Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co zajistí zvýšení otáček motoru?

Od: whisky odpovědí: 5 změna:

Dobrý den, už druhý den si lámu hlavu nad tím, jak vlastně motor zvýší otáčky? dokázal by mi to polopatě někdy vysvětlit? benzin nebo nafta, je to jedno.
děkuji

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

1x

U benzínu je klapka. Tu částečně ovládá servomotorek (od 0 do cca 8° natočení). Dle čidel otáček, teplot a lambdy ECU zpracuje a sama otáčí motorkem serva který strká do klapky a reguluje přívod vzduchu (šlape plyn pedál).

Nebo klapku servo neovládá a nad a pod má násosku a bypass na kterém je škrtící ventil (jako kulák na vod. potrubí) a opět kulák ovládá servo.

doplněno 02.11.14 11:22:

Obecně...

čím více vzduchu a paliva, tak tím větší otáčky.

Si představ vodní mlýnské kolo a čím více vody na lopatky, tak tím rychleji se točí (nebo tím větší má sílu, když zátěží otáčky zpomaluješ- rozjezdy, ale přísun vody stejný).

 

ju*

0x

Sešlápnutím pedálu akcelerace...

Nevím o co Vám přesně jde , ale zhruba - zvýšením množství dodaného paliva / směsi / do spalovacího prostoru válců motoru dojde ke zrychlení cyklu sání-stlačení-hoření-vyfuk a tím i ke zvýšení otáček motoru...

 


0x

mě by jen zajímalo proč není schopný benzinak vytvořit směs bez klapky když u nafty to jde..? je to kvuli rozdilnym vlastnostem paliva? pardon asi debilni dotaz,,, :D

martinhajek*
U zážehového motoru je kvantitativní řízení směsi. Není možné řídit výkon motoru jen regulací dodávky paliva, extrémně chudá i bohatá směs nejde zapálit, nebo jen špatně (takový motor by měl vysoké emise nespálených uhlovodíků), při chudší směsi motor produkuje velké množství oxidů dusíku, při bohaté oxidu uhelnatého. Proto je benzíňák řízen škrcením a směs je udržována na stechiometrickém poměru. Buď klapkou, šoupátkem, nebo proměnným zdvihem ventilů (BMW).
U naftového se používá kvalitativní řízení směsi. Čím víc paliva, tím větší výkon. Paliva nesmí být příliš, část nafty by neshořela kvalitně, (nedostatek kyslíku) vznikaly by saze a motor by kouřil. Při částečné zátěži produkují naftové motory větší množství NOx, ale menší množství CO, ve srovnání s benzínovými motory. U moderních dieselů je EGR ventil, který při částečném zatížení a na volnoběh přimíchává do nasávaného vzduchu výfukové plyny a tím v něm snižuje množství kyslíku - nižší emise NOx.
hujer123*

Je to už v principu zážehového a vznětového motoru. U zážehového se do válce nasává směs benzínu a vzduchu, u dieselu motor nasává nebo je "nasát" dmychadlem vzduch a nafta se vstříkne během komprese do válce.

U přímého vstřikování benzínu se směs tvoří také až ve válci, takže rozdílnými vlastnostmi nafty a benzínu to není.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma klapka do vyfuku

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]