Nejste přihlášen/a.
zvažuji zakoupení tohoto skútru kentoya-brno.cz/... vyplatí se to oproti autu? za jak dlouho se zaplatí? kolik stojí ročně náklady na provoz? máte někdo zkušenosti?
čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Prodávám malé motorky a skútry a sám na nich i jezdím. Osobně bych koupil jen něco nového a pokud již ojeteho, zásadně bych si dovezl sám a co nejdále od naších hranic směrem na západ. I tam se může člověk napálit, pravděpodobnost je ale menší a při zachování určitých zásad celkem malá, na rozdíl od nákupu u nás. Říkám: do ženské, melounu a ojetého vozidla nevidím.
Tem konkrétní skútr se vám asi hodně a hodně dlouho nezaplatí. Kupujete vzhled a docela předraženou novinku, obecně jsou tyto skútry pod kapotou velmi podobné, identické motory, kola, brzdy, pérování, záleží jen, jak to v čínské fabrice nastrojí. Takže skútr stejných vlastností se prodává cca i o 15000 levněji. Kentoyu jsem leta dělal, loni jsem přešel na jinou značku, nebudu rozebírat proč.
Co se týká všech skútrů, tak obecně se o tom nemluví, díky konstrukci má motor skútru dost velké mechanické ztráty, je to díky automatické převodovce systémem variátoru. Běžně se uvádí, že tento má ztráty cca až 30% energie. Tedy na rozdíl od motocyklu s mechanickou řazenou převodovkou.
Pokud má zájemce patřičný řidičák, vždy doporučuji klasický motocykl, nebo jistý hybrid mezi motorkou a skútrem. Má to větší motorková kola, kapotování takže chrání před nepohodou, automatickou spojku jako skútr, ale ručně řazenou převodovku. Ve světě se tento typ označuje občas jako "cub". Jezdí na tom i nový řecký předseda vlády a v Asii je to nejrozšířenější typ motorky, jezdí na něm miliony lidí. U nás není až tak známé, sám jsem často prodal lidem kteří byli na dovolené někde v Thajsku a tam měli půjčené. Jezdí to do 2lt./100 km
Namátkou jsem našel jeden inzerát: sbazar.cz/...
Další možnosti je malý motocykl Betka který je osazen prakticky stejným motorem jako motorka na inzerátu, jen o obsahu 50 a bez automatické spojky. Není tedy třeskutě elegantní, jezdí ale za 1,5 lt a motor absolutně nezničitelný. Jediný problém který jsem za leta znal, byly dráty v kolech, nyní jsou jen s litými koly, takže bez problému. Po jednoduchém odškrcení jezdí cca 60 a pokud se na to dá za pakatel větší válec, jezdí ještě rychleji a lépe tahá v kopcích. Sám mám něco podobného a jezdím na tom i cca 40 km do velkého města kde mám prodejnu. Jsem tam rychleji a levněji než vlakem.
jetý
No přispěji svým příběhem. Koupil jsem si skůtr Aprilia Leonadro 125, rok výroby 2001 a údajně měl najeto pouze 7000km (koupeno v roce 2013). Stav byl celkem dobrý, bylo potřeba jen vyměnit palivový filtr, brzdová kapalina, brzdové destičky a jedna hadice byla prasklá. Cena 25 000kč za nákup skůtru. Používám ho i na 70km cesty. A za minulé léto jsem na něm najel přes 8000km. A nejde poznat, že by se nějak opotřebovával. Pouze na ojetých pneumatikách to jde poznat. Takže osobně preferuji ojeté skůtry. Jsou o hodně levnější než nové, a pokud byl majitel dobrý, tak jsou v dobrém stavu. Také hlavně kupovat známé značky, a ne čínské skůtry !
Přeji hezký nákup a hlavně mnoho bezproblémových km
doplněno 06.02.15 22:27:a ještě k dotazu zda se to vyplatí oproti autu. No... každý to vidí jinak. Já osobně miluji jízdu na skůtru, a v autě si to neužiju tak jako na něm. Jasně, jsou nevýhody jízdy v dešti, v zimě na sněhu se vyjet nedá atd. Ale i tak mě to více táhne ke skůtru :D Ohledně spotřeby. Můj skůtr má průměrně spotřebnu 4,09l/100km. Porovnejte sami zda se to ve spotřebě může rovnat autu.
Lepší je deset let starý japonec,než nový číňan!Za mě Yamaha aerox,peugeot speedfigter,nebo aprilia SR.Výdrž,VÝKON,vzhled atd. vím o čem mluvím
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.