Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hučení od kola při odlehčení

Od: punker* odpovědí: 7 změna:
Zdravím,nevíte co může způsobovat hučení od pravýho předního kola při průjezdu táhlou pravotočivou zatáčkou,nebo při přejezdu nerovnosti?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

ono záleží na zvuku, ale hučení kola v zatáčkách je převážně potíž ložiska - servis co nejdřív, aby se náklady na opravu minimalizovaly

punker*

Ložisko mě taky napadlo,ale to si myslím že by hučelo při zatížení navíc to je trochu jiný hučení než znám od ložiska,je to takový jak když mírný vrčení...servis je samozřejmě v plánu,jen musím počkat než se mi auto vrátí z opravy palivovýho čerpadla
honz*

Ahoj, ptal ses na to hučení od předního kola při odlehčení auta. Mne se začalo dít to stejné, vždy na nějaké nerovnosti...auto se nadzvedne, kolo jde dolů a v ten moment to slyším (zavrčení).

Tobě něco zjistili, resp. přišlo se co to bylo?

Děkuji a pěkný den, Honza

jenda2*

Řeší se to tady pořád dokola. Při vjezdu do zatáčky se odstředivou silož více zatíží vnější kolo a tím se poškozený povrch v kuličkové dráze ložiska ozve hlasitým hučením, jako tisícihran. Při odlehčení na opačnou stranu ztichne, protože nenese zátěž. To je 100 % ložisko kola. ˇ6ádný kulový čep nebo kloub poloosy nevydává nikdy takový zvuk a neztichne při zatočení na opačnou stranu, protože to udělat nemůže. To je základní rozdíl při identifikaci hučení od kola.

punker*
Ahoj, u mě to byl nakonec špatný hlavní silentblok motoru... Jak se odlehčil motor tak to hučelo podobně jako ložisko ložisko by totiž hučelo při zatížení a ne při odlehčení, od výměny silentbloku motoru nalítáno cca 25tis km a pohoda

 

ronyx*

0x

Zdravím,
možnosti jsou v podstatě 2
1) ložisko
2) vytlučený některý ze svislých čepů - při odlehčení se vůlí v čepu změní geometrie nápravy a může dojít třeba ke smýkání pneu - to také může být to hučení
Doporučil bych začít kontrolou vůle v čepech - investice minimální (za práci), nic se nerozebírá a nemění. Trochu komplikaci bych viděl v tom, že vůli na čepech lze bezpečně zjistit pouze na stolici (to příčně se pohybující vytřásadlo) jako mají třeba na STK. Jestlit toto mají i někde jinde netuším- ale třeba by to na STK udělali (prohlédli) za mírný poplatek.
Jinak výměna jak čepů, tak ložiska bez určení, že přesně toto (metoda pokus - omyl) může přijít taky přesně draho, takže nedoporučuju tím začínat (samozřejmě pokud nemáte tyto díly už třeba doma připravené na výměnu).
Ještě mne dodatečně napadla možnost 3 - vadná poloosa - někde je vůle.

punker*

Zkusim se zeptat na stk,kam stejně musim (udělat TK)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]