Nejste přihlášen/a.
Autobus Karosa.
může mi někdo poradit jak je zapojená motorová brzda?myslím elektricky.Nebo má někdo schéma eletrického zapojení mot.brzdy nebo celého autobusu?
Klasická motorová brzda je umístěna na výfukovém potrubí motoru. Je to klapka,která je ovládána elmag.cívkou.Retardér je jiné zařízení na rychlostní skříni.Prodej schématu elektriky jsem viděl tuším na Aukru.
Souhlasím s vámi,jen doplním,že se spíná většinou sešlápnutím brzdového pedálu(2 x spínač),dále jsou tam tam v elektrickém obvodě:vypínač mot.brzdy(spínač na plynovém pedálu),časovač,spínač na vstřikovacím čerpadle,diody,spínací relé a elektromagnetická cívka.To vše vím,jen jsem nevěděl jak je to propojené navzájem.Schéma jsem ještě dnes, po dlouhém tříletém pátráni, sehnal.Tak,že vše dobře dopadlo.Děkuji za vaše reakce.přeji hezký den.
Zdravím, říká se tomu redardér, viz: diskuse.elektrika.cz/... . Pokud máte vlastní starší autobus, tak opravu toho komponentu svěřte odborníkovi, je to odlehčovací brzda (důležitý člen)!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.