Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kolísání napětí při volnoběhu?

Od: pavel41 odpovědí: 7 změna:

Ahoj, pokud mám motor na volnoběhu, dochází pravidelně k lehkému problikávání veškerého osvětlení. hlavně je to vidět, když přede mnou stojí nějaké auto, jak dochází u mě k pulzování intenzity světel, dělá to i v osvětlení interiéru-palubní deska.

A pokud sešlápnu při volnoběhu brzdový pedál, tak to pulzuje okamžitě se současným znatelným poklesem otáček volnoběhu. Alternátor je origoš, auto má najeto 160 000km

Nevíte, v čem by to mohlo být?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Zkusil jste prověřit akumulátor? Jestli je před smrtí a alternátor nestíhá dobíjet, osvětlení vozu může záviset na příjmu od alternátoru - tj. při volnoběhu je světlo unavené...

pavel41

Dobrý dotaz pane Pytlíku. Po pravdě řečeno, při větších mrazech, asi tak -10 stupňů při ranním startování je znát, že startér nedostává tolik štávy, kolik by chtěl, i když to chytne na poprvé, není to v zimě nic přesvědčivého.

Jinak alternátor by měl být v pořádku, měřil jsem napětí na akumulátoru při volnoběhu i při zvýšených otáčkách, které je kolem 14,6V

 


2x

Začít od akumulátoru. Pokud je v pořádku, tak to dělá špatně připojená zem. Hádal bych na kabel od akumulátoru, když problikává vše.

pavel41

Uzemění jsem právě kvůli tomuto všude očistil přípravkem na kontakty.

 


2x

Jestli se jedná o starší auto, tak tam bývá magneton (3 fázový alternátor), který nedokáže dát proud pro všechny spotřebiče. Hodně je to u felicií. Pro potřebný proud na volnoběh je potřeba minimálně 6 fázový alternátor.

pavel41

Je pravda, že Felicie opravdu nedokáže dobíjet rychle akumulátory. Pokud někdo cestuje krátké trasy, akumulátory ve Feliciích jsou klidně po roce pryč.

Tohle je auto z roku 2004, to je generace aut, kde palubní napětí bylo už o něco větší než u starších, tedy kolem 14.5V, Feliny a jiná starší auta mají napětí při spuštěném motoru kolem 14.2V

Jestli je palubní napětí nad 14V, tak bych vymontoval alternátor a nechal ho u odborníka v autoservise proměřit. Za 1. je možný špatný měřící přístroj. Za 2. zapalovací cívka by mohla rušit vedení. Za 3. zkusit proměřit napětí přímo na kontaktu žárovce.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]