Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
koupil jsem před půl rokem nové auto (Škoda Citigo) u AAA Auto (Mototechna). Chtěl bych se zeptat, zda máte někdo zkušenosti s opravami v záruční době? Před cca. 14 dny mi auto zahlasilo jakousi závadu na převodovce (automat). Ten den jsem tím pádem nemohl s autem nikam. Ještě tentýž den (večer) jsem se na to šel mrkmout znova a hle nic to nehlásilo a do dnešního dne s tím jezdim a žádný problém. Ale i tak mi to nedá a chtěl bych to nechat hodit na diagnostiku at zjistí co to bylo. Nevíte kam s tím mohu zajet aby to bylo v rámci záruky? Mussím jen do servisu pobočky Mototechny nebo k libovolnému autorizovanému servisu?
Co máte uvedeno na kupní smlouvě? Nemáte tam malou info na straně 49 písmem 8, že pokud bude servis jinde, ztrácíte záruku?
Pokud ne u nich, rozhodně v servisu Škoda - aut. servis - jiný by nebyl uznán v případě soudního sporu o úhradu v rámci záruky.
doplněno 12.12.14 13:32:Vždy se snažím jít cestou nejmenšího odporu - pokud mají něco smluvně ujednáno a třeba dostal slevu s tím, že záruční servis bude u AAA..
Taky bych prosil upozornění o "nesmyslech" poštou - nemyslím, že by to bylo úplně špatně.. Ono ohánět se paragrafem evropské unie na AAA je sice hezká věc, ale také se může stát, že budou řešit další 3 roky ne-proplacení záruční opravy...
to jmlcghk - zase plácáš nesmysly
Od roku 2010 platí v celé evropské unii bloková vyjimka -
Díky platnosti tzv. Blokové výjimky, Nařízení komise (EU) č.461/2010, je na výběr daleko více možností a značkové autoservisy nejsou jedinou alternativou. Platnost záruky totiž nesmí být podmíněna opravou ve značkovém servisu! Díky tomu není servisování automobilů v záruce u nezávislých autoservisů ničím neobvyklým.
Základní pravidla a výhody, které Bloková výjimka přináší:
Výhody pro motoristu:
Majitel vozidla opravou v nezávislém (neznačkovém) servisu nepřijde o záruku a může výrazně ušetřit. Podmínkou je použití náhradních dílů v originální prvovýrobní kvalitě nebo kvalitativně rovnocenných náhradních dílů, provádění všech servisních úkonů předepsaných výrobcem vozidla dle stanovených servisních intervalů a řádně vedený záznam v servisní knížce
značkový servis nesmí odmítnout uznání reklamace z důvodu údržby vozidla v nezávislém (neznačkovém) servisu.
platnost zákonné (ani prodloužené) záruční lhůty na vozidlo nesmí být podmíněna povinností majitele provádět všechny opravy v síti autorizovaných (značkových) autoservisů.
pokud by chtěl značkový servis platnost záruky zpochybnit, musí dokázat nekvalitní provádění údržby a použití dílů neoriginální kvality = důkazní břemeno je na jeho straně .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.