Nejste přihlášen/a.
dobrý den, mám feldu benzín 1.3. Problém je v tom, že se mi po jednom týdnu vybije baterie. Když jsem změřil multimetrem klidový odběr, tak proud byl minimální-nějakých 0,02A! Měřil jsem multimetrem zapojeným do série s akumulátorem. Jakou metodou se měří klidový odběr startéru? Myslím, že by to mělo být tím samým způsobem, jenomže těch 0,02A by nedokázalo baterku za jeden týden vyřídit. Baterii mám v čistém a suchém stavu, takže žádné bludné proudy snad nejsou.
Nejjednodušší způsob jak zjistit černý odběr z baterie je následující.Odpojíš mínus pol od baterie a mezi něj a kostru připojíš třeba zkoušečku.Bude-li se vlákno žhavit,je na některém okruhu odběr.Který okruh to je,zjistíš postupným vyndáváním pojistek.U které pojistky vlákno zhasne,,tak na tom okruhu je zkrat.Potom musíš zjistit,které spotřebiče jsou na tom okruhu a všechny prověřit.
Změřte výchozí napětí baterie, zkontrolujte dobíjení. Řekl bych, že baterie je na odchodu. Ten klidový odběr je v normě. Pod trvalým napětím je pamět radia, přijímač dálkového ovládání, případně alarm.
doplněno 15.12.14 08:53:Ta baterie byla nabitá, když se dala do auta? Kolik km a v jakém režimu se za ten týden najezdilo? Tím myslím délka trasy, jak často se startovalo atd. V každém případě bych dal akumulátor na nabíječku a sledoval nabíjecí proud, jestli bude postupně klesat až téměř k nule.
Zapomněl jsem dodat, že při demontované baterii, která byla demontovaná 2 měsíce z auta bylo vše v pořádku-po namontování hned nahodila motor. Avšak když byla ta samá baterie v autě, tak po jednom týdnu vybitá. To i přes odběr klidový odběr 0,02A!
Fakt nevím, jak je tohle možné, multimetr zapojuju správně=sériově s akumulátorem.
Je to záhada
změř jestli ti alternátor správně dobíjí -natoč auto pust světla a na baterii bys měl naměřit 13,8 - 14.3V
Funkčnost dobíjení lze také jednoduše zjistit, když při ne plně nabitém akumulátoru rozsvítíte světla a zvýšíte otáčky motoru. Mělo by být patrné, při funkčním dobíjení, viditelné rozjasnění světel. Nejlépe provádět v garáži, kde je přítmí a nebo za tmy. Pokud je patrné příliš znatelné rozjasnění světel, lze usuzovat i o málo nabitém akumulátoru. -miro
Při zvýšení otáček je pozorovatelný nárust výkonu světel, i ventilátor topení se o něco rychleji točí...
Startér bere nic v klidu. Nepíšete, jak je aku staré, jaké jízdy konáte, kolikrát startujete. Napětí je jaké? Nechte si změřit kapacitu, zda je dobíjena. Bude asi na hraně a v chladnu ...
doplněno 15.12.14 13:24:Multimetr do ruky a změřit napětí aku, popř. i po dobití.
baterie je stará 5 let, zkusím koupit novou, ale jak píšu-když ji nechám v kufru auta třeba i jeden měsíc, tak po zapojení je schopna nastartovat. Když ji nechám v autě ZAPOJENOU, do týdne je mrtvá.
Všem děkuji za odpovědi
měřím při odemčeném autě, ale nemám centrální zamykání nebo alarm. Odemykám dveře po staru-klíčem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.