Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vymena oleje nebo ne

Od: bob® odpovědí: 10 změna:

Zdravim vsechny a rad bych vedel co se zmeni v oleji, ze se musi vymenit po 5ti nebo 10 tisic kilometru. Ja osobne jezdim temer cely zivot s dieselem a menim jen filtr po 10 tisicich. Tak cekam kdo mi to rozmluvi a hlavne rozumnym argumentem.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hujer123*

4x

Rozumných argumentů je tolik, že by to vydalo na slušnou brožuru a pro laika to může být dosti obtížně pochopitelné. Motorový olej obsahuje různá aditiva, kterými je dosahováno požadovaných vlastností, ty se během provozu vyčerpávají. Například aditiva s protikorozním účinkem - při styku oleje se spalinami a vzdušným kyslíkem dochází ke zvyšování kyselosti oleje, to je navíc podporováno vysokou teplotou. Aditivum s alkalickou rezervou tuto kyselost eliminují, avšak jen do jejího vyčerpání. Kyselý olej působí korozivně na díly motoru.

Dále vznkají v oleji nitráty, ty působí negativně na mazivost a soudržnost olejového filmu. Zkrátka v oleji probíhají chemické reakce a tím jej pomalu znehodnocují.

Výrobci vozidel doporučují výměnu nejen podle kilometrů, ale i jednou za rok až dva podle druhu oleje, podle toho, co nastane dříve.

Olejový filtr je schopen odfiltrovat jen nečistoty do určité velikosti, které by měly v mazaných místech abrazivní účinky. Ovšem nemůže z oleje odfiltrovat sloučeniny, které se přímo vážou na molekuly oleje.

Ale pokud máš dobré zkušenosti s celoživotní olejovou náplní v motoru, klidně s tím pokračuj. Je to čistě jen a jen tvoje věc.

bob®

Dekuji za odpoved. Toto vse jsem pred lety prokonzultoval s jednim nemeckym odbornikem, ktery mi sice primo vymenu oleje nedoporucoval ale ani nevyvracel, ale upozornil mne na skutecnost, ze zna Itala, ktery s Mercedesem najel mezi Nemeckem a Italii pres 1 mil. km.

 

gumidek*

3x

Někdy je pro laika dostatečný argument to, že olej změní barvu z medové na černou...

doplněno 26.10.14 22:03:

V převodovkách nejsou celoživotní náplně a ani v systému servořízení či v automatické převodovce. Pokud chcete jezdit déle než 10 let (pochopitelně u aut, co mají smysl), tak se olej v převodovce mění co 60 000 - 100000km a podobně i olej v servu.

Tyto oleje nečernají, jako v motoru, ale hnědnou...

Stejně tak brzdové kapaliny, které jsou stále ve většíně případů hydroskopické a stahují do sebe vodu ze vzduchu se mění co 2 roky, aby se předešlo oreznutí brzdového válce či poškození manžetek a těsnění (zevnitř). Mimo jiné se snižuje bod varu a kapalina nasátá z nádobky pro test je jiná jako u kola ve třmenu, kdy teče po 3 letech nejprve černá a až pak žlutá...

Auto bere každý jinak. Někdo se tu hloupě ptá na vyvracení své blbosti a druhý se tu ptá na takovou údržbu, která zaručí bezchybný provoz. Jsou i lidé, co do comonrailu lejí fritovací oleje z Tesca.

bob®

Urcite bude pravda nekde mezi. Presto dik za tvuj nazor.

 

fik

1x

Tak jednoduše,olej degraduje,mění se jeho mazací schopnosti a čím je déle v motoru má tím horší parametry. Říká se že v převodovkách jsou taky doživotní náplně ale nevěřím tomu,bylo mi řečeno že olej v převodovce není třeba měnit,ale pokaždé když jej vyměním je znát změna-a to jej měním po 60 tis. A v převodovce se do oleje nedostávají zbytky spalin a není tak namáhaný teplotně

Experiment typu long live olej je dokonalý mrvítko na motory-tím výrobci dosahují toho aby motor měl životnost max 200ti km

 

pavel41

0x

v prostorách motoru je vzduch a při změnách teploty dochází ke kondenzaci vody.

Tohle je příspěvek od "gumidek", co píše zde na poradte.cz:

Víčko oleje pravidelně sundávej a otírej. Musí být opravdu čisté. Nitroředidlem vymej ty humusy až na plast (bavíme se o dnu u víčka oleje, které patří do otvoru ve víku ventilů).

Pak po delší jízdě asi nad 50km zkontroluj víčko. Pokud je tam bílo, tak je to jasné (voda v oleji). Normální je to v chladném počasí a při krátké trase, kdy se vysráží vzdušná vlhkost.

Kdyby to bylo i po delší trase a před jídou důkladně otřené, tak to žere chladící kapalinu a je KO těsnění pod hlavou...

 

stonek*

0x

Tribotechnika není mým oborem, laicky to vidím takto: Záleží na tom co od oleje očekáváme, dnes jsou běžné celoživotní náplně převodovek, protože se po oleji chce jen odolnost proti otěru a navíc neni teplotně namáhán. Naprotitomu motorový olej rpí neustálým ohříváním klidně o 100 st. během jedné cyrkulace, (nemluvě o přeplňovaných motorech). Taky se skládá z mnoha přísad atd které utvářejí jeho konečné požadované vlastnosti, časem a používáním olej stárne,oxiduje, přísady se odlučují a olej o ty požadované vlastnosti postupně přichází, "otupí" se. Do oleje se taky rozpouští uhlíkaté nečistoty z paliva které mu dodávají černou barvu znehodnocují ho.

 

pavel41

0x

Co přesně máte za auto a s jakým motorem bobe?

bob®

Drive jsem mel Peugeot 309 najel jsem s nim 500 000 km 1,9 motor bez turba z toho zhruba polovinu potom bez vymen oleju. Protoze jsem auto koupil nove bylo mi to uz relativne jedno a tak jsem to zkusil. Ted mam Renault Espace 2,2 dT ten mel uz najeto 200 000 a ted ma 350 000. Zda se ze vymena oleje neni nutna.

doplněno 26.10.14 22:28:

Je nutno dodat, ze nejsem zadny zavodnik a toto praktikuji po dlouhe konzultaci s jednim nemeckym odbornikem.

No jo motor XUD je jeden z nejlepších vznětových motorů,předkomůrkovýchNEPŘÍMOVSTŘIKOVÝCH!ale i tak se divím,že Vám vydržel bez výměny oleje tak dlouho!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]