Nejste přihlášen/a.
Ahoj,potřeboval bych si postavit atypický vozík za auto na převážení jednoho stroje. Dozvěděl jsem se že to jde,ale..ale potřebuju aby to posvářel člověk s průkazem,měl jsem homologovaný všechny součástky(nápravu,spojovací zařízení,elektriku atd..)
A tady pramení problém,můj plán počítal s použitím zadní nápravy z felicie-měla by všechna plus,je odpružená a hlavně má tlumiče,na tu váhu kterou bych převážel tak ideálka a hlavně má rozměr který by mě tam krásně bez složitého předělávání plánu seděl. Co jsem se díval tak vlekové homologované nápravy jsou odpružené jen jakýmysi pryžovými kostkami a navíc mají blbý tvar. Neexistuje nějaká klička jak pouřít automobilovou nápravu?,ta by měla i výhodu že by se dal vozík snadno zabrzdit namontováním něčeho jako páky ruční brzdy
Moc díky za případnou radu
felicie je homologována jako celek, náprava by se musela bez doložení dokumentace schválit jako jednotlivý kus, navíc pro rychlost vyšší než 80 km by musela posoudit stabilitu technická zkušebna TUV nebo DEKRA, jde o další náklady navíc, nejde o kličku ale o zákonný postup
Navíc je nutné zohlednit provozní hmotnost prázdného vozíku ( hmotnost nápravy z fedy), přípustnou hmotnost (zařazení do kategorie), s tím související technické podmínky spojitelnosti do soupravy ( tažné vozidlo + přípojné vozidlo) ) a skupinu ŘP
lze sehnat i homologovanou nápravu s tlumičem, pokud nějaké zkrutné tyče nevyhovují...jd ejen o to kolik budete ochoten investovat
Nebo ještě mě napadla jedna varianta,koupit starý přívěsný vozík vlastní výroby a ten si přestavět podle představ,dát jinou nápravu,upravit ložnou plochu pro uchycení generátoru,zesílit konstrukci.
Myslíte že by byla tahle varianta schůdnější?-co jsem prohlížel doklady od starého vozíku tak tam jsou jen rozměry ložné plochy a hmotnost,nic víc
samozřejmě je to schůdnější ale vyměněná náprava musí mít stejně homologaci, k žádosti se přikládá popis představby, návrh na změnu zapisovaných údajů, výkresová dokumentace -jednoduchá nákres vozidla po přestavbě, povoluje jí příslušný úřad, pak žadatel absolbuje technickou kontrolu a prohlídku na STK ( zkušební stanice) a po vystavení kladných protokolů úřad rozhodnutím schválí technickou způsobilost vozidla
správní poplatek je 1000,- Kč, na STK to může stát 1500 - 2500 Kč, ceny jsou smluvní
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.