Nejste přihlášen/a.
Vážení rádcové, prosím o pomoc, potřebuji určit co to je za stroje (abych nemátla, neuvedu co si myslíme, že to je) a přibližnou cenu. Díky
První stroy je Číza, patrně 125, ale možná i 150.ccm. Předválečný stroj. Je to poznat na přední vidlici, která se tenkrát dělala z lisovaného plechu.
Druhý stroy je typický pérák. Vyvoj začal už za války a "Týnečtí" ho měli v šuplíku.
Po válce došlo k celkem masové (ikdyž nedostačující) výrobě. "Nebyly kapacity". Na této motorce jsem toho odjezdil
vlastně nejvíc. Byl to nenáročný stroj a když se podíváte na motor, tak měl vlastně "nadčasový design".!
"Pérák" tahal odspodu a v zatáčkách Vás po přidání plynu nevypekl, jako panelka. Ta se při akceleraci v zatáčce vlnila,
jako Lochneska.
Jen se pořádně podívejte třeba na kryt předního světla, jak plynule navazuje na tlumiče předního kola.
Na nádrži byl klasický klíč zapalování (Bošák) a ampérmetr.
Tento stroj, jsem po kompletní renovaci, včetně nově ušitých sedel prodal v Německu za 150.000,-
Ještě bych někde našel fotku, ale dnes už bych ho neprodal.
Poslední stroj je kývka 250.ccm. (A za ním je patrně "Jednobob/pařez 555)
Na ni se jezdilo fajn, dokud to člověk nepotřeboval při akceleraci v zatáčce "položit".
Byl tam už jiný systém pružení, než u péráka a kdo na něj nebyl zvyklý, tak občas zatáčku opustil po tečně.
Mezi tím jsem měl ještě Jawu 500 - Rumpál. Byl to předválečný stroj s kardankou. Čtyřtakt. Fantastický zvuk.!
Koupil jsem to od jednoho dědy v sedmdesátých letech, ve třech dřevěných bednách s jakýmsi manuálem s tím... , že
"To dáš dokupy, synku".
No, tak jsem to dával dokupy pomalu rok. Ale byly to krásné roky a krásné stroje.
Dnes je to jen o tom, koupit nějakou "rejži" nalít tam benzin a valit to 300.km/hod.
Já to nedělal prvoplánovaně proto, abych se fyzicky zlikvidoval. Vlastně jsem daleko víc času trávil v dílně, než v sedle stroje.
I když v létě asi ne. Tu dobu bych nevyměnil za nic. Dalo mi to hodně.
Dnes nastala "doba peněz". Málokdo si dokáže vážit práce a umu našich předků. Je mi to líto.
Apropo... kam jsme to za čtvrt století novodobého kapitalismu dopracovali.?
Dnes jsme se stali montovnou Korejských (či jiných) firem a stali jsme se novodobými otroky, kteří jdou slepě do práce klidně
v neděli, či o vánocích. Nic v podstatě nevyvíjíme a stagnujeme. Je mi z toho hodně smutno.
A přitom má náš národ fantastický potenciál, který snad vládci této země záměrně likvidují.
První stroy je Číza, patrně 125, ale možná i 150.ccm. Předválečný stroj. Je to poznat na přední vidlici, která se tenkrát dělala z lisovaného plechu.
Zadna predvalecna CZ nemela motor o obsahu 150ccm (ktery navic vypada uplne jinak nez ten na fotce) a vidlice je ze stroje povalecnyho, protoze zadna predvalecna CZ nemela vidlici s kluzaky, ale klasickou vahadlovou. Alek jinak jste to skoro trefil...
Dej ty fotky na stránky MOTORKÁŘI.CZ ,chodí tam spousta lidí co mají podobné stroje a vyznají se . Tam ti určitě poradí a odhadnou cenu docela přesně.
Pánové děkuji vám všem, zkusím to dát ještě na ty "motorkáře". č.2 + č.3 je celkem jasné, u č.1 jsme váhali mezi 98 a 125.
doplněno 16.12.14 14:28:Ano to je "fichtl". Můj muž prodat nic nechce, (doufám, že ho přesvědčím) vyhrožuje, že ta nejstarší a nejhroznější motorka bude po menší renovaci stát na chalupě v obýváku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.