Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nová Fabia nebo Nový Hyundai i20

Od: librus* odpovědí: 32 změna:
Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit o pomoc při rozhodování koupi nového vozidla.
Nová Škoda Fabia 1.2 TSI 66kW hatchback
nebo
Nový Hyundai i20 1.4i
Je to pro starší lidi, moc toho nenajezdí. Max. obchody ve městě a 1-2x za rok dálková cesta za rodinou... Předem mockrát děkuji za příspěvky

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

eulalie*

2x

Pro starší lidi? Tak to klidně i ten starší typ Hyuidai I20... fajn prostorné auto, poměrně veliký kufr, který na nákupy stačí a i na tu dovolenou ve dvou

librus*

Ano. Děda má 75 let a cca. 10let nejezdil. Problém je, že oni se spíše přiklánějí k fabii, protože jsou to staří lidé. Jejich dlouholeté nové auto byla felicie, protože před 20ti lety se to prostě kupovalo. Berou to jako české auto, což dnes není úplně pravda bych řekl. Já se bojím, aby se dokázal zžít s tím 1.2 turbo motorem...jsem lajk. Na hodně fórech jsem četl, že TSI nebrat, ale myslím, že dnes už to má snad škoda ošéfované v těch F 3. V i20 jsou prý osvědčené atmosféry... Nevím, proto píšu tady o vaše rady. Z 99% na auto fórech byli buď zarputilí zastánci Škody nebo zase Hyundaie... Pravdou je, že v nové i20 jsem seděl. Pro mě je v exteriéru i uvnitř nádherná. Otázkou co to vydrží. PRÝ si Hyundai bere celkem velké peníze za servis? Já myslím, že rozdíly velké nebudou. A lidem této věkové kategorie auto vydrží daleko déle než mladým...
Mám už toho plnou hlavu, dostal jsem to za úkol jako vnuk jim ho vybrat sám... A nechci radši uvažovat o jiném, dalším typu... Varianty se jim samozřejmě líbí obě.

 

milan23*

2x
Hyundai bych nechtěl mimo jiné proto,že jsem kdysi viděl dokument v jakých otřesných podmínkách pracují lidé v Nošovicích.

 


1x

Fábia je za to co nabízí předrařenááááá .

marika12*

Já bych šla do nové Fabie. Myslím si že to je určitě lepší rozhodnutí než Hyundai.

audinos*

Možná, že pokud nemáte garáž, tak rozhodne i to, že Škoda se krade častěji.

 

roman85

1x

Fabia je na to, že je české auto docela drahá, ale její odolnost mě vždy překvapila. Vozy Škoda jsou stavěny opravdu bytelně.

 

trtr

1x

Zdravím, vím že Frantíky moc lidí nemusí, ale byli jste se podívat třeba na Citroen C3 či Peugeot 208? Ono vybírat pouze ze dvou je hodně omezené. trchu mě znapokujuje fakt, že dědeček 10 let nejezdil. Měli byste ho někam opatrně vyvést a nechat rozjezdit. Nezapomeňte na kontrolu o lékaře a případnou výměnu ŘP.

P.S.: Slyšel jsem, fakt dost lidí nadává, že Hyundai sice pěkně vypadá, ale pouze do té doby, než začne rezavět. Dnes už se všechno fušuje, protože se počítá, že po 5 letech koupíte jiné vozidlo.

tombrava

nevhodný model/motorizace pro starší lidi do města/nákupy proč 66-70kw a v případě fabky ještě s turbem? Pro tohle využití jsou určený právě i10 nebo citigo, pokud už nutně teda fabka nebo i20 tak bohatě stačí motorizace F-1.0 50kW, resp H-1.216V 62kW...

librus*

I tuto volbu zvažuji. Nicméně se nedokážu rozhodnout... Jedno má lepší to, druhé zase ono...
librus*

S tím samozřejmě počítám. Nedovolil bych si ho jen tak nechat vyjet si do města s autem, které nezná, aniž by absolvoval nějakou zkušební hodinku a seznámení.

 

echo*

1x

Ani jedním neuděláte chybu, mě je sympatičtější třeba nová Fabia. Ideální by bylo si obě auta vyzkoušet a porovnat, náš děda třeba preferuje vyšší posez pro lepší nastupování a rozhled z auta. Jinak bych zvážil jestli je nové auto pro 75letého dědu co 10 let nejezdil správná volba.

trtr

To je dobrý názor, já bych ještě přidal, jestli je dobrý nápad dědu opět pustit do provozu (proti starším ale nic nemám).

librus*

Nechtějí jiné, než nové auto. To už jsem s nimi řešil.. A jezdit nejen, že chce, ale vzhledem k tomu, že bydlí pár km od obchodů, nebude na tom kole jezdit věčně, hlavně přes mrazy. Babička neujde takovou dálku vůbec, druhá věc. A třetí, rád jim pomůžu, udělám, odvezu, ale pracuji 400km daleko a denně tam být bohužél nemohu. Vratte se prosím k hodnocení těch dvou modelů. Děkuji
roman85

Já bych volil Fabii 2 generaci, nyní ve výbavě "active tour" s osvědčeným motorem bez turba 1.4 16V/63kW. Tato Fabia stojí 236 000kč a je dobré, že má klimatizaci v základu což je v horku pro staré lidi důležité.

Možná zvážit, jestli by nebylo dobré koupit kombi, třeba by se dědovi hodilo, nevím.

pitrs*

můj kamarád opravuje auta a teď na podzim opravoval jednu bouranou hyundai ix20. Říkal, že tak ošizený auto dlouho neviděl.

Já bych se přikláněl asi k fabii, ale pro dědu klidně 1,0 55 kW. Cenově jsou obě auta srovnatelná, škodovka bude levnější na servis a při prodeji dostane děda víc peněz za fabii a rychleji to auto prodá. TSI se už bát nemusíš, ale je asi pro starší lidi zbytečné (do města na nákupy).

jdwo

Myslíte to vážně s tím "osvědčeným motorem"? S vámi by byla ideální Cesta do pravěku.

martinhajek*

A co ty máš proti jedné z nejlepších pohonných jednotek, kterou kdy VW uvedl na trh?

trtr

Doporučuji přečíst:

cars.cz/...

cars.cz/...

moje.auto.cz/...

moje.auto.cz/...

Jinak pamatujte, jakkoliv se rozhodnete, pro zachování co nejdelší životnosti vozidla trvat na první výměně oleje po 5 000, max 10 000 km. Pokud půjdete na garančku při 30 000 km, tak to auto tam prakticky můžete nechat, protože se bude často vracet. Prodejce dobře ví, proč takto "auto načne".

roman85

Jinak pamatujte, jakkoliv se rozhodnete, pro zachování co nejdelší životnosti vozidla trvat na první výměně oleje po 5 000
Toto je dobrá poznámka!

 


0x

Musím se přidat - i já jsem se jednu dobu díval na Hyundai I20 - přemýšlel jsem o výpomoci rodičům... Pak jsem potkal v servisu (někdy kolem Vánoc) pána, co jel na servis. Má vůz cca rok - nadával a nadával - byl v autorizovaném servisu snad každý měsíc... až nakonec jel k soukromníkovi. Nadával na vůz, na vlastnosti, na kvalitu - nenašel na autě ventilek suchý...

C3 má sousedka - 2 děti a pes - jezdí 3 roky a max. spokojená. Netuším, jestli je to zrovna vůz z pondělní/páteční směny, ale na české vozy už vůbec nekoukám. Servis stejně drahý, kvalita větnamská,...

doplněno 09.02.15 11:20:

Pokud opravdu trváte na těchto dvou, raději Fabie.

Jako většina lidí vám ale doporučím zaměřit se na více vozů dle cenových možností. Tyto dva kusy by se daly nazvat "z bláta do louže".

trtr

Zdravím, máte to co si necháme líbit a co kupujeme. Navíc někteří co šli cinkat klíčema by si tu ruku nejraději tehdá zlomili, další hříbek do rakve byla privatizace a nakonec do všechno dodělal vstup do EU. No hlavně že jsme světový, každý bude nadávat, ale nezvedne se nikdo.

To že je Škodovka do VW Group je dle mě špatně, každý si má jít svojí cestou a pak je více oroginální a za něco to stojí.

P.S.: At koupíte dnes jakékoliv auto, vždycky se najde něco, proč je to auto prostě špatné, jedině kompromis.

doplněno 07.02.15 22:18:

Neříkám, inovace jsou pěkné, ale dnes už pomalu na vše vymysleli asistenta a lidé si jkasi odvykají řídit tzv. po staru. Vím, že je to návrat na stromy, inovace jsou pěkné, proč si práci neulehčit, ale stačí spálená pojistka a takový člověk (řidič) s autem bez asistenta je skoro úplně bezmocný.

roman85

Já jsem automobilový fanoušek ,znalý historie. Českoslovenká Škoda Auto národní podnik. Měla pro nadcházejícího Favorita vyvinut motor vlastní konstrukce o objemu 1.6 litru. Byl to moderní, nový výkonný motor

" Model byl vyvíjen částečně na papíře a částečně na počítači. Vývoj vozu s karoserií hatchback začal již v roce 1991 a o rok později byla vyrobena první testovací série. Ve stejné době probíhal i vývoj nového motoru o objemu 1.6 a výkonu 73kW (Typ 790.16), ale dostal se pouze do několika prototypů Favoritů, v sériové výrobě byl nahrazen litinovou 1.6MPI od Volkswagenu."

Bohužel nám koncern VolksWagen Group vnutil jejich motor, který se dovážel z Německa. Jde o to, že Škoda auto by dokázala vyrábět a vyvíjet vlastní vozy.

Na druhou stranu pokud bychom neprodali naše podniky, tak by nás čekalo humanitární bombardování jako se to stalo Srbsku pod záminkou potřeby zničit továrny na zbraně.

Jugoslávská Zástava nevyráběla špatné vozy, já jsem měl možnost řídit Floridu z roku 1992. Dokonce Srbové dávali elektronické vstřikování dříve než Škoda Auto pod vedením VW.


Kvalita bych rekl je nyni u vsech aut stejna. Nejvice kde se da usetrit je kastle a tenke plechy. Jinak se vse dela stejnou metodou s skoro vsechno je made in china a vyrobky co se delaji ne ns kusy ale na tuny. Proto se zmetek najde vsude. Jen je rozdil casem v ND l. Staci zkouknout autokelly podivat se na rozdil treba octavka vs renault espace a uvidite ty rozdily treba v GO podvozku...
nemelnesmysly

Kdyz necemu nerozumite, tak se alespon nesnazte radit druhym. Aniz bych byl nejaky patriot, tak korejci zaostavaji jak kvalitou, tak i zpracovanim. Designove na to jsou vsak lepe, ale to je o vkusu kazdeho z nas. Ale nevim kde jste prisel na to, ze dily jsou made in china. Chapu, ze v dnesni dobe je to moderni fraze, ale neplati to vzdy a vsude. Skodovka ma prevazne nemecke a tuzemske dodavatele, zbytek je ruzne po Evrope, z Ciny nema temer nic. Stejne tak nechapu reci, ze Skodovka neni ceske auto. Vse od vyvoje po vyrobu probiha v CR, koncern pouze (ne)schvaluje co a jak bude. Narozdil od korejcu, kteri zde pouze montuji a oznacuji to za ceske auto.

No vydíte a já jsem potkal člověka který nadával a říkal nikdy škodovku pořád se něco rozbíjí!

lancar

To byl odborník na slovo vzatý.

Takový říka i zoxidovanému kontaktu, že se auto rozbilo.

 


0x

Mám zkušenosti, že pro starší lidi je lepší vozidlo s vyšším posezem a ideálně i 3 dbeřové vzhledem k tomu, že mají primárně podstatně větší dveře a lepší "nasedaci prostor" i pro berličky a pod.V tomto mám vyzkoušnou Corsu od Oplu.

Vyšší posez s větším prostorem mezi koleny a volantem má zase doluhující Škoda Fabia, onen kritizovaný design vysoká koza má svoje opodstatnění v této oblasti, navíc skladovky se ještě prodávají za velmi zajímavé ceny...

Vzhledem k věku a očekávaným nájezdům bych vůbec neřešil značku vozu a už vůbec ne motor.

Doporučuji vyrazit s nimi na obhlídku a přímý úsudek na "živo" v autosalonu...

 

Souhlasil bych s Michalem /teda až na tu corsu-mám zkušeností se známým(žel už zemřel)rozbité-nepohyblivé oba kotníky na jedné ještěpropadlou klenbu,oba kyčle po operaci,s f.holemi-nejlépe se mu sedalo paradoxně do mého auta-xantie,když jsem ji spustil úplně dolů a pak do renaulta Modus),respektive s posledními dvěmi větami!

Nejlépe bude s nima dojít /dojet/ do jednoho i druhého autosalonu a aby si "nasucho" vyzkoumali do kteréhoi se jim lépe nasedne,lepší posez řidiče za volantem atd!

 

asd1

0x

Starší lidi - určitě něco do čeho se dobře nasedá = vyšší posed (sedačka) Novou Fabku neznám, ale 1 a 2 je na tohle špatná. Porovnej nástup např. s Pandou - mmch pokud jsou dva tak by jim stačila i na nákupy a cestu. Chce to vyzkoušet...

lan

Vlivem škaredé a klamavé reklamy, bych se měl před Hudajem na pozoru.

A pokud přijede prezident Hundaje do svého luxusního apartma v Nošovicích, všichni mu přeposra... hlásí překroucené hospodářské výsledky, jen aby neletěli.

Stejně klamou nás .

 

marts*

0x

Mám Škodu Fabii II z r. 2009 najeto 227 tis, auto naprosto bez problémů - výměna pouze ložisko v zadním kole, brzdy a jeden zapalovací člen. Jinak levný servis. Jezdím na LPG za 1,10 Kč/km. Ale je to kostittřas

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]