Nejste přihlášen/a.
zjistil sem že strácim olej a ted už mám pod víčkem ten hnusnej šlinc,motoristé ví o čem mluvím a prý mi jde olej do vody ale voda v chladiči je čistá,vodu nějak dramaticky nestrácim čím to může být
Rada jednoduchá,vem to auto na nějakou delší projížďku,minimálně 40 kilometrů,pokud ten šlem zmizí tak to těsněním není,to by musela i ubývat chladící kapalina.
Olej do vody určitě ne,to by jsi poznal tím že by celá expanzní nádobka byla zašvihaná tou emulzí,pokud je kapalina čistá tak v tom bych problém nehledal. Vodu do oleje vyloučíš právě tím způsobem jak jsem ti psal
Předně na jakém autě a jaké jezdíš trasy (delší cca10km nebo třeba jen do deseti?)
Humusík pod víkem oleje znamená 100% že jde olej do vody? Zauvažuj-jde do vody a emulze je na víčku oleje a chladicí kapalina je čistá?Už jsm měl toho co Ti toto sděli kopnout do zadele a jít jinam!
Některé modely jsou tímto pověstné ,spíše motory -co vím tak např 1,4i16V od koncernu,nebo od PSA třeba všechny motory 1,8i včetně 16V-páry s oleje a vody ze vzduchu se kondenzují při krátkých cestách kdy se motor-olej- nezahřeje a pak se může stát,že ucpe odvětrání motoru a vystříká olej měrkou,kterou vytlačí ven.Prostě očisti a KONTROLUJ případnou ztrátu chl.kap. a hladinu oleje!Pokud se něco rapidně ztratí (voda)nebo přibude olej-je průšvih!
Ronyxi- a rada- poslední díl výfuku,který tím trpí nejvíce,jsem vrtnul cca3mm vrtáčkem v nejnižším místě-už je to 3 rok a je vše OK!
Zdravím,
je to krátkými jízdami s neprohřátým motorem - taky mne to kdysi vyděsilo, po poučení automechaniky jsem se na to zaměřil a skutečně - stačilo vyjet na trasu 40km dlouhou (i v zimě) a šlem zmizel.
Mnohem horší následek krátkých jízd je kondenzace vody ve výfuku, který dokáže prorezavět i za pouhý rok (osobní zkušenost - většina mých jízd je 1 - 2km, pak to komplet vychladne a tak pořád dokola).
U benzíňáku všeobecně výfuk zhije daleko rychleji než u diesela,protože diesel má takový mastný saze který to konzervují a může to hnít jenom z venku,kdežto benzín mastný saze neprodukuje a výfuk hnije jak zevnitř tak zvenku. Když to není kvalitní nerez tak do 3-4 let je po něm
Já jsem to zdůraznil proto, že kdo to nečeká (já byl jeden z nich - celý život na 2 taktech a pořád jsem jen točil na všech autech ty samé výfuky stylem dírka - zavařit a opět namontovat, jedině trubku pod autem za 100,-Kč jsme vždycky měnil, teď přibyl jeden 4 takt a za 2 roky výfuk za 2.000,- Kč totálně v pr**li ) tak může být docela překvapený.
Tak dvoutakt ten je ještě líp konzervovaný než diesel, U žádného dvoutaktního stroje jsem neviděl výfuk zhnilý zevnitř,vždycky jedině z venku. Za to u čtyřtaktu třeba 3 roky a už je to zevnitř rozsypaný,a to kolikrát ještě ani nemusí být prohnilý zkrs. Mě teda na benzínový felicii originál tyll vydržel skoro 6 let
Hmm,pan Sds je asi jasnovidec,že ví na jaký olej jezdí? Ale asi ani neví že všechny oleje ,včetně těch co jsou prodejci reklamované jako syntetické,obsahují minerální bázi? Že onen šlem se udělá při použití jakéhokoliv oleje při krátkých cestách?
To že Vám pomohlo neznamená ještě NIC asi jste něco změnil a nejen olej pane hloupej!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.