Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

STK Pionýr

Od: michalbc® odpovědí: 8 změna:

Dobrý den poradci.

Chystám se po 14 letech s Jawou 50/21 na STK.

Poradíte na co se primárně na těchto strojích technici zaměřují?

Díky !

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Hlavně si zkontroluj přední vidlice, většinou jsou vyběhaná silonová futra na to jsou na STK dost zaměřeny.


Tak u těch bych se zastavil.Je mi jasné, že vidlice by neměla mít vůli ve směru jízdy, tedy jak píšeš vychozené silonové pouzdra uvnitř teleskopu, ale zajímá mne jestli je normální když si mezi kolena zaaretuji kolo můžu pak, sice z tuha, ale přeci,hýbat do stran říditkama?Je to sice kousek na každou stranu, ale nevím jestli to nemá být naprosto pevné...?

Jinak co si vybavuji, tak to tak jednoznačné s STK tehdy nebylo.Kromě řečeného ještě kontrolaval brzdy, napnutí řetězu, zadní a přední kola (vůle v ložisku).Vzhledem k tomu, že rozeta řetězu háže, tak řetěz je střídavě napnutí a volný, brzdy brzdí, ale do smyku bych se dostal jen ztěží, jinak osvětlení, klakson,moto lékárnička, zástěrka kola a olejové úniky si pohlídám,chtěl jen něco, co není takové na oko běžné.

Pokud jsou všechny silonová futra v pořádku, neměla by být do boku vůle (v každé vidlici jsou dvě)

 

buss

2x

Každý technik je člověk a každý je jiný, některý něco přehlédne, jiný to bere vážně. Co se kontroluje řeší vyhláška, takže co tomu poctivému vytknout?

 

stonek*

1x

Už pro vlastní klid svědomí je dobré mít v pořádku vše důležité - brzdy, osvětlení, obutí, řízení (mechanické části kompletně). A když k tomu bude funkční rychloměr, nebudou prosakovat zmíněné kapaliny, budete mít v pořádku povinnou výbavu a stroj bude umytý (nezaprasený), můžete být zcela v klidu.

 

suchy*

0x

na identifikátory,osvětlení,a aby z toho"nechcal" olej,popřípadě na nepovolené úpravy.Může to být individuální,ale hlavně na tom nepřijeďte.Já dovezl simsona na vleku a nechtěl ho ani sundat.

 


0x

když jsem nechával naposledy dělat stk na pionýra, tak technik řešil hlavně to že už dlouho na něčem podobném nejel a jestli bych ho nechal svézt...

jinak hlavně aby to svítilo a šlo nastartovat.

 


0x

Naposledy co jsem byl s pístem na STK-tak kontroloval světla-dálka potkávací, zadní, dále troubítko a brzdy,lékárnička a další jej nezajímalo,a nakonec SPZ a VČ se štítkem. Problém byl s číslem nebot byly měněny kartery a na nich nebylo,tak nakonec skočil na dílnu vyrazil dle TP,dal známku a bylo hotovo,cca15minut,Jinak jsem na něm normálně přijel! ale bylo to cca rok 2000-2003 přesně nwn nebot krátce na to jsem jej prodal,což byla chyba!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]