Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Dá se nějak poznat jestli mám špatná gufera ventilů,nebo jestli mi motor bere olej přes stírací kroužky?
Za studena je slyšet klepání ventilů (spíš asi jednoho) ,dělají to špatná těsnění na ventilech,nebo musím nechat vyměnit i ventily? Na kolik asi vyjde v obyčejným servisu výměna gufer ventilů,těsnění pod ventil deklem a těsnění co je o úroveň níž,nevím jak se tomu říká,ale nemyslím těsnění pod hlavou.
Gufero je gumové těsnění s ocelovou výztuží.Nepoužívá se ani u ventilů,ani u těsnění pod hlavou,jsou na klice .Pokud ventily klepou,je motor špatně sladěný.Ventily dnes vydrží klidně i 300 000 km.
JABRAKA
Gufero je slangový výraz, stejně jako simering, každý mechanik ale ví o co jde i když by bylo správnější říkat v případě gufera ventilů stírací manžeta. Přiznám se tedy, že ja montuji spíše gufera ventilů, také gufera na klice atd, nikdy jsem ale nemontoval gufero těsnění hlavy
Co se týká klepání, netušímě, co je za auto, zda má hydroštely (nespisovné) atd. Také netušíme, jak je motor sladěný, protože i u sladěného motoru může být vada, sladění a vady tedy obecně nesouvisí.
Těsnění zdvihátek? Je tam vačková hřídel a nad tím zdvihátka či hydroštely a pak tyčky až nahoru (OHV rozvod).
Měří se kompresní tlaky ve všech válcích, pokud se tlak u špatného válce zvedne po nalití menšího množství oleje, tak jsou to kroužky.
Z výfuku jde ten samí kouř tak i tak, protože je jedno, kdy se to do směsi přimíchá a spálí (zda v sání nebo v kompresním prostoru). Pokud to žere moc, tak to zničí katalyzátor a lambdu.
Gufera se nejlépe mění při sundané hlavě společně s těsněním hlavy a orovnáním na fréze. Nebo se vezme provaz a narve se svíčkou do spalováku a píst se opatrně dá do HÚ. Pak při demontáži pružiny a guferka ventil nespadne dolů.
Od toho jde cena, dle postupu, jak ti to servis bude chtít dělat.
doplněno 28.11.14 23:41:Mimochodem já to poznal tak, že jsem měl v olejové vaně mini pružinku s kousky drobků gumy (gufero-zbytky)
Pardon zapoměl jsem napsat o jaké jde auto,takže je to opel astra G 1.6 8V 55kw r.v.98
Někde jsem právě četl že špatný těsnění ventilů kouří je při studeném motoru a kroužky naopak při ohřátém motoru,ale nevím co je na tom pravdy. Auto kouří za studena,ted jak je venku chladno tak je to takovej bílo modrej kouř,ale v létě byl při studeným motoru vidět lehce namodralej kouř (spotřeba oleje je cca litr na 5000km,nebo možná už víc) olej s filtrem sem samozřejmě měnil.
1 litr oleje na pět tisíc kilometrů, část motoristů by skákala radostí, jaký má dobré pohybovadlo
Já vím,ale dřív sme měli fiat brava 1.6 najeto 250tis.km a po 12ti tis.km ubylo tak deci oleje a chci to mít vpořádku i u tohoto auta
U některých motorů to ale není vada nýbrž prostě vlastnost,podívej se jaké množství oleje má motor povolené zkonzumovat v příručce
Některé motory olej nežerou,třeba moje felda 1,3 s najeto 390 tis taky ne,nemusím mezi výměnama dolít ani kapku,ale některé motory co jsem se díval mají stanovený limit spotřeby oleje od výrobce i třeba 0,6 litru/1000 km
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.