou za týden na nákup, jednou za měsíc za svou matkou (15 km daleko)...
Oba vozy byly zakoupeny jako nové.
Prostě - pokud je aktuální stav "dobrý", můžete mít vůz za 15 tis bez servisu na další 2 roky, pak si koupíte jiný.
doplněno 06.05.15 10:22:Aktuální stav nejlépe zjistí někdo ze servisu, pokud manžel nemá zájem řešit...
Zeptejte se na aktuálně doložitelný servis vozu - tj. rozvody, brzdy, ... a na servis, který danou opravu dělal. Tam si můžete vyžádat informaci, zda a jaké opravy byly provedeny. Většina (i neautorizovaných servisů) si databázi vede - podle VIN nebo SPZ.
doplněno 06.05.15 20:10:tak pokud by zazněla informace "pán je prodejce bazaru a automechanik" na začátku, otočil bych o 180° a radil - jděte od toho...
Tady už bych viděl i ty km trochu jinde, startování - motor s problémem - cena vysoká...
prahy a spodek stříknutý bodýčkem - chtělo to píchnout dřívkem - ale to byste se mohla dostat dovnitř... velký pozor !
Tak bezpečnost. Nikdo si nekupuje auto, že s ním bude bourat. Felicie je na tom sice bídně, ale podle statistik je třistakrát větší pravděpodobnost, že člověk umře na infarkt než při nehodě. Databáze a papírování nemá cenu řešit. Jedině jak píšeš-zjistit aktuální stav vozu mechanikem, bez ohledu na stav tachometru. Felda je levná na údržbu a je to jednoduché auto. Tím líp.
Berte, já něco podobného koupil před 4 roky na podobný účel, rezlá místa odřel, vyspravil a natřel a už jsem najel 50000 kolem komína a zatím absolutně bez problémů. Spolehlivé auto s levnými ND i když ty jsou už z Číny a h. vydrží. Má najeto 250 tisíc a motor šlape jak za mlada,na pojížďkách za 6,5 litru. To mi pažout nedá.
Pokud není shnilá a všechno funguje tak proč ne. Jen ta bezpečnost je opravdu mizerná. Nebyla dobrá ani u nové, natož u staré kastle zeslabené korozí. Bourat se s tím nesmí - stačí pevná překážka ve 30 kmh a máte místo nohou motor... = Na naučení pro začátečníka nevhodná. Na kilometrech nezáleží, mnoham důležitější je stav kastle, podvozku, brzdových trubiček atd. Mmch. vím o Feldě která má najeto max. 10 tisíc km a není zrezlá (protože je jen leštěná v garáži). Stav motoru bych moc neřešil - na vrakáčích jich je mraky, ovšem za 15k by měl být v pořádku jinak sleva.
Pokud to není zhnilé tak cena normální. Při jízdě si dávej pozor na to aby se někde neozývaly nějaké rány,nesmí to plavat,při rejdu se nesmí ozývat lupání nebo křupání,převodové stupně musí jít řadit lehce,bez škrčení a zádrhelů,spojka musí zabírat plynule,lehce a bez zvuků,řízení nesmí mít žádnou vůli,při přejezdu nerovností se nesmí ozývat žádné klepání,při brždění nesmí cukat volant nebo pulzovat pedál,brzda musí jít plynule a musí mít hlavně velký účinek,to samé ruční
Nejlépe by bylo vzít si na prohlídku sebou mechanika
Tak na první pohled docela dobré.Má vyměněný přední a zadní blatník, zadní dveře jsou údajně z plastu.
Prahy jsou přestříkané-asi schovaný rezSpodek vystříkaný tou černou hmotou.
Při jízdě se chová dobře až na to, že občas poškubává.A to zřejmě souvisí i s tím, že sem tam nechce chytit.To zatím nevíme co způsobuje.Když nakonec chytne, tak se z ní dost zakouří a je v autě cítit benzín.Jinak neplave, nic netluče, v pohodě se řadí a brzdí taky dobře.
Taky hučí ložisko, ale to slíbil, že vymění.Pán je totiž kamarádky přítel, má autobazar a je automechanik.Předpokládám, že vyřeší to startování.
Tak pánové, co myslíte?
Možná bych zkusil hledat ještě,už to že poškubává není dobré-sice oprava by asi nebyla drahá ale přesto.
za ty peníze to nemůže být hodně drahé...
EKO poplatek bych neřešil jako potíž - 3000,- Kč zohledníte v nákupní ceně... hledejte super stav kastle, nejlépe metalízu. Motor může mít časem problém - ale nekupovat auto, které nejde nastartovat, že se "časem opraví..."
doplněno 06.05.15 21:03:Potřebujete při koupi 3 hlavní věci:
1) nastartovat a rozjet se
2) zastavit brzdami
3) v případě defektu zvednout vůz na hever
Hodně často je vůz opticky ošetřen, ale při pokusu zvednout to na hever není za co - a zvedá se to starými hevery podložením nápravy... TO JE ŠPATNĚ!
Hledá vola který to koupí... Přestříkané = už je shnilá. Poškubává = problémy se zapalováním/kompresí/přísunem paliva, automechanik o tom musel vědět a že vám to takhle nabídl vypovídá o jeho solidnosti - spraví jen to čeho si všimnete, to ostatní tam nechá. Hledejte jinou, za toto bych dal max 5 tisíc. Už to pomalu patří do kategorie "budu rád když si to někdo vezme za odvoz". Za 15 se dá sehnat bezvadná (s ohledem na věk). Ložisko vymění, zapalování opraví, shnilá kastle tam bude furt.
Výměna blatníků přední + zadní na jedné straně - nejspíš bouraná na bok. Dveře jsou původní a lícujou?
Tak když jsou měněné blatníky tak je to rezavé celé ,nad tím není co přemýšlet ,
mrkněte v kufru na vršky tlumičů ,(jsou schované za tapecem - lehce jde oddělat ) jestli je to rezavé tam tak by jste také při přejezdu kolejí mohli zadkem propadnout(tlumiče proletí ) .Felicie v této cenové relaci budou lišky rezavé .
např. Peugeoty z roku 1995 jsou bez koroze .
Vyměněný blatník nic neznamená na takto starém autě,spíš bych měl strach z těch přestříkaných prahů,po první zimě to vyleze v plný parádě
Ty vršky tlumičů to hnilo spíš na favoritovi,u felicie je to vidět až u těch nejzhuntovanějších exemplářů
Tak já jsem měl 3 felície ( 1994 1,3 mpi 210000 tis., 1996 1,3 mpi combi 265000 tis + 20000 tis alarm, dálkové ovládání a el stahování, 1999 1,3 mpi combi excelent s posilovačem 310000 tis.) To je dneska neskutečné ceny. Sloužily velice dobře najel jsem tak 30000 km ročně. Dobré auto, spokojenost.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.