Nejste přihlášen/a.
U mé Hondy Civic, jinak dobře udržované a loni karosářsky a lakýrnicky vyspravené, jsem po této zimě objevil na předních dveřích dole prosvítající korozi přes lak (tam nebylo nic dosud vyspravováno). Puchýřky zatím nejsou.
S ohledem na věk vozu i můj neuvažuji z ekonomických důvodů o opravě v lakýrnické firmě, na druhé straně nechci aby se auto ničilo kvůli té korozi - oba to už musíme nějak na tomto světě doklepat. Mám dvě otázky pro zkušené:
1) Jaký máte názor na použití odrezovače např. Kittfort na pruhu laku, kde prosvítá koroze - a pak nanést namíchaný originál laku ve spreji? Myslím si, že to nedopadne dobře - odrezovač asi zničí lak a vytvoří jakési strupy... a bude to z bláta do louže.
2) Nebo bude stačit ta postižená místa jen citlivě přebrousit smirkem, nanést nějakou antikorozní zákl. barvu (naptř. Tectane) a pak nasprejovat namíchaný originál laku?
Děkuji mnohokrát
Asi vás moc nepotěším, takováto koroze je důsledkem toho, že dveře jsou dole "prohnilé". Travalá oprava je téměř nemožná. Pokud sundáte lak, najdete pod ním mikroskopiské dírky v plechu.
Nicméně jde to alespoň eliminovat a prodloužit tak jejich "život". U starších ročníku a tím myslim auto a nenarážím na nick, se to tak běžně dělá. Je potřeba to očístit až na čistý plech, přetmelit, stříknout některým z výrobků UBS. Je na vás, jestli to necháte černé, pak stačí nepřelakovatelný a nebo chcete lak a pak musí být UBS přelakovatelný. Dříve se dávali i takové stříbrné samolepky s nápisem značky vozu.
Co je ,ale nejdůležitější k zastavení té koroze, je sundat tapecírunk a pořádně "vydrbat" (slováci prominou, ale u nás to znamená opravdu něco jiného) spodek dveří i zevnitř. Oprvadu důkladně. Pak, vyfoukat,vysát atd. odrbaný bordel. Vzít dost nařděnou barvu aby mohla důkladně zatéct a natřít. Opravdu nedávat hustou, jinak nezateče a pod barvou bude nenatřená kapsa, kde to bude vesele hnít dál. Raději řidší a udělat dvakrát než jednou hustou. Po vytvdnutí to vystříkat některým z přípravdů na dutiny. U takto opravovanách částí je lepší přpravek namíchat 1:1 s vyjetým olejem (z dieselu). Nakonec překontrolovat, jestli odtokové kanálky ve dveřích nejsou od přípravku a barvy zanesené a voda mohla odtékat.
Zdravím. Také máme doma pojízdnou korozní laboratoř . Co se týká odrezovače a žraní laku, tak tuto zkušenost nemám, ale doporučuji vyzkoušet na nějakém neviditelném místě (spodní lem dveří zevnitř). Problém je, že aby odrezovač fungoval, je třeba odstranit hrubou rez a odrezovač nanést přímo na kov (nanášení na lak postrádá smysl). Pokud rez jen prosvítá, znamená to, že vystupuje na povrch rozrušeným lakem. Skutečně zasažená plocha však může být daleko větší. Lokální ošetření tak nemusí přinést kýžený efekt. Ale záleží na rozsahu poškození, možná nemám správnou představu. Takže bych šel nejprve mechanickou cestou. Hrubou rez (je-li) odstranit.Co půjde dolů, půjde, ale zbytečně nerozrýpat. Přístupná místa - budou-li jaká - ošetřit odrezovačem (stačí malý štěteček). Pokud stékající rez vytváří mapy na jinak neporušeném laku, zkusil bych to umýt dolů (něco jsem dostal dolů lihem), případně přebrousit pod vodou velmi jemným smirkem. S eventuelní opravou sprejem opatrně, před aplikací povrch zdrsnit a odmastit a při stříkání postupovat v tenkých vrstvách.
Tak čtu příspěvek nad mým a zjevně oba nemáme stejnou představu o rozsahu problému. Co tahhle foto?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.