Nejste přihlášen/a.
Ahoj, je nějaký rozdíl mezi startováním benzinového a naftového motoru? U naftového pootočím klíčkem, počkám až zhasne kontrolka žhavení a až pak nastartuju. U benzinového se může startovat rovnou?
U benzínu čekám, až přestane vrčet čerpadlo po 3 vteřinách. Navíc v zimě slyším, že servo vrkne s klapkou při studeném startu ráno a předchozí jízdě večer. Takže čekám, až si to ECU osahá a pak zatočím na start.
Spínačka není zámek u dveří. Je to přepínač s více polohami. Počítač taky nevypínáte vytažením ze zásuvky. Při první poloze startuje několik řídících jednotek (ABS,ECU,atd...).
Když ta jednotka začne nabíhat a v půlce náběhu hned poklesne napětí na 9-10V, tak to asi nebude dobré. Raději počkat, až naběhne do té 1-2 sekund (ty všechny) a až pak trápit startér.
Ovšem každý z autem zachází jak chce. Každého věc Dle mě to správné není u obou aut (motorů).
Moc ta auta prozivate. Ridici jednotka "nabehne" drive, nez si uvedomite, ze mate klicek pootocit jeste vice.
P.S.: Pocitaci (HW) nijak neskodi vypinani stylem "vytazeni ze zasuvky".
to jsi napsal skoro přesně... HW to neškodí ale na sw jsi pozapoměl... on ten sw provádí při otočení klíčkem nějaký náběh a kontrolu systémů a když mu dáš kouř , tak by mu to mohlo zamotat hlavu.. některé nerozchodí ani slabší baterku i když startérem ještě motá... ale jako at každý dělá jak myslí.. jinak čerpadlo to natlakuje okamžitě takže než se motor dvakrat převalí tak je ok ..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.