Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám dotaz ohledně přezutí kol na zimní bez vyvážení. Kola byla vyvážena před zimou 2013/2014. Nyní jsem je přezul (doma) bez vyvážení. Na zimních kolech jsem v zimě ujel cca 4000 km. Myslíte že bych mohl mít s s koly nějaký problém? Jinak jedná se o Škodu Felicie.
Díky předem za reakce
doplněno 05.11.14 09:02: Jen doplnění: Nějak jsem to opoměl nechat udělat včas a potřeboval jsem jet na hřbitovy. Jinak bych to dal jako každý rok do servisu. No a teď jsem přemýšlel, jestli se na to vyprdnout, nebo to dát do servisu na to vyvážení.
Já už desítky let kola nevyvažuji, bez jakýchkoliv následků. Š120, felicie . Podle mě je to jen vyhazování peněz.
jde to videt co mas za kary , staci mit octu a jet 140 a neveril bys co dela volant , kdyz nemas vyvazene pneu. Nebudu tu nic rikat , ale schade nebo felcka kope do volantu i kdyz jedes 30km/h ...
Jelikož vyvažuji kola pro známé, tak si dovolím tvrdit, že je třeba vyvažovat kola. Páč někdy musím dát tak velké závaží, že ho ani nemám..
Ale k Vašemu případu, vy nevyvažujte kola, páč je máte vyvážená. Jen když se sundá pneumatika a nasadí se zpět jinak, tak je třeba vyvážit.
doplněno 04.11.14 12:06:trtr, díky za radu. Trošku to znám, ale když někdo přijede s pneumatikami, točím jak blázen a ne a ne zmenšit závaží. Je to o kvalitě pneu.
zdravím, tak tak, nevývaha ničí ložiska. Jinak jeden tip pro pana Cukráře, ale možná ho zná, někdy stačí pootočit pneu na disku a nemusí se ani používat třeba 50 a více gramové závaží, ale někdy to nepomůže. Pravda, upouštět vzduch a štelovat pneu se práce zdlouhavá, ale kolo pak i lépe vypadá, než olepené závažím. Některé pneu mají i barevné body, značící nevývahu pneu, která se umistuje nejčastěji k ventilku.
já bych dodal, že opakované vyvážení má smysl z několika důvodů - závaží může odpadnout, po sjetí pneu se změní vlastnosti, ověříte k tomu i kvalitu ventilků (komu neupadnul ventilek, ten asi nepochopí...)
Vyvážené pneu jsou bezpečnější, neskáčou na silnici a lépe drží stopu, méně se opotřebovávají...
Při cestách s rychlostí do 60ti km/h to asi moc nepoznáte - stejně jako u protektorů..., tady bych se asi pravidelných půlročních kontrol zdržel
Dobrý den, děkuji všem za reakce.
Nechám to tedy přes zimu tak. Jen doplním, že po dálnicích nejezdím.
Jen doplním že vyvažování je nezbytné,jak tu někdo psal že nevyvažuje,kolikrát mi felcka začíná mírně házet volantem už tak 3 měsíce po vyvážení,takže musím vyvážení třeba jednou nebo i dvakrát během sezóny zopakovat. Vyvážení se může drasticky změnit vlivem opotřebení pneumatiky a třeba chytnutím nějaké pořádné díry nebo odskočením závažíčka
Nevyvážením drasticky trpí celá náprava,hlavně čepy,ložiska a horní uložení tlumičů
To fík-zásadně vyvažuji jen při demontáži pneu na disk nebo pkd by začalo auto při jízdě vybrovat.jinak je zbytečné Pneu momentálně jezdím už 3 sezonua vyvažovačku viděli jen z novoty když šli na disk! A vše OK ani při 160 nic ,vše v pohodě!
doplněno 04.11.14 17:36:Novada vidíš a já jsem měnil plastové za ty kovové s koncem na demontáž ventilku a nic se neděje,asi to mají holt "žabožrouti" od PSA líp vychytané nežli škůdka!
To já taky,ale u mě je pravidlem že po několika měsících to kolem 90-100 házet začne,ta moje felda je na to nějak citlivá, Fungl nový letňáky mě vydržely vyvážený 5 měsíců
Ahoj. Egone, to mám tomu rozumět tak, že jsi si doma sám ,,přezul ,, 4 gumy? Spíš bych očekával, že jsi si jen přehodil kompletní celá kola. Kdo by se s tím dneska dřel? Možná můj bývalý hladový tchán, který se s tím lomcoval s montpákama asi 3 hodiny. Pak je stejně odvezl vyvážit. Ještě loni mi to kluci v servisu přehazovali s dodávkou jiných zimních kol i s dovážením. Dříve jsem to jen přehazoval. Při podezření na vibrace, jsem je nechal převážit i v průběhu roku. Občas to dělal nějaký ten čep.
Ahoj, samozřejmě, že jsem přehodil celá kola... Nějak jsem to opoměl nechat udělat včas a potřeboval jsem jet na hřbitovy. Jinak bych to dal jako každý rok do servisu. No a teď jsem přemýšlel, jestli se na to vyprdnout, nebo to dát do servisu na to vyvážení...
Měl jsem vyvážená kola, sundal jsem plastové čepičky ventilků a našrouboval krásné hliníkové, které skoro nic neváží. Při 90km/h se mi jemně chvěje volant. Takže i taková pitomost tam je znát
Já jen k těm ventilkům...mně ty hliníkové po dvou měsících zarezly (přirostly) na ventilek tak,že když jsem je chtěl při kontrole tlaku vyšroubovat ,tak dva šly i s ventilkem a já musel na odtahu do pneuservisu na výměnu ventilků.Takže poučení pro mne..již nikdy hliníkové ozdoby na ventilek
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.