Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, nevíte co znamená, když se o motoru řekne, že je atmosférický, přeplňovaný a dál mě zrovna žádné další nenapadají.. Kdyby o tom byla nějaká stránka, nebo by jste mi to napsali, byl bych rád.Díky, jenom se zajímám o auta
A existují i jiné druhy?(myslím pouze ty, které se normálně dávají do aut). Jinak díky za odpovědi.
Řadové - válce jsou v řadě. Vidlicové - válce jsou do V, případně do W, Boxery - extrém vidlicového motoru, kdy válce jsou rozevřené o 180 stupňů. Podle počtu válců jednoválce, dvouválce, tří, čtyř, pěti, šesti, osmi, deseti, dvanácti, šestnácti... válce.
Podle poměru zdvihu a vrtání nadčtvercové, čtvercové, podčtvercové. Podle přípravy směsi karburátorové, vstřikové. jednobodové, vícebodové, s nepřímým vstřikem, s přímým vstřikem.
Podle ventilového rozvodu F, SV, OHV, OHC, DOHC. Podle počtu ventilů na válec - 2, 4, 5... ventilové. Podle způsobu chlazení - chlazené vodou, vzduchem.
Podle způsobu mazání... na co si ještě vzpomeneš.
U uspořádání válců bych doplnil hvězdicový, wankelův krouživý a VR (válce ve dvou řadách,ale jen jedna hlava).
Uspořádání hlav motoru: se společnou hlavou, se samostanými hlavami.
Další dělení může být podle principu spalování: vznětové a zážehové.
Podle pracovních cyklů: dvoudobý, čtyřdobý a cimrmanův pětidobý.
Podle typu paliva: benzínový, plynový, naftový, ...
Podle typu rozvodu: ventilový, šoupátkový, pístovo-kanálový.
Je nekolik druhů spalovacích motorů-Vznětový (diesel),Zážehový (benzín) přičemž ten navíc ještě může být tzv Wankelův-s krouživým pístem,a jako poslední ještě turbíny.
První dva ještě můžou být přeplňované turbem,kompresorem nebo obojím.Dale mohou být dvoutaktní nebo čytřtaktní.Dále dle přípravy paliva -karburátor,jednobodové či vícebodové vstřikování paliva, u vznětových pak předkomůrkový nebo opět přímovstřik-neboli CR (common rail)
Zde: cs.wikipedia.org/... naleznete něco všeobecně o motorech ,klikem na čtyřdobý... se dostanete dál.
Atmosférický motor nasaje, (zážehový směs paliva se vzduchem , dieselový motor vzduchu) jen takové množství, jaký je jeho zdvihový objem.Tomu také odpovídá jeho výkon. Motor o zdvihovém obsahu válce 250 cm3, nasaje jen 250 cm3 směsi nebo vzduchu. Pro nasávání využívá jen atmosférický tlak atmosféry (vzduchu).Odtud Atmosférický motor.
U přeplňovaného motoru je válec přeplněn, turbem, případně jiným způsobem, které na straně sání motoru, vytvoří vyšší tlak nasávaného vzduchu než je atmosférický tlak. Válec je tedy přeplněn vzhledem k atmosférickému motoru. více než je jeho zdvihový obsah. To umožňuje při stejném zdvihovém objemu válce, dopravit do válce více paliva = vyšší výkon. Např. stejný motor jak uvedeno výše, ale s přeplňováním je přeplněn směsí, vzduchem, - např. na 300 nebo 350 cm3, které přemění ve vyšší výkon motoru.
Je potřebné si ještě uvědomit, že poměr nasátého - turbem natlačeného vzduch a paliva, musí mít vždy správný poměr, aby docházelo k dokonalému spalování.
Zdravím -miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.