Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, již před několika dny se mi stala nemilá věc. Ráno mi auto ještě vpořádku nastartovalo, poodjela jsem několik metrů, abych uhnula ve výjezdu a zase jsem motor běžně vypnula. Jenže dopoledne, když jsem se snažila odjet, motor už nevydal žádný zvuk startu. Všechny kontrolky se rozsvítí, radio a palubní hodiny se ovšem pouze podsvítí. Proměřila jsem tedy pro jistotu baterii, byla méně nabitá, tak jsem jí celý den a noc do plna nabíjela. Druhý den ráno jsem ji vrátila, ale auto stále nestartovalo. Nevím, jestli v něm alespoň klapalo, protože foukal velmi silný vítr a nebylo slyšet vůbec nic. Proměřila jsem tedy pojistky - žádný problém. Relé taky spíná, dokonce i na přívodním kabelu ke startéru bylo po otočení klíčkem napětí. Dnes již vítr nefoukal, zkusila jsem tedy poslouchat. Z motoru výjde klapnutí, ale startér netočí ... jen klapnutí a ticho (jedno klapnutí když otočím, druhé když klíček pustím). Když jsem startovala několikrát dokola ihned po sobě, se startér trochu protočil, respektive vyšel z něj krátký řachtavý zvuk. Baterkou to pravděpodobně, stejně se to chová i při startu přes kabely z funkčního auta. Prosím o radu, jestli je možná pouze nějaká menší oprava (minus na baterce, špatné zemnění apod.), nebo je nutné objednat nový startér?
Máte ve voze imobilizér? Připadne mi to na nějakou jeho chybu. Já si ve starších vozech s imobilizérem nechal tyto věci odstříhnout - zrovna Palio nikdo krást nebude a imobilizer dokáže udělat paseky
doplněno 05.05.15 08:40:Takže servis - bude jistě levnější než namátkově kupované díly, které chcete vyměnit. Je spousta dílů, díky kterým může vzniknout problém... nakonec to může být vypadlý kabel nebo překousnutý přívod některého z kabelů od kuny...
doplněno 05.05.15 21:27:tak prosím dejte vědět, až bude opraveno
Já to vidím na startér. Někdy pomůže poklepat s citem na startér kladívkem. Sice to není řešení, ale pokud startér začne točit, potvrdí se závada na něm.
Viděl bych to na špatný startér, nebo jen možná např. uhnilý drátek spínače startéru.
Další možností je špatní - pól, nebo třeba taky . . . . . .
A když tedy ve startéru i v relé cvakne, je to spíš startér nebo elektrika v autě? už předtím jsem s ní měla problémy, bohužel nevím v čem přesně, auto šlo hned do servisu a dál už jsem se nepídila.
To relé je přímo na statéru. Tím, že otočíš klíčkem, přivedeš ovládací napětí na relé, které vysune pastorek do věnce na setrvačníku motoru a zároveň sepne silový proud. To cvaknutí značí, že relé patrně pastorek vysune. Problém může být v tom, že nesepne silový proud a startér se neroztočí, nebo je uvolněný přívod silového proudu. Nebo i když silový proud sepne, jsou vadné nebo opotřebované uhlíky a startét se opět neroztočí. Nebo může být vydřený komutátor startéru a výsledek je opět ten, že se startér neroztočí.
Zkontrolovat připojení silového vodiče do relé. Pokud problém není tam, demontovat a rozebrat startér a opravit, případně sehnat nový nebo repasovaný startér výměnou nebo funkční z vrakoviště.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.