Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
dostala jsem kolo na baterii (jen pomáhá). Moc jsem na nim nenajezdila, o baterku se starala dle návodu a přesto ani ne po 2 letech mi klesla její kapacita cca na 1/4. V prodejně mi řekli, že to na reklamaci není a doporučili repasi. Ta ovšem přijde na cca 6.000 Kč, a to utratím míň za benzín, než za kolo. Jezdím jen do práce cca 5 km tam a 5 km zpět a jen přes léto. Jinak kolo nepotřebuji. Další rada byla neustále po každé cestě dobíjet. To by problém nebyl, ale za nějakou dobu už nemusím ujet ani těch 5 km. Kolo stálo 20.000Kč a je mi vcelku k ničemu. Bez pomoci baterky je šíleně těžké, takže se na něm jezdit nedá.
Nevíte někdo, zda by nešlo baterku nějak znovu "naformátovat"?
Děkuji
Nisla
Jesli je to Li-Pol, tak je to bohužel tak. Baterka drahá a na cca 2-3 roky. Pak zase to samé. Elektrokolo se stále nevyplácí. Lepší jsou benzínové pomocné motorky. Výkon neklesá a benzín si dáte do litrové petky jako rezervu na dalších 100km .
doplněno 08.12.14 21:49:ra252: Nejvíc mě vytáčí značka RoHS a stříbrná pájka v elektronických komponentech všeho druhu. Opravdu ekologické, jak se šmejdy plní popelnice a skládky. Proto se zavedli popelnice na elektroodpad. Už nekoupíš nic kvalitní...
Třeba máme doma starý ETA vysavač a jede jak drak! Když mi v práci někdo říká, že je zelený, tak se mi otvírá v kapse kudla.
Ano ekoteroristé mě ser... jako těžký hřích, nejvíc když vidím fakturu za elektriku, to vzteky zezelenám...
kapacity mají pěkné, 36-48V 10-15Ah, to je dobrá porce výkonu. Ovšem při životnosti 2 roky, je to opravdu drahá sranda, kterou tolik lidí nedokáže využít - zaplatit. Na to se už při koupi kola většinou nepomyslí.
Za roční provoz (3000kč) se dá koupit přes 80 litrů benzínu a skůtr na to ujede cca 2.400km (?). Pravda není to kolo. Každé má své pro a proti. Z ekonomického hlediska skůtr/babeta dlouhodobě vyhraje. Čas je vždy proti baterii.
doplněno 08.12.14 22:13:repas svépomocí 36V 10Ah lipol je cena přes 5k a nebude to třeba ani sedět. Tady se to moc nevyplatí. Nebo alespoň já bych to levněji nedokázal.
Sehnat někoho šikovnýho, co rozumí a zajímá se o elektroniku a nechat si zbastlit vlastní akupack Ni-Cd, Ni-Mh, Li-pol...
Vyjde to svépomocí 100x levněji. Nechápu proč ty aku do elektrokol atd. jsou tak neskutečně předražený.
Protože to není článek jako článek:
Baterie LiFePO4 snáší impulzně velký proud (rozjezdy kola) a dlouhodobě dodávají potřebný proud na jízdu.
NiCd a NiMh se při rozjezdu kola prorazí, protže jdou do silné zátěže/zkratu.
Proto to je tak drahé a autobaterie jsou moc těžké, aby je kolo s člověkem uvezlo nějak daleko či vůbec. Autobaterie jsou schopny dodat ten impulzní velký proud (proto jsou považovány jako startovací), ale ničí je to cyklické vybíjení.
Lepší jsou trakční baterie, ale ty jsou zase moc těžké při poměru váha a Ah.
Proto se používají Lithiové lehoučké výkoné a drahé baterie.
doplněno 17.12.14 07:19:praivo: díky
NiCd s velkými proudy nemají nejmenší problém, jen už jsou zakázané (kadmium), NiMH jsou na to hůř, ale kvalitní by byly také použitelné (pro proudy do 2-3C, to je u 360Wh baterie odběr přes 1 kW). Důvod proč se používají Li-XX je jejich výrazně vyšší energetická hustota (poměr kapacita : hmotnost/objem) a jednodušší rychlonabíjení (CC-CV místo "Delta Peak").
Dobrý den,
děkuji všem. Je to tak, jak píšete, opravdu drahá kratochvíle. Osobně bych ty peníze za kolo nedala a asi budu uvažovat o jeho prodeji, bude to pro mě lepší. Bohužel malou motorku mít nemůžu, není kde ji parkovat a do společné kolárny bych ji dávat nemohla. Snad jen to kolo s motorkem. Na stávající baterce jsem našla jen nápis XH370-10J DC37,0V. Opravdu není nad podporu ekologie.
Nisla
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.