Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Řeším problém. Pokud roztlačuji auto nebo roztahuji jiným automobilem, je nějaká šance že může přeskočit řemen od ventilů a potká se píst s ventilem? Objevil jsem i názor, že přeskočit může jen tehdy, pokud při roztlačování dopředu zařadím zpátečku. Prosím o racionální odpovědi se zdůvodněním. Děkuji.
Logicky. Jaký je rozdíl v roztočení motoru pastorkem startéru za věnec nebo sepnutou spojkou přes druhý rychlostní stupeň? Téměř žádný. Takže pokud tam nenarvete čtverku a tažný vůz se nerozjede z nuly na sto za osm vteřin, nevidím důvod, proč by měly rozvody selhat. Tyto výstrahy jsou spíše prevencí před uživateli, kteří by při roztahování pustili spojku v panice náhle, pak by se mohlo něco přihodit. Ovšem takový řidič si nezaslouží,aby mu auto kleklo, nýblrž aby mu dalo po hubě.
Zařazováním zpátečky při jízdě dopředu zkušenosti nemám, ale dle mého je to kandidatura na pacienta roku.
S jedničkama bych šetřil - zrovna ta čtverka je správně... Řadí se vyšší kvalt, tj. 3 nebo 4 a spojka se nesmí pustit prudce. Ale u roztahování jde i o jiné věci než přeskočení řemenu, hlavně katalyzátor. U novějších aut je lepší roztahovat jen při poruše starteru kdy ostatní je v pořádku. Vybitou baterku řešit startem přes kabely a chybu v zapalování odtahem a opravou. Roztahovat jen opravdu v nouzi kdy to jinak rozumně nejde.
Zdravím, přeskočit může kdykoliv. V nouzi, když posadíte do auta zkušeného řidiče (musí umět opravdu citlivě se spojkou) lze celkem bezpečně roztáhnou i auto s rozvodem řemenem (nikoliv však automat!). Nutno podotknout, že katalyzátor nebude moc rád.
P.S.: Pokud nevím jaký kvalt tam dát, tak raději vyšší (optimálně 3, to je takové univerzální).
To by mě taky zajímalo, jak katalyzátor rozezná, jakým způsobem je motor roztáčen. Pokud pominu, že mu to někdo vyzradí
Kat roztlačení nepozná, ale že jde o start nepozná ani řídicí jednotka a nechová se jako při startu . Pak jde nespálené palivo do katu kde shoří a pěkně ho vypálí Pokud jsem chirurg a jedu operovat tak je to v poho, ale pokud rozpočet sotva utáhne provoz domácnosti a za měsíc jdu na emise tak se odpált kat za pár tisíc moc nevyplatí...
No obvykle je snad postup příčina - následek trochu jiný. Auto nejde nastartovat, tak ho zkusím roztlačit, popřípadě roztáhnout na laně. Pokud byla příčinou třeba slabší baterie, nebo závada na startéru, motor chytne a jede se dál. Pokud ale příčinou byla závada na zapalovací soustavě, palivo se dostává na katalyzátor. Pokud budu vytrvalý, může vysoká teplota od paliva na katalyzátoru tento zničit.
no neřekl bych že jde nějaký impuls ze třetí polohy klíčku do řidicí jednotky.. nechce se mi hledat schémata ale co si matně vzpomínám tak tam jde jen o kontakt na starteru a odlehčovací rele.. řekl bych že jednotka to pozná podle čidla otáček... btw když už takhle startuju auto, tak vždycky nejprve otočím a držím klíček a pak povoluju spojku.. pokud má starter ještě snahu s motorem pohnout tak je start o dost lepší..
Honzas tak toto slyším (čtu!)poprvé! Ono stačí že je zapnuté zapalování a pak při protočení motoru,pkd je slabá AKB tak autí chytne i bez starteru!
Ovšem nesmí být v tom roztahovaném či tlačeném atuě Inženýr-jouda- co nemá benál,zapnuté zapalování- a diví se že na kilometru auto nechytne,když před chvílí nastartoval- na zbytek benálu -a chcíplo to.
Přeskočit může hlavně když se roztahuje na nízké převodové stupně nebo se rychle pustí spojka.Naftáky jsou náchylnější na přeskočení protože řemen pohání navíc i vstřikovací čerpadlo takže řemen má větší odpor
proste jednim slovem zadne auto by se nemelo roztlacovat pokud nebude jina moznost a nebude to nutne! znam to z vlastni skusenosti,to same davat pozor a predcasne nechat kontrolovat turba predcasne je menit,stalo se mi pred mesicem 1 octavia ALH 66KW samozapal a roztrhl jsem motor! nikdy jsem neveril ze se to me osobne stane...
Pokud se musí roztáhnout auto, tak je optimální 3. př. stupeň. Spojka se pouští jen částečně pro protočení motoru a musí být mírně sešlápnut plynový pedál. Jakmile motor blafne, ihned se sešlápne spojka a nechá se motor vytočit na nějakých 1500 otáček jen na okamžik. Na 4. stupeň má motor málo otáček a hrozí cuknutí motoru a přeskočení řemenu. U 2. stupně zase hrozí vyšší startovací otáčky a kdo to neodhadne, mohou naráz skočit otáčky vysoko a opět hrozí přeskočení řemenu.
je to motor od motoru .. pokud je na rozvodech "pevná" napínací kladka tak pokud se to roztlačí s citem tak si nemyslím že by to mělo důvod skočit.. jedině že by to dostalo pořádný ráz ale i tak si myslim že by to pobralo.. řemen je celkem dost našponovany, to se spíš dřív ustřihnou zuby na řemenu... horší to je když mají rozvody různé dopínáky, nejhůř ty, které jsou tlakováný motorovým olejem... byl to kdysi jeden z prohlému škodováckých htp, kdy tuším měly ty napínáky dlouhy chod, při stání se rozvod povolil víc než je zdrávo a stačilo když auto popojelo se zařazenou rychlostí a už byl problém na světě... ale jinak osobně jsem myslím neslyšel nic o tom, že by někomu skočil rozvod při roztlačování.. spíš je to jen bu bu bu fáma...
Roztlačení,roztažení na laně,stejně jako start starterem-pkd je vše OK nic se nemůže stát,jen u benálů s katem (nwn zda i u ropy,pkd nechytne na dráze cca do 20?50?m (někde jsem toto četl že to výrobce konkrétně škoda povoluje!) skrze zničení katu nespáleným benzínem.
Jinak jsou motory především benzínové (konkrétně to byla tuším 1,3 v opel Kadett) kde je "velký" spalovák a písty na ventily nedosáhne,zato u nafty (konkrétně motory řady XUD od PSA) je tento prostor minimální -otevřený ventil a píst v HÚ a je pak příležitost hledat nový motor!
Motor dostava mnohem vetci razy nez u startovani protoze musi tocit i z prevodvkou a dalsimi vecmi nemluvim o setrvaku a spojce tudiz tahnem mnohem vetcí zatez! a pokud nevite stav rozvodu tudiz nikdy to nevite pokud jste je nemenil tak bysteto ryskoval na rozvodech co maji napr najeto 90 tisic a 10 let? kdyz jejich interval je treba menit po 90 tisicich a 4 rokach?jednou sun posledni skub
No a právě kvůli takovým řidičům teoretikům, jako jste vy, výrobci aut nedoporučují, aby se automobil startoval jiným způsobem, než startérem. Nic ve zlém.
Nebo kvůli blondýnám, co urvou silenták...
No hlavně kvůi takovým řidičům teoretikům, jako jsi ty, výrobci doporučují roztahovat auto na 3 ... 4 rychl.stupeň. Roztahovat jej na 2.st. jak radíš nahoře je pěkná prasárna. Jak trpí převody,spojka, spojková lamela, ti raděj nebudu vysvětlovat inženýre.
Kola točí poloosama, poloosy přes diferák převodovkou, převodovka spojkou, spojka klikovkou, klikovka rozvody. Je to přesně naopak, než když motor pohání kola.
Bemmete máte sice hezký názor ale špatný! Při roztahování jak psali pode mnou motor netáhne převodovku a další nábrž jak to přesně popsal Hujer
Hujere -bodík!
Může se auto roztláčet,ale musí se opatrně. Ono nejde o to jakou silou se ten motor roztočí,tomu je to jedno,jde o to,že když roztáčíš,může vzniknout velký náraz a pokud je motor vybaven nějakým hydronapínákem který je v ten moment bez tlaku,může se opravdu stát že rozvody přeskočí. U startéru zdaleka nemáš tak prudký náraz jako když auto roztahuješ.
U řetězových rozvodů bez napínáku a u jednodušších řemenových rozvodů kde je staticky napnutá kladka nic nehrozí. Riziko hrozí kde je hydraulický napínák.
Katalyzátoru to je úplně jedno jestli motor nastartuje roztlačením nebo startérem,tam jde o to aby se nestartovalo tak dlouho,že by se do něj dostalo nespálené palivo,což pokud motor při roztlačení hnedka chytne nehrozí
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.