Nejste přihlášen/a.
Dobrý den mám škodu felicie 1.3 MPI vyměnil jsem už 3 alternátory dávám altíky ze škody favorit při startu má altík cca 12.5 při vyšších otáčkách 13.4 cca ale od 3000 a vejš altíku všem 3 lítá napětí nevíte jestli je to altíkama nebo něco v autě
Projdi ukostření motoru.
Od baterky vede mínusovej drát nejprve na podběh tlumiče a až pak končí zezadu bloku motoru. Propojuje vodivě tak motor ze skeletem a s baterkou. očisti smirkem oka, mázni vazelínou a zpět z citem dotáhni a změř přechodový odpor.
Dále by neškodilo očistit držák alternátoru a opět ho namontovat zpět novými šrouby bez rezů a přechodových odporů (staré jsou pěkně špinavé a zaoxidované). Jsou to ty 3x M8 + samojistící matice.
Dále může být někde prodřený drátek od regulátoru na žárovičku v přístrojovce.
... když tedy pominu samotné vady alternátorů co tu jiní správně píší
doplněno 21.03.15 20:50:Vezmi žárovičku 12V 1,2W (taková ta malinká) a dej ji místo toho káblíku do altu (ten tenký s fastonem) a na + baterky.
Faston si musíš vyrobit nebo někde ze zbytku s kabelem urvat (bojlery, topení,apod...), jinak hrozí šlusnutí s hliníkovým tělem altu.
Taky pomáhá nabuzení, kdy při nastartovaném motoru se svorka B+ (to je ta s okem a matkou k baterce na plus) krátkodobě propojí natvrdo kabelem se svorkou D což je ona výstupní na žárovičku.
altík vyndat rozebrat skouknout uhlíky srovnat sběrací kroužky vyndat diodovej blok a dotáhnout na něm všechny matičky pak kouknout na ložiska a bud nový nebo stávající vymejt a dát nové mazivo
Je ale divne že to už udělaly 3 alternátory za sebou vždy po nastartování má jen 12.5 V při malem přidání plynu 13.7 a od 3 tisíc otáček a výš to napětí lítá mezi 10.9 až občas ke 14 ale přece nemůže nic být v autě špatně regulátor jsem vyměnil a pořád stejné nemůže to být řece jen v autě ale pokud připojim měřák na alternátor napětí stejnak kolísá
Na alternátoru je také neopominutelné zařízení,regulátor buzení.Pokud nefunguje dobře,způsobí to samozřejmě kolísání napětí. na výstupu.Nejlepší je,zajet do odborné dílnyy,seřídí to za dvě tži stovky.
JABRAKA
Otom sem slyšel přopojí se kontakt D z B na 5 sekund a pak se kabel kontrolky vrátí zpět jde oto jestli to B je výstup ven
Tak jsem dnes vičistil vše co jsem mohl rozebral palubní desku jen jsem zjistil že starter není z benzínu ale z 1.9 D nemuže být problem v něm na volnoběhu mám14.1 14 jak kdy zapnu světla tak při malem plynu 13.8 a při vyšších mám 12.7 čímtomůže být nevim si rady už
Čím to může být? Klidně multimetrem, už jsem takový zažil.
Změř napětí na svorce D+, tam je regulační napětí 14 - 14,25V a nesmí se měnit. Tedy s výjimkou volnoběhu a zapnutých silných spotřebičů.
a svorka D+ to je svorka kontrolky pokud se nemílim že..je fakt že při volnoběhu světla svítí mín což je asi ale normální.Na volnoběhu mám cca 14-14,1 jen jak pustim světla nebo přidám plyn a na svorce B+ naměřimcca 12.7 při vyšších otáčkách to lítá mezi no když odpojim ale kabel od starteru co jde ze spínačky je tam proud do 13 V což je hodně divne
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.