Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna motoru vs evidenční kontrola

Od: rumcajs* odpovědí: 11 změna:

Mám dojem že již se někde podobný problém řešil jestli ano omlouvám se ale nenašel jsem odpověď,u vozidla favorit jsem vyměnil motor původní 135 jsem nahradil 135 E ze kterého jsem použil jen polomotor tzn bez vstřikovací a řídící jednotky ,protože V TP se neeviduje č.motoru ale jen typ a ten se v tomto případě neshoduje přestože se fyzicky v ničem neliší od 135 ,mohl by být problém při evidenční kontrole jak lze tento motor zlegalizovat.

díky

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

celp*

0x

Tak to je problém.Oficiálně lze zažádat o změnu typu motoru u zástupce výrobce vozidla a po kladném vyjádření nechat změnit označení v TP.Je potřeba mít doklad o nabytí nového motoru.Evidenční kontrola se běžně provádí při každé pravidelné Stk.

 

nespokojenyurednik

0x

Máte problém, kdyby se motory fyzicky nelišili, byli by označeny stejně.Do auta patří typ motoru, uvedený ve velkém TP, technickou neprojdete a jiný typ motoru i když dle vás vypadá fyzicky stejně nezlegalizujete.

Pokud jsou dle Vás motory fyzicky stejné, použijte z motoru jiného typu jen ty díly, na kterých není typ motoru vyznačen, a to buď ražením do kovu nebo štítkem, případně jejich kombinací...nebo namontujte původní typ motor...

Vysvětlováno to tady bylo x-krát...

 


0x

Problem samozrejme bude.

O to vetsi, ze Skoda Auto od 1.1.2008 prestala vydavat vyjadreni k upravam Formanu, Favoritu a vsem starsim vozum, z toho duvodu, ze jejich zivotnost speje ke konci a nelze tedy zajistit jejich technicky stav.

Pokud by toto bylo a v onom vyjadreni (najdes kdekoliv na webu) si nasel, ze dana prestavba je odzkousena a schvalena, postupoval by si klasickou prestavbou a nemel by si problem.

Jenze uz to neni, takze musis postupovat bez tohoto vyjadreni (mozna by si ho mohl jeste ziskat individualnim kontaktem se Skoda Auto) a musis problem resit individualne primo na prislusnem odboru dopravy. V tomto jednani Te muze pomoci starsi dokument, kde treba naleznes, ze takovouto prestavbu Skoda Auto schvalila. A nebo taky neschvalila.

Kazdopadne na schvaleni ci neschvaleni vyrobcem tolik nezalezi, pac s technikama odboru dopravy se da rozumne domluvit. Akorat pocitej s tim, ze pokud prestavba od vyrobce schvalena nebyla, budes zrejme muset projit za nemaly peniz poverenou zkusebnou, aby si ziskal novou homologaci. (v pripade schvaleni vyrobcem by stacila bezna STK)

Tot moje zkusenost z prestavby karoserie. Snad sem to popsal srozumitelne.

doplněno 05.06.09 14:42:

Tady

garde.plivnik.cz/...

je to sdeleni. Jeste to stare pred rokem 2008. Zkus si tam najit vyjadreni k te sve zamene. Uvidis alespon, zda tu konkretni prestavbu Skodovka schvalila.

 

 

nespokojenyurednik

0x

Ve svém veřejném prohlášení výrobce - firma škoda uvádí, že zásadně nesouhlasí se zámenou motorů s jinými emisními systémy , motor 781.135 E se liší od motoru 781.135 tím, že přípravu směsi zajištuje elektronicky řízený karburátor (2EE Ecotronic), auto má řízený katalyzátor a řídící jednotku. Motor má slabší výkon než s obyčejným karburátorem, myslím že asi o 5 kW méně, právě z důvodu velkého "E"...o něco více ekologický než 781.135, bohužel dle mého názoru je emisní systém jiný...takže platí to co jsem napssl v úvodu příspěvku - firma škoda s tím nesouhlasí..

jarda2*

Tak tady je to trosku paradoxni v tom, ze ten motor bude mechanicky shodny a po osazeni puvodniho prislusenstvi i naprosto shodny, az na to vyrazene pismenko... To nas.re. No papir je papir, takze je otazka, jak moc to ma cenu resit, jestli se treba pro ucely EK vyplati motor docasne prehodit, sehnat jiny, upravit vyrazeny udaj, prehodit jen blok, koupit jine auto... Moznosti je spousta.

nespokojenyurednik

namontovat původní blok s vyraženým původným označením motoru, původní karburátor...elektronicky řízený karburátor zkušený techniky na STK dle mého názoru pozná

rumcajs*

díky za odpovědi ale nějak jsem z těch příspěvků pochopil že jsem se asi nevyjádřil dost jasně,nevyměnil jsem část motoru která zajištuje přípravu směsi,vyměnil jsem pouze blok motoru a to jak píše pan nu samozřejmě vidí i technik na STK že tento motor přesto že má označení E protože motor má označení jako celek na bloku není motor s řízeným karburátorem tudíž nemůže splnovat emisní limity motoru ekotronic,podle mého by mělo jít a zažádat o povolení provést výměnu bloku motoru zdůraznuji bloku ne celého motoru,podle mého blok vlastně celý spodek je u 135 a 135 E shodný nebo se pletu,samozřejmě že souhlasím s tím že při dnešní byrokracii to může být problém .

nespokojenyurednik

ale já pochopil, co jste vyměnil, bohužel jste vyměnil tu část, která nese označení typu motoru, motor podléhá homologaci, typ motoru se uvádí v registru vozidel jako povinný údaj, do auta které bylo schváleno s konkrétním typem motoru lze montovat jen to co tam patří, kdyby jste se nejdřívě zeptal technika na registru vozidel nebo na STK, vše by Vám vysvětlil...udělal jste to obráceně, namontoval jste do auta to co jste sehnal , tak nenadávejte na byrokracii...

rumcajs*

ale příteli nu vy se mýlíte já nenadávám na byrokracii jen jsem napsal že to může být problém kdybych nadával tak bych to napsal jinak ale to sem nepatří ,a otom že jsem namontoval co jsem sehnal taky nemáte pravdu dal jsem tam polomotor o kterém vím kolik má najeto a v jakém je stavu,nebo jsem podle vás měl jet raději někam na vrakáč a koupit něco a nevědět co a tenhle vyhodit jen proto že má vyražené E čko.přesto věřím že najdu úředníka nebo technika který používá selský rozum a když ne tak se uvidí...

nespokojenyurednik

klasická situace, má se pod tím podepsat úředník...výrobce nechá zničit při zkouškách a testech desítky favoritů a formanů jen proto, aby dostal od ministerstva homologaci-schválení vyrábět modelovou řadu favorita v kombinaci s ekologickým, ale slabým 40 kW motorem...přesto má mít úředník podle Vás moc nerespektovat tyto zkoušky a porušit podmínky za kterých byla homologace přiznána...stanovisko výrobce je závazné, rozhodující bude, co Vám do protokolu napíše technik typu "K" na stanici technické kontroly...pokud neshledá žádné závady a jeho stanovisko bude, že vozidlo z hlediska evidenční kontroly vyhovuje, bude to v pořádku...úředníkům se dnes auta nepřistavují jako za čsů DI VB, je to škoda, řišlo by se možná na zajímavé skutečnosti... takže až absolvujete prohlídku v STK, napište, jak jste dopadl...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma evidenční kontrola

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]