Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zapojení 5ti vodičového serva centrálu

Od: sirtnt odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat zda chápu správně zapojení 5ti vodičového serva centrálu

Podle popisku je u pěti vodičového zapojení takové:

Modrý a zelený vodič - silové vodiče od vnitřního serva
Hnědý a bílý vodič - spínané kontakty vnitřního přepínače. Na tyto vodiče se spíná kostra, která je přivedena do motorku černým vodičem.

Takže modrý a zelený budou jako by odemykat a zamykat automobil při signálu ze zámku spolujezdce nebo DO.

A hnědy a bílý budou vysílat signály pro zamčení a odemčení do ostatních motorku centrálu.

A černý bude +12V? Chápu to správně?

Nebo naopak?

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

špatně

na modrým a zeleným se otáčí napětí 12V dle toho jestli to má zamknout a odemknout -de to přímo z ŘJ ,respektive ze silových kontaktů relátek jenž ovládá elektronika daný ŘJ

černej je ukostření !

hnědý a bílí na tom se oběví mínusovej impuls dle toho v jakém stavu se ten motor nalézá-otevřeno,zavřeno sou to informační mínusy pro ŘJ která ti dle toho otvírá či zavírá celý auto

sirtnt

Jo už to chápu Děkuju!

sirtnt

Ještě jsem se chtěl zeptat jak to je u dvouvodičových servo motorku.

Teď jsem jeden montoval jako odskok kufru a to bylo v pohodě. Když jsem to zapojil jednou možností + a - tak to odtahovalo a naopak to tlačilo.

Ale jak to je vyřešeno v autě například u zadních dveří? V ŘJ centrálu je nějaké relé, které mění polaritu? Děkuji

gumidek*

ŘJ otáčí polaritu pro všechny svoje motorky. Jen přední dveře mají snímací přepínací kontakt (5 vodičů). Je to proto, aby jednotka poznala, že někdo s motorky hýbe (klíčem v zámku nebo zevnitř kolíčkem). Když to pozná, tak se všemy motorky vrkne.

Zadní motorky jsou tedy jen dvouvodičové a nepotřebují ten kontakt. Všechny jezdí nahoru a doluotáčením polarity. Na obrázku je dvojitý přepínač (ovládací páčka přepíná oba stejně a současně).

Takto lze motorky zapomocí přepínače hýbat. Jen pozor. Napětí tam jde jen nezbytnou dobu, jinak by se motorek pohnul a pak, jak by stál a stále tekl proud by se spálil.

u zadních dveří je dvoudrátový motorek a mechanismus zámku je udělán tak aby šel otvírat a zavírat

pokud je tam odskok tak je většinou ten zámek ovládán elektricky třeba jako to maj fábie másto mechanického tlačítka tam mají mikrospínač

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]