Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám Audi A4 r.v 2003 3.0 V6, chci se zeptat jestli mám v případě nehody v 260KM/h rychlosti šanci přežít nebospíše v žádným případně šanci nemám žádnou? Případně mi pošlete nějaké video crash testu při vyšších rychlostech s tímto vozidlem. Děkuji a těším se na dobré rady
ahoj, doporučoval bych více zodpovědnosti. Čím máš bezpečnější auto(i když to nemusí být v realu úplně pravda), tím by jsi měl být zodpovědnější. Audi tip A-x jsou relativně bezpečné ale zároveň i rychlé. Přikláním se k názoru, že by měli být takové testy pravidelně zveřejňovány, aby všem řidičům bylo jasné co se stane když se nebudou choval jako lidi ale jako čuňata. Snad musí být všem jasné co se stane když se střetnou třeba i dvě Audi A4 , a co teprve když se střetne s nejrozšířenějším autem Škoda. Teď si vemte když v každém autě sedí celá rodina a každý jede 65 km/h tj.: 130km/h. Už tu někdo psal...kolik bude vážit při této rychlosti jen hlava? a co samotné tělo a vnitřnosti? A co při 260km/h? Raději se ani neptat...nebo raději to nevědět...
No ono to sčítání rychlostí není až tak pravdivé. To že jedou oba 65, neznamená, že se vybourají při rychlosti 130km/ za hodinu. Podstatné je zpomalení pohybu a to je závislé na hmotnosti těch vozidel. Čili bouchnou-li do sebe dvě stejně těžká vozidla, tak to pro každé z nich znamená to samé, jako když narazí do zdi při 65km/hod. Má to svojí logiku, protože si vemte příklad, že svým autem jedoucím 65km/hod. nabouráte do vosy letící proti Vám rychlostí 20km/hod. Podle Vás by jste tedy byl účastníkem nehody v rychlosti 85km/hod a byl by z Vás mastnej flek na předním okně. A to je zřejmá blbost, že. Ona totiž hmotnost a rychlost té vosy Vás zpomalí celkem zanedbatelně, kdežto té vose poslední co proběhne hlavou, bude její zadek.
Kamile jen pro zajímavost: Před pár lety jsem jela v zimě 120 km/h po zasněžené a neupravené silnici.Měla jsem pocit, že musím zvládnout milion věcí najednou.A ejhle.Přišel moment, kdy jsem potřebovala rychle zabrzdit a dopadlo to tak, že jsem se hodila do protisměru, na střechu, smetla jsem dvě značky a vlítla jsem do pole. Normálně mi nikdy nepřišla takováto rychlost jakože "rychlost!".Nemohla jsem se dostat z auta, tak do dneška jsem vděčná pánovi, který hned zastavil a zavolal hasiče, kteří mě z auta dostali ven.No tak abych to shrnula byla jsem moooc vděčná za to, že jsem přežila, že jsem nikoho nezmrzačila, nebo nedej bože nezabila.Takže závěr si prosím vyvoď sám.Machrovat ve 260 km/h je fakt ptákovina, blbá vteřina nepozornosti (né třeba jen tvojí) tě tak lehce může stát celý tvůj život. . . .a to je škoda... hezký den a požitek z pomalé jízdy přeje marcela
Mercedes 210 km
přijeli si pro něj havrani.
Audi RS8 asi 80 km
Přežije když jel relativně pomalu?
Člověče, začni přemýšlet. Doufám, že Tě nikdy na silnici nepotkám.
asi premejsli o SEBEDESTRUKCI najdi si neco jineho mene bolestiveho,a udelej to nekde sam o samote at neohrozis lidi
...nevím nejsem v tom expert, ale myslím si a někde jsem to četl nebo viděl že airbagy ve 200km/h jsou spíše na obtíž než na záchranu. Ale pravda je jestli jde o přímý zásah nebo jen o tzv. poloviční nebo čtvrteční...tj. když někoho nebo něco lízneš nebo strčíš... Ale jistě mi dáte všichni za pravdu když řeknu... raději takové pako nepotkat nikdy a nikde!
Já to zkoušet nebudu ale přewd měsícem jsem si toto vozidlo koupil z autobazaru za 265 000,- a jeden známý říkal že mu někdo říkal že zažil clověka v tomto vozidle jak přežil i max rychlost při nehodě, vůbec jsem tomu neveřil tak jsem se tu zeptal a jak je vidět měl jsem pravdu že to není možný. Přeci jsem si nekupoval za celkem dost peněz audinu abych jí za měsíc sešrotoval!
Asi hodně záleží také na tom, kde ten člověk v audině při nárazu sedí, zda je připoután atd...myslím, že by jsi se neměl vůbec v autě poutat, resp, bezpečnostní pás odepínat pokud pojedeš více než 150km/h, při nehodě ve vysoké rychlosti bys pak mohl z auta vypadnout do měkké trávy ještě před nárazem do betonu nebo do silného stromu...pak bys mohl přežít...
tvoje otázka je dost hloupá co s toho budeš mít jezdit tak rychle mám taky ráda když si můžu občas šlápnout víc na plyn na dálnici, ale všeho s mírou v této rychlosti máš šanci na přežití asi tak 1% s tím, že u tebe budou stát všichni svatý. Jinak bych tě na silni nechtěla potkat máme tři děti a srážka s takovym blbce (obrazně řečeno omlouvám se) by mi nestála za to aby mi zmrzačil děti nebo nedej bože zabil.
Záleží na typu nehody. Srážku se zajícem přežijete, ale se stromem nikoliv. Víte kolik budete v době nárazu vážit? Kolik bude vážit Vaše hlava až poletí dopředu?
(přetížení)
Tak třeba kdybych to narval do budovy má ten člověk v tomto autě šanci, vozidlo má 8x airbagů? Děkuju moc za odpověd
¨Přemýšlels taky nad tím,že se v této rychlosti potkáš s Feldou ve které jede pětičlenná rodina a co se s ní stane?
Při tvrdém nárazu jsi bez šance, není to problém auta ale toho že se ti při tak strašně prudkém zpomalení utrhnou a poškodí životně důležité vnitřní orgány. S tím ti žádný airbag nedokáže pomoci, zachránit by tě mohla tak maximálně vystřelovací sedačka ze stíhačky. Ale na druhou stranu taková vystřelovací sedačka použitá v tunelu taky nebude zrovna 100% záruka přežití
Asi jsem ho před chvilkou vyděl.Jel jsem pro syna do školy a najednou mně v obci předjíždí Audyna ale typ nevím v tý rychlosti sem zahlídl spolujezdkyni a pána řidiče, chlapec do 20let ruku z okýnka"asi sušil inkoust na řidičáku" no a k jeho smule se toto stalo před radarem který má fotobuňku na radaru měl představte si 106 km v OBCI PŘED ŠKOLOU
Podle mě by přežití nárazu v takové rychlosti bylo zázrakem. V žádném případě by nebyla šance při srážce s kamionem, zdí, domem, pilířem od mostu a pod. Jediná šance by bylo nějaké lehčí škrtnutí o svodidla nebo o jiné auto, ale žádný přímý náraz nelze v takové rychlosti v žádném autě přežít. Utrhnou se Vám orgány uvnitř v těle a to je konec, přetížení by na ně bylo moc vysoké...
To jsou otázky tohle Kamile, nezlob se na mně, ale bud máš čerstvý řidičák anebo si před tím jezdil v Trabantu. Navíc jsem ještě neslyšel o tom že by Audi A4 měl 3,0 V6. To se mi nezdá. A pak kde bys to chtěl rozhulit na 260 km/hod? Naivní dotaz, dost lidí se nachytalo a odpovědělo
doplněno 09.06.09 08:20:P.S. Sorky, 3,0 fakt existuje
... přesně jak píše Gerrik. Stupidní otazka hodná nižšího smýšlení. Myslím, že nepřežiješ ani srážku se zajícem. Protože šok a úlek, na rozdíl od dvacetileté praxe profesionálního řidiče, Tě v uleku donutí cuknout volantem. A to neříkam škubnout. I když na tak stupidní otazku se zeptám jinou otázkou ... kde u nás chceš jet 260 kmh? Asi jsi upadl nebo jsi jen ... nezodpovědný frajírek co ještě neviděl smrt na silnici na vlastní oči. Prosím Tě rozběhni se hlavou proti cihlové zdi, a napiš nám jaké to bylo. Pak si následky vynásob asi 20x - 250x a přiblížíš se tomu skvělému efektu zvaného náraz při 260 kmh
Já jsem jednou seděl v simulátoru nárazu při 30 km/hod do pevné překážky . To byla tak strašná a nepříjemná rána, nikdy víc na to nevlezu. Vozí to Besip na předváděčky. A to nejsem žádný posera, pár bouraček už sem zažil, ale tohle byla fakt síla. Ted si vem náraz i kdyby jen v 150 km/hod, bez šance
A nebo tu neni proto, ze uz to vyzkousel...
...a zrovna nejaky chudak hasic (nejspis novacek) lopatou seskrabuje zbyle cucky Kamila z betonoveho sloupu dalnicniho viaduktu...
...alespon mu nemusim prispivat na invalidni duchod - jeste, ze nejel pomalejs...
axusi, moc by mě mrzelo, kdyby jste měl jako obvykle pravdu. To by znamenalo, že jsme selhali a nedokázali ho přesvědčit o NAŠÍ pravdě.
Proto si dovoliji, pane axusi, s Vámi nesohlasit a věřit tomu, že žije a vypráví dalším, jak ho poradci přiměli jezdit opatrně dle předpisů, jako většina řidičů v Česku.
Asi do té školy chodil a nechtěl ji už ani vidět .Říkám pravdu"bohužel"Dost často se tady s tímto setkávám ikdyž ne jenom u nás v CV ale kdekoliv potkáš debila kterýmu fotr koupí nadupanou káru i když se za celej život nanaučil jezdit ani na kole.
Ale to tady odbočuji od kamilova problemu kamile ozvi se jinak si budu myslet že jsi to šel fakt udělat a dopadlo to tak jak to tady všici psali"Kamile Kamile je ti to nemilé?"
Né nebudu, potom co jste mi jsem všichni napsali že šance je žádná maximálně ochrnutí což já bych 100% radši byl mrtvej nebo živej tak né. Děkuji Vám všem co jste mi toto rozmluvili a doufám že to rozmluvíte i závodnikk ovi který tu mám tak dotaz jestli by měl šanci se svým ferrari na 340 km/h.
Jak mužete radit idiotovy který neví co je to jet 260Km.Já jsem nikdy takovou rychlostí taky nejel a myslím že ani nepojedu.
No a k jeho otázce.Snad se vybouráš přeraziš si páteř a ochrneš ,spolujezdkyně samozřejmně tvoje přítelkyně zemře,no a zabiješ ještě tři lidi s protijedoucího auta dvě z toho budou děti.
Takže jestli se opravdu chystáš jet tak rychle napiš se prosím tě kdy a kde to chceš uskutečnit.Né že bych ti chtěl dělat obecenstvo to jenom abych byl od tebe co nejdál
Jo a jak dlouho máš řidičák?
Ale, ale, to by jsi musel být hodně dobrej. Víš jakou ranou by jsi se zastavil? Pokud nepočítám že by tě asi lisoval čumák auta.
Neblbnout a jezdit normálně
Ty to píšeš, jak kdyby jsi to chtěl fakt zkusit. Neblbni. Při tom prudkém střetu ti na vnitřní zranění nepomůže ani 20 aibagů.
Nemáš šanci, jedině kdyby se stala nějaká neuvěřitelná náhoda. Při 260 km/h jedeš 72 metrů za vteřinu (a nějaký drobný) a máš na metru zastavit, přetížení dosáhne astronomických hodnot a airbagy ti v tomhle případě už nepomůžou. Nějaký matematik tady by možná dokázal spočítat kolik G by činilo přetížení, ale stejně budeš mít utrhaný vnitřní orgány. Vloni se v Náměšti nad Oslavou při závodech do vrchu zabil Míra Fajkus. Nepřežil náraz do stromu v rychlosti kolem 200 km/h. Kusy auta byly rozmetány na 100 mertů od sebe, nepomohla pevná vnitřní klec, ani kevlarová karoserie. Jak si myslíš že by dopadnul náraz s Audinou?
1)Je to provokatér
2) A4 v6 nemá
3) i kdyby ji měl tak to určitě 260 nejede, možná 260 tachometrových z velkýho kopce
Omlouvám se s tou 260 auto ale dokáže ject po rovince 250 Km/h viz, a 3.0 V6 existují když jí mám koneckonců se můžete mrknout na autoscout24.at, es, nl, lu atd. Jinak všem mockrát děkuji za odpovědi všichni jste za to byli ohodnoceni dobrou odpovědí.
Dobrý den, já mám podobný dotaz, ale nechci zbytečně zakládat nové téma. Mám upravené ferrari f430 a chci se zeptat jestli mám šanci přežít náraz ve 340km/h do zdi, když nebudu mít zapnuty bezpečnostní pásy. Jakou mám asi šanci, děkuji.
Hele já jsem se tu ptal jestli mám šanci v audyně pří 260km/h a všichni napsali že ne že aximálně ochrnutej ale pro mě je lepší bejt mrtvej nez ochrnutej takže ty by jsi asi při 340 KM/h byl rozhodně mrtvej, jestli tu rychlost vyzkoušíš pls napiš kde.
Prosím Vás, určitě se domluvte, zakupte si oba někde na letišti plochu a tak to rozhulákejte proti sobě. Oba to 100% přežijete. Hlavně se oba do sebe čelně trefte! Pokud se náhodou v te rychlosti tedy trefite, zachráníte stovky životů jiných, kteří jezdí 50kmh a mají obyčejné auta, třeba i starší vyroby. Děkuji za všechny. P.s. pokud nepřežijete, napište mi. Omluvím se Vám oběma.
Myslím si že v této rychlosti 250 Km/h by ste šanci na přežití v audyně měl ale lepší zkoušet někde na prázdný dálnici, nikdy večír. Pokud nehýbnete z vlantem tak by se vám nic stán nemělo
Tak nějak vůbec nechápu co tady rozebíráte, copak jste všichni úplně mimo? Např. EuroNcap dělá testy při 65km/h a to do deformovatelné překážky! Tzn. ve stejné rychlosti do zdi bude už pro většinu aut problém. Takže dobře mířené nárazy může člověk přežít tak kolem 60 a musí ještě mít hodně štěstí. Takže se probuďtě, do zdi v 80km/h i s audi a myslím, že je po tobě. Jak vůbec někdo může vyslovit 260km/h nechápu?
Jestli se chcete zabít,tak to zkuste.Když se srazíte s autem,třeba jedoucím 100km/h a Vy pojedete 260km/h tak se srazíte rychlostí 360km/h.Na to Vám nepomůže žádný erbek.Mám trochu blízko k hasičům a na smrt stačí i 100km v hodině a i s erbegy.Ono totiž záleží na moc faktorech,které jsou v zlomku vteřiny při nehodě a to nikdo neumí odhadnout.Erbegy vystřelí kolem 300km/h.Při nehodě když je hasič neopatrný a nedopatřením ho vystřelí,tak má plný kecky s toho nárazu.A už se to stalo.Mít pořádnej bourák neznamená bejt v něm živej kdykoliv.Už sem v životě vyděl hodně a sázel bych spíš na tu smrt.Po nárazu se Vám auto stejně tak sešrotuje,že erbeg je na kulový.A takovej náraz do stromu a je auto vejpůl.Pak budete mít leteckej den a poslední zároveň.U nás se to stalo,4kluci narazili do stromu v 120km/h.Auto bylo nové,mám pocit že opel a všichni zemřeli.Dva druhý den v nemocnici.Hasiči je sbírali a s auta zůstali tři kusy.Jezděte opatrně.Prosím.
doplněno 12.08.09 21:28:Tři kusy po roztříhání.
furtnic-tohle sčítání rychlostí je přeci pitomost, zamylete se nad tím. To někdo někde jednou vypustil z pusy a teď to každej opakuje. Rozhodující je vliv ZPOMALENÍ a ten je závislý na hmotnosti pohybujících se těles. Přeci když ve stovce vemete letící vosu, tak se přeci Vám NIC nestane.A proč? No přeci proto, že rychlost Vaše a Vašeho auta se zpomalila pouze neznatelně. Jinak byste, podle tý Vaší teorie, musel být přeci na padrt.
Heh no jo, pri stretnuti s vosou se sice nic nestane, ale prave protoze ma malou hmotnost! Kdyz se potkaji dve stejna auta (=stejna hmotnost) tak myslim ze se rychlosti muzou secist. Sice to nikdy nebude presne, protoze dojde ke ztratam ale melo by to predstavovat asi tak 95%ni presnost. Navic pohybujici se auto bude mit kinetickou energii ale stojici objekt pouze polohovou. Tim padem se narezem dvou pohybujicich teles uvolni daleko vice energie, coz se da prirovnat k secteni rychlosti.
Jistě, deformační energie bude v závislosti na rychlosti, ale nás zajímá průběh ZPOMALENÍ pohybu řidičova těla, čili na jak dlouhé dráze a v jakém čase dojde k jeho zpomalení z rychlosti 260 km/hod na 0. Za vosu si můžeš postupně dosazovat jiná zvířata, třeba ptáka, psa, koně, slona... Se zvyšující se hmotností pak dochází k rychlejšímu zpomalení pohybu a tím většimu přetížení.
Jak tvrdí všichni záleží jak se vybouráš. Příklad ja šel ve 150 na střechu, nebyl jsem připoutanej a měl jsem jen škrábance a modřiny. Můžu mluvit možná o štěsti a taky mě zachránilo to, že jsem nešel čelně ale zadkem - nevystřelily airbagy. Jinak foto: facebook.com/...
Jaký máte důvod jezdit tak rychle? Spěcháte na krchov? Mít silné auto neznamená, že musíte využít maximální možnou rychlost. Airbagy mohou selhat a nepřežít lze i při mnohem nižší rychlosti. Ale vypadá to, jako byste se zajímal, jak rychle máte jet, abyste případnou kolizi s čímkoli zaručeně nepřežil. Původní účel auta je dopravit se odněkud někam, ale to "někam" učitě neznamená hrob. Jestli TAM nespěcháte, zapomeňte na vysoké rychlosti. Kamkoli se dostanete i pomaleji. Rychlá jízda není adrenalinový sport, ale jistý hazard se životem a nejen svým!
Čelní náraz do betonové stěny při 260 km/hod, nelze jinak naž vyzkoušet osobně. Jen se přimlouvám za to, až to budete zkoušet, tak zabezpečit okolí, zakázat přístup náhodným chodcům, cyklistům, motoristům atd., předem si zajistit vhodný pohřební ústav, jo a ještě pokud by něco použitelného zbylo (mozek to nebude určitě) tak průkaz dárce orgánů.
A pak vesele do toho ...
Průkaz dárce je zbytečný, většina vnitřních orgánů bude kvůli extrémnímu přetížení při nárazu nenávratně zničena.
Mimochodem, jestli se nepletu tak kolem 260 km/hod je přibližně rychlost volného pádu člověka - i při nejvyšších výškách pádu se rychlost dále nezvyšuje kvůli odporu vzduchu. Takže pro vyzkoušení šance na přežití stačí například požádat na letišti o tandemový seskok padákem, hned po seskoku se odpoutat a rychle nafouknout nafukovací matračku do té doby nenápadně schovanou v kapse. Při dopadu je samozřejmě potřeba dopadnout nejdříve na tu matračku, zafunguje podobně jako airbag. Držím palce při pokusu
No zdravím taky něco přihodím... Pravděpodobnost přežít toto v autě bez dodatečných úprav ohledně bezpečnosti je možné opravdu jen náhodou a pro netrénovaného člověka prakticky nemožné. Stačí se pak ale zahledět do motorsportu jako třeba závody Formule 1 kde jsou dokumentované nehody v rychlostech 230+kmh, například havárie závodního jezdce Roberta Kubici který přežil náraz do zdi ve 230kmh při přetížení 75G a přežil prakticky bez zranění... Takže první je mít hodně dobře zabezpečený auto tím mám namysli, vzpěry přední kapoty, zesílená karoserie v přední části, trubkový rám z houževnaté pevnostní oceli, 6bodové pásy, sportovní sedadlo s karbonovou skořepinou, ideálně karbonové chrániče kolem řidiče (dveře, podvozek, střecha, palubní deska) nebo celý karbonový korpus jako u vozu McLaren MP4-12C viz. img.magazin.cz/im/... samozřejmostí je také závodní oděv, boty, rukavice a zejména ochraná přilba pro lepší komfort opět doporučuji karbon. A potom je hlavně potřeba aby řidič měl dobrou muskulaturu a to zejména v oblasti břicha aby při návalu adrenalinu a přípravu na náraz došlo k celkovému zpevnění těla. Pokud takovouto rychlost nezvládáte a zvládnutím mám namysli že při té rychlosti si nepřipadáte jako v tranzu ale vnímáte vše v klidu pak toutu rychlostí raději nejezděte. Zpět k formuli 1 zde by dokonce netrénovaný řidič pravděpodobně ztratil vědomí již při rozjezdu vzhledem k přetížení. Prostě každý by sám měl vědět jak rychle může jezdit. Šance tedy v sériovém voze je.. ale asi jako že dostanete do postele nějakou celebritu :D
Já myslím, že odpověď je tady jednoznačná... při takové rychlosti a při nárazu typu náraz do stromu či čelní střet s jiným vozidlem Ti už nic nepomůže, na to můžeš dát krk,... vlastně ani nechápu, jak se můžeš tak naivně ptát, spíš mi to připadá, že se chceš jen pochlubit, jaký máš skvělý auto a jak s ním můžeš jezdit rychle... myslím, že tady o nic jiných nejde...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.