Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Diesel převážně do města?

Od: xmartin365x odpovědí: 9 změna:

Zdravím, chtěl bych poradit, zda se nejak neničí turbodiesel v převážně městském provozu plus okresky (60/40)Uvažuji zda koupit jtd nebo dci, obojí bez filtru pevných částic. Je mi jasné že ve městě se diesel převážně ani nestihne zahřát a budu v něm v zimě věčně mrznout ale vyhřívaná podložka na sedačku by to jistila. Auto hodlám mít tak rok a provozovat ho na měro a zajímá mě zda to vydrží vstřiky apod. Díky za rady

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

No, pro ten motor to nebude zadna vyhra, ale nejhur na tom bude baterka, obzvlaste v zime. Tam je treba pocitat s tim, ze se nebude stihat dobijet a proto bude treba obcas dobit nabijeckou.

doplněno 13.02.15 09:24:

Mimochodem - ted me to docvaklo - ten dCi motor - to uvazujete o Renaultu? Tak od toho rychle pryc, tenhle motor me neskutecne vytrestaval - a nejen me. Ty JTD byly naopak vcelku v pohode, docela drzak. Ale jestli nemate nejaky opravdu vazny duvod pro naftu, jdete radsi do benzinu.

doplněno 13.02.15 14:17:

Ja jsem jezdil s Meganem 1.5 dCi - predpokladam, ze stejny motor sdili i Scenic. Ten vykon motoru, ten nebyl zdaleka spatny, ale spolehlivost naprosto tragicka a investice do oprav neskutecne

xmartin365x

To je to dci od Renaultu tak poruchové? Přesněji mám namysli Scénika.

petrzach

Je poruchové asi tak jako jiné motory. Já provozuji dva dCI 1,9 . Jeden je načipovaný na 148 koní a najeto kolem 260000km ,druhé má 180000km. V zimě míchám olej s naftou 1:3 . V létě 1:1. Již léta a bez problému a to jezdím krátké trasy několikrát denně do 10km. U rencka než motory jsou větší katastrofou elektronika . Podívej se na stránkyRenault clubu a studuj . Mimochodem na stránkách majitelů škodašhitů je taky přes poruchy čilý ruch. Jinak 1,5 nebrat je slabá .

tycoon*

Nejen poruchové, ale hlavně životnost jako taková nic moc:

poradte.cz/...

 


0x
Duvod proc pouzit diesel u tebe vubec nevidim. Jenom znicis motor a turbo. Nic vic.

 


0x

Pro vás diesel jedině bez turba - tj. 1,9D nebo 1,5D. A to jen v případě, že máte možnost naftu získat jinde... levněji...

doplněno 13.02.15 10:40:

já měl 1,9D v toledu - na okrskách to jeden normálně bez brždění provozu... ve vesnicích 50, mimo 90, na dálnici 130 - nebyl problém. Najezdil jsem s tímto motorem 160tis km.

doplněno 13.02.15 14:32:

Páni a kluci - zůstaňme u toho "mít/nemít" turbodiesel. At je to tdi, hdi, dci, tddi, ... turbo potřebuje zahřát a schládnout, aby se neničilo - je to tak?

Pokud potřebujete vůz do města, kde se popojíždí po 50ti metrech, jezdíte 2km na jedno startování, je vám turbo k ničemu. Repase turba či nový kus je za vééélké peníze.

Kolega si koupil dvoulitr tdci, najede měsíčně 100km. Už má za sebou nákup nového turba - ale možná to bylo na výměnu už před koupí té 5 let staré ojetiny...nemůžu říct. Vím ale, že od startu valil na 4tis otáček a stylem brzda-plyn jezdil svých 5 km po Brně...

Chcete živý motor do města? Pak benzín - ale trochu si ujasněte své potřeby. Síla motoru, velikost vozu, budoucnost (na jak dlouho, pro rodinu,...atd.) Naftu máte levnou dnes -bude i za měsíc, za rok? Nákup paliva při nájezdu 500km měsíčně může vyjít při dnešní ceně nafty 700,-Kč- kolik měsíčně ušetříte?

Servis naftového vozu je drahý - dražší filtry, častěji olej, větší opotřebení podvozku (naftový motor 1,8 je těžší než 1,4VTi)...

xmartin365x

Právě kvůli možnsti mít hodně levně naftu nad tím uvažuji ale bez turba me na okreskach zlinčujou za brždění provozu

Jezdil jsem pět let s ibizou teda spíše z těch pěti let najezdil jen 3 roky (holt vše jsem znal a nenechal si poradit a místo auta kouúpil pastičku),ale když náhodou fungovala tak jsem žádná brzda provozu nebyl (maximálně když měl za mno někdo problém,sešlápl jsem plyn na podlahu a hned jsem jej tím zpomalil!) posléze jsem jezdil ze čtyřistapátým v kombajnu ,byt pův TD se 66kW,tak skutečně byl jen D se 47 kW taky se brzda provozu nekonala.navíc 90% jízd bylo město a pug i s milionem kilometrů v pístech byl neskutečný dříč a na okreskách taky brzda nebyl.

Možná na dlouhé dálniční jízdy spíše TD a spíš než standart (od 15 do 1,9) tak od (pkd vemu předkomůrkáč od PSA) tak 2,1 s 8OkW nebo poté už CR-2,2,nebo větší,ale jak píšete nájezd,tak atmosféru v pohodě!

vladimirpasek*

Diesel obecně má vyšší pracovní teplotu, tlaky a hmotnosti dílů motoru, než beznín. Z toho vyplývá, že vůle na všem (ložiska atd.) jsou větší než u benzínu až do té doby, než se vše ohřeje na pracovní teplotu a tím i zmenší vůle na pracovní vůle. Do té doby se jízdou motor ničí víc, než benzín. A motor se na pracovní teplotu ohřívá déle ze dvou důvodů: má větší hmotnost (při stejné kubatuře) a vyšší prac. teplotu. Na krátké tratě skutečně spíš benzín. I startovací proudy jsou kvůli velké kompresi větší a zvlášt v zimě může dřív být problém se starty i s životností baterky. Ale máš-li přísun oleje z fritování nebo hodně levnou naftu, pak je asi povinnost jít do dieslu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]