Nejste přihlášen/a.
Obracím se sem s dotazem. EL zase až tak nerozumím, ale třeba mě někdo nakopne. Na feldě na volnoběh slabě žhne kontrolka dobíjení. Po přidání plynu se kontrolka rozsvědcije čím dál víc podle plynu. Asi se ptám jako trotl, ale kdyby byl vadnej altík, tak bude svítit pořád ne? Případně co by mohlo být na altíku vadnýho? Jinak světla a všechno reaguje podle plynu. 4ím víc plynu, tím víc svítí. Díky za rady kde a co hledat
Žárovičku kontrolky nerozsvěcuje elektronika (svítí, nesvítí), ale pasivní součástky altíku (vynutí) a diody usměrňovače (respektive to,co přes ně projde či neprojde).
Stačí, aby se kotva mírně odbuzovala a altík vyráběl nízké napětí a těch 6V vpohodě mírně rožne žárovku na kterou jde s palubky trvale 12V a altík jí vlastně plným napětí 12V opět kladným zhasíná. Žárovka tedy má na jednom drátu +12V a na druhém vyrobené napětí +12V s diod můstku (3 měřící diody). Altík,pokud stojí,tak přes kotvu rotoru a uhlíky jde mínus z obau a bloku motoru a to zase z karoserie a mínus baterky.
Proražená dioda tedy propustí jednu vlnu vyrobenou střídavým třífázovým generátorem a na usměrňovači se přes vadnou diodu jedna z těch tří vinutí jakoby neusměrní a žárovka díky tomu svítí a zvětšuje svit z otáčkama.
Pokud je vadný regulátor, tak většinou z ovality sběracích kroužků obroušené uhlíky odskakují a odbuzují rotor, čimž mízí mag. pole a cívky statoru nevyrobí tolik proudu a při zatížení klesá napětí a to rozsvěcuje žárovku.
Měřit nebo pokus omyl měnit díly a nebo svěřit odbornému servisu.
Hledej zde na poradně slovy gumidek alternator svůj problém a najdeš hafo materiálu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.