Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč všichni kupují dieslová auta?

Od: cobrak* odpovědí: 56 změna:

Zdravím všechny.

Všiml jsem si, že poslední dva roky u nás (jsem z Prahy) postupně auta benzínová byla vytlačena automobily dieslovými. Každá Oktávka má na zadku nápis "TDI," každý ford má na zadku nápis "TDCI" a každý Peugeot "HDI." Co se to stalo? Proč se najednou zapomnělo na to, že naftový motor se nehodí do města, doslova trpí studenými starty a krátkými trasami a je určený převážně na práci? Proč si všichni kupují naftová auta do města? Nerozumím tomu. Všude je slyšet zvuk dieslových motorů...

Zkuste mi někdo vysvětlit, jestli lidé zapomínají při pohledu na nižší spotřebu a zapomínají, že motor jim to časem kvůli studeným startům a jízdě, tak krátké, že se nestačí ohřát, vrátí? Doopravdy tomu nerozumím. Stejně tak nerozumím tomu, proč všichni čipují dieslová auta, škodovka vyrábí polozávodní Octavie RS s naftou a Volgswagen vyrábí dieslového Golfa GTD. Můžete mi to někdo vystětlit? Je to dané neinformovaností těch lidí, nebo něco jiného?

Díky

 

 

56 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Jednak modernía jednak spotřeba, navíc cenová dostupnost, ropák dnes stojí tolik co benzín, ne dráž jak kdysi...

Snad jen za otce.

6let s berlingem -> prodej Benzín. 1,9 obsah

5,5let pežout partner tepee ropák 1,6 obsah

C=průměr 6-9 L benzínu, pokud vůz vyjel (př. lysá hora po dojetí motor 10 min chladil, kolony to samé)

P=průměr 4,1-4,9 L nafty, ventilátor bežel pouze když byl cíleně na diagnostice zapnut jinak nikdy...

Auta jezdila oba 97% jízdy v městě, denně cca 20 startů ale spíš víc ...

Poruchovost vozů identická, výměni náplní identické, ceny za výměny identické...nicméně ropák má turbo...170tis bez poruchy, jediný rozdíl je u ropáka cena za řemen, nicmén díky menšímu obsahu a šílené úspoře paliva (na dálnici max 6L nicméně kola na střeše moc už tak vysokému autu nepomohou se nejspíš ten řemen zaplatil)

Momentálně neznám částku úspory ale již dávno převýsila benzínové úspory...

Tot asi hlavní důvody proč...

Od xy lidí potvrzeno, pokud se nechováš jak prase turbo vůz přežije (řečeno lidma 300tis+ ve šodovkách v naftě)

doplněno 16.10.14 11:20:

Pro konkrétního ani jednou auto nemělo spotřební počítač, vše se počítalo trojčlenkou-litry-kilometry...

Ale jo pro některé je to svatý obrázek... a jak ještě kdosi psal, ten klid kdy vím že to auto ujede přes 1000km bez benzínky

hubas*

Doba je taková, že dnešní naftáky kompenzují zmenšující objem motoru vyšším plnícím tlakem dmychadla, což musí vést k rychlejšímu opotřebení-logicky! Materiály i technologie na výrobu dmychadel pro smrtelníky jsou na limitu už několik let. Doba velkoobjemových dieslů s nízkotlakým dmychadlem je pryč, to byl motor, kde turbo motor přežilo, respektive mělo životnost motoru a většinou se dřív auto rozpadlo korozí. Každej chce jezdit za5, tak jezdí a platí tuhle cenu za lehký malý motor s vyšším plnícím tlakem. Poctivý diesel mám ve svém starém volvu V70 a je to pětiválec 2,5l 103kw z koncernu, to Vám potvrdí každý automechanik, který ten motor zná.

mat*

Mystifikujete. Dieselová auta jsou stále dražší než benzínová vždy to tak bylo a vždy to tak bude. To že nespíná saharu diky vyšší učinnosti ovšem ne že nikdy ale méně častěji (konečně saharu sepne auto samo jakmile zapnete klimatizaci takže nevím co je to za argument že nafta nespína saharu a benzin ano) a další věc co se týká teplotní učinnosti je to co je největši "nemocí" naftových motorů a to jsou krátké vzdálenosti a nedosahnutí provozní teploty. poruchovost dieselů v městském provozu je mnohem vyšší ... A ceny dílů? No škoda mluvit diesel se skutečně nevyplatí pokud nejste čech který na kontrolku motoru kouká jako na něco co má svítit a zvuky z motoru ignoruje . Turbo nepřežije žádné auto kromě 66 kW Tdíček které už se ale nevyrábějí, to byl totiž diesel který neměl blbosti jako variabilní lopatky a podobný výkonostní věci.A nemustíe se chovat jako prase ale jako neinformovaný který si koupí auto a neřeší že intervaly výměn olejů k něčemu jsou (doména čechů je nevědet že neexistuje jen interval ujetých km ale i časový. Vysvětlit čechům že v případě klasického intervalu je výměna po km nebo po 1 roce je nadlidský úkol) Již jsem se setkal s člověkem který vlastnil vůz s intervalem výmeny oleje 5000 (nebo 6 měsíců) a měnil při 15 000, velmi vtipné když si pak drbal hlavu že odepsal turbo. Podivejte se na cenu vstřikovačů a pak si natankujte naftu u globusu a pozdravujte vstrikovace se meni vsechny a vezmu příklad z minuleho týdne jeden REPASOVANÝ (nikoli nový) vstřikovač na 2.0 TDi 8900 kč :D :D :D a to jen diky nekvalitní naftě která je v ČR běžná i u "lepších" benzínek! V závěru chtě nechtě dojdete k tomu že udržba dieselových aut maže všechny "úspory" které poskytuje "nižší" spotřeba. Obzvláště pokud vlastníte vozidlo s DPF filtrem.

Tak z pohledu druhých asi ano, nicméně kupovaný vůz stál o 10 tis víc což je při novém autě detail...

Znám xy škodováků co mají turbo, mají 250k + a nic nepoto, ale vím že ti lidi jezdí svědomitě a že tuší co znamneá dochladit po dálnici turbo a jiné věci které zná každý mechanik a třeb aje i prozradí...

Argument mám takaový benzínvý motor k prudkých kopcích spínal ventilátor, spínal ho při projíždění dlouhou kolonou, ropák toto nikdy neudělal, klima onehdá používána nebyla tudíž beru v potaz samotný motor a vzhledem k nižším otáčkám snad i při volnoběhu u ropáka je logické že se ten motor asi zahřeje později...

Globus je z ruky tak se tam netankuje, identických motorů jezdi po městě několik a nikdo problémy nemá, jsou akorát stejně spokojeni a vždy spotřebou překvapeni když tu herku naloží až povrch materiálem, motor táhne pořád stejně a spotřeba se zvene minimálně, to je věc co benzínek tak trochu technicky asi neobsáhne...ale jsem jen laik..

Ale nebudu se hádat s někým kdo jezdí 5ti auty deně a ví co a jak...

Mluvím pouze za sebe...

No nevím, jak vám dodá klid fakt, že auto ujede přes 1000 km na nádrž. Neřeknu v Americe nebo Austrálii, kde jsou občas pumpy sakra daleko, tam to bylo někdy docela o hubu, ale v Evropě, kde je benzinka na každém rohu? Nebo jde o to, že nemusíte tankovat tak často a šetříte čas?

Ano ušetří se čas, znám osoby co tankují max 15 litrů ač jezdí denně...

Ano nejsme v USA ale ceny máme jako s jejich platy, tudíž s velkým dojezdem to klapne k tankono kde majitel jasně řekl že nepotřebuje z litru 3 koruny ale stačí mu kačka a takovému přispějete raději...

Jasně, to chápu. Já nemám problém s dojezdem, mám problém s tím, že je příliš malá nádrž.

 


1x

Naftove auta su v mode minimalne kvoli krutiacemu momentu.Vidim to sam aj medialnej masazi mozgov.zoberme priklad.U nas sme mali vo firme niekolko fabii HTP.Vacsina zamestnancov s tym jazdila ako s naftovym motorom.V meste 50 ka rychlost zaradena 5 ka a tak podobne 4-40.Netaha to a podobne kraviny som pocuval.Potom ako cvicene opice to zdovodnovali ze mensie otacky mensia spotreba.Podobne su nastavene uz aj auta ktore su toho casu v prevadzke alebo len vo vyrobe.Asistent na displeji ti odporuca jazdit na otackach takych ako by si siel na autobuse.Vela ludi sa ohana uz vymasirovanym nazorom.Do mozgu im ktosi zakodoval ze naftove auto je bezpecnejsie pri predbiehani,pricom sam vidim ze tie kolizne situacie vytvaraju prave ti TDi-ckari.Uz sa z ciest vytraca pojem plynulost premavky.Vela TDi-ckarov ma pocit ze su neohrozitelni v kobinacii s pneu ktore su vitazmi testov a silnym motorom (este lepsie ked je to SUV).Myslia si ze oje...u zakony fyziky.Taketo vypatlane mozgy si myslia ze idu na tanku.Ja osobne som zazil aj nehodu kde nado mnou letel motor a bol usmrteny nevinny clovek.Na naftove auta by som zaviedol nejaku extra dan.Podobne ako mate vy EKO-vypalne.Ja sam mam LPG a necitim ziadne zvyhodnenie-co sa tyka emisii nemam od statu ziadne ulavy,ani som neni nijak extra zvyhodneny...ba dokonca povedal by som ze som potrestany.Minimalne tym ze nemozem parkovat v podzemnych garazach pricom v ostatnych statoch EU tento nezmysel nieje.Aspon jednu vec si zakonodarcovia odpustili a to povinna kontrola 1x rocne kvoli nainstalovanemu LPG.Tu nastastie absolvujem v predpisanych kilometrickych intervaloch montaznej dielne.Budiz mi jedinym zadostucinenim ze jazdim za 3.2 litra (v prepocte na benzin).V zahranici je vyrazne vyssia podpora prevadzky s LPG.V prvom rade je to vyrazne vacsia siet cerpacich stanic,lacnejsia instalacia samotneho systemu,administrativa,podzemne parkovanie...atd.Aj u nas v SLOVAKISTANE este dlho potrva kym zacnu ludia zmyslat inak.Vsetci TDi-ckari vidia iba to magicke cislo 4,9999.Presne tak ako to tu uz niekto pisal.A pri tom dementne hlavy si nevedia vyratat spotrebu od nadrze po nadrz.Palubny PC je pre takychto ludi zhruba na urovni svateho obrazku pricom o ostatnych nakladoch je v tom okamihu pre istotu podozrivo ticho.AMEN.

Nevím jak na Slovensku, ale v ČR jsou LPG zvýhodněné... ta nízká cena za toto palivo je dána výjimkou na nižší spotřební daň.

Jinak osobně mám pocit, že TDI není označení motoru, ale u některých lidí spíše diagnóza...

Sám mám už třetí auto si dieselem... po dvou 1.9 TD jezdím aktuálně s dvoulitrovým HDi... sice taky ne tak jak by se mělo - hlavně krátké tratě. Ale... auto mi vyhovuje kultivovaným projevem, dostatkem výkonu když je potřeba, nízkou spotřebou. Nepotřebuji žádný trhač asfaltu... mám raději dostatečnou výdrž, takže vím, že když jedu autem třeba do Řecka a vyjíždím s plnou nádrží, tak další tankování mne čeká až na hranicích Srbska a Makedonie. Když jsem si kupoval prvního diesela, tak mne každý strašil vyššími náklady... ze své zkušenosti můžu říct, že olej do toho liju stejně jako bych lil do benzínu, spotřební díly měním stejně a za stejnou cenu jako u benzínu a žádné vícenáklady jsem zatím nezaznamenal.

doplněno 16.10.14 15:46:

Jestli kolegové Stirecek a Hangar s tim doléváním oleje naráží na můj příspěvek... tak jsem byl špatně pochopen. Olej nedolévám, ale měním ho stejně často jako se mění u benzínu (teda myslím) po 20 tkm.

stirecek*
Já jsem to všechno nečetl, protože podobné otázky jsou tady pořád. Co se týká benzínu, tak olej by se mel měnit mnohem dřív nez u nafty.
mat*

LPG je zvýhodněne i jinak. Máte li takový vůz v majetku firmy neplatite za nej silniční daň. Ovšem je fakt že v "modernejsich" zemích je LPG a CNG poněkud více zvýhodnované než jsou ty naše "výhody" o tom že diky multiventilům které se používají dnes se již nikde kromě ČR/SR netraduje zákaz parkování v garažích ani nemluvím. Co se týče oleje tak jste vyjímka je zcela prokázané pravidlo že dieselová auta už od výrobce mají "toleranci" na spotřebu oleje (jepřímo uvadená v dilenských příručkách). A náklady na udržbu pakliže děláte vše tak jak máte tak jsou stejně vyšší pokud nejsou tak něco zanedbávate (což je v čechách zcela běžné a vráti se vám to) A stačí natankovat méně kvalitní naftu (což v ČR nalejete do nádrže klidně i u "značkových" pump a pozdravujte při výměně vstříkovačů se vám roční úspora pokloní

 

automechanik

0x

ti co si to kupuji naftu jdou po spotrebe a vykonu. to ostatni je nezajima jsou zatemělí :D magickymi cisly spotreby 4,9999L :D

hubas*

Oni neznají pojem výkon, ale krouták...vodspodu! Že to ve 3000 chcípne je už jedno. Vodspodu jede v12 a novější v8, ale ne za 4,9999...škoda.

A rekni mi jediny duvod to tocit pomalu do omezovace? To jen u obyc benzinu to musis drtit. V tomhle mi nafta vyhovuje. Slapnu a jede. U benzinu slapnu a hovno tak musim podradit neli dvakrat
hubas*

Je to nula od nuly. U benzinu podřadíš a předjíždíš, u nafty předjíždíš a v průbhu předjíždění řadíš nahoru, nevidím výhodu. Já mám automat, takže neřeším.

Mám benzín a nic nemusím drtit. Šlápnu a jede.

nevím co máš teda za benzín, takže nemužu soudit.. ale co jsem měl namysli... když jedu pohodu v benzínu, otačky se většinou pohybují kolem těch 2tis mimo dálnice... tak samo v naftě... když šlapnu na plyn v benzinu tak se nic moc neděje, dokud se ručička nedoškrábe přes 3 tis minimalně... u nafty to rve okamžitě protože se pohybuješ na špičce přibližně.. nemluvě o tom že benzinak ti v kopci umře pokud to opět nerakvíš přes tři tisice... u naftaka jedu kopec nekopec pokud držim otečky kolem 2 tis,.. jezdím benzíny i naftáky, tak mám trošku představu jak co jezdí, takže nejsem jen naftový uživatel... prostě mi ten průběh naftaku o dost víc sedí, někomu jinemu zase benzzín... nemám třeba zkušenost s tsi čkama, ty už by mohly být srovnatelnější s naftou...

Mám iVTEC od Hondy. Tak 3 tisíce otáček neberu jako nějaký extrém, omezovač je na 7 tisících a přes 4 tisíce většinou nejdu. Klidná jízda je okolo 2200 rpm.

Jinak to ještě střídám s motorem 3.6 TSI.

mat*

Budu li chtít výkon koupím si 3.0 a vejš a rozhodně ne TDi
Kecy o táhnutí odspoda jsou typickým argumentem a velmi směšným :D Prostě si kupují lokomotivy a myslí si že sedí ve ferrari... Chci li šetřit koupim si nízký obsah v LPG nebo CNG (i když vím o AUDI S3 1.8T v LPG která pojíží všechny TDi na které narazí :D :D takže opět je to věc odvíjející se auto od auta a řidič od řidiče) chci li závodit a nekoukat na náklady koupím si mrchu s V6 a víc (benzín).

 

lulanek

0x
U mě nafta ještě zvítězila z důvodu že ji mám za 20kč za litr a v rámci úspory ji ještě ředím olejem 3ku1. A to mám relativně mladší auto r.v 2006. Takže jezdím levněji než plyňáci a věřím že takových je nás víc.
andelcb

Veřejně se přiznat, že díky krádeži jezdím levněji.

Andělíčku a kdo mluvil o krádeži? To neznamená ,že když má ropu za dvacku,že ji krade! Znám pár zaměstnavatelů v dopravě ,že prodávají měsíčně určité množství nafty á20kč,tito pak zajisté nemají zájem ji krást!

 

stirecek*

0x
Cobraku si pár let pozadu. Ten trend uz se obrátil daleko dřív. Stejně jako tvrzení, ze se diesel pomalu hřeje-právě naopak, v zimě topim po jednom a půl km. To uz nejsou staré těžkopádné litiny, ale lehoucke hliníkové bloky. Moje auto jezdí uz šest a půl let jen město, olej nedolevam, jen měním a to po delšímnajezdu nez u benzínu, jinak nic, ani s filtrem pevných částic neni problém a dlouhodobý průměr 5.3 ve městě. Rozvody jsou na 250 tis km, což dřív auto zrezaví, nez tohle ve městě najede. Baterka stále původní, startuje na cvrknuti.

Pod mohu hodit podpis.

Mechanik říkal žže ty moderní bloky jsou z nějakého jednoho kusu či co a díky tomu do kabiny fučí po 1,5 km teplý vzduch...ale starožitníkům ty jeji mýty těžko vyvrátíte, nakonec jen dodám parkuje se d ropákem přímo u bílé zdi v podzemce a za autem není po 5ti letech ani náznak černého flíčku u výfuku a samozřejmě olej se nedolévá, to je snad závada co se má řešit ne?

stirecek*
Ono v těch hlavách je vyhrivaci tělísko, elektrické, spíná dle venkovní teploty, teploty motoru a samozřejmě napětí v síti, takže voda v hlavě a topení se ohřeje i na volnobeh. Samozřejmě, ze to co jsme zažívali každé rano před x lety na parkovišti při odjezdu do práce, dnes uz je v pohodě. Člověk nepotřebuje plynovou masku Jinak pisty, kliky ojnice jsou mnohem lehčí, takže žádné těžkopádné roztáčení do otáček a smrt v očích při předjíždění Srovnávat diesel s benzinem prostě nejde, protože dnešní diesel ze starým dieselem nemá kromě paliva nic společného.
tomaft
Ja s modernim malym dieslem 1.6tdi rv. 2011 klepu v zime kosu kazdou cestu do prace ano, po chvilce zacne foukat vlahy vetrik, ale opravdu topit zacne az po skoro 4km tj. kdyz uz sem v praci. Zlatej benzin. A opravdu neprijemne oproti benzinu smrdi.

 

buss

0x

Nezapomeňte, na ty, co mají naftový autopark, i zemědělci! A co je to všichni, to se jako benzínové už vůůbec neprodávají?

 


0x

Protože jsou boží :o))

 

tycoon*

0x

Hned na začátku je potřeba říct, že Praha se v tomto zbytku republiky dost vymyká, nikde jinde tak vysoký podíl dieselů není. Má to IMHO dvě příčiny.

a) V Praze je velký podíl služebních aut. Firmy do svých flotill většinou automaticky kupují/pronajímají diesely. A s velkou pravděpodobností to mají dobře spočítané. Většina řidičů totiž jezdí se služebákama rychle, takže absolutní rozdíl spotřeby diesel vs. benzín je třeba i 2 littry na 100 km a to pak diesel dává smysl.

b) V Praze je velký podíl "luxusních" aut, SUVéček atd. Tyto auta mají přirozeně velkou spotřebu, takže u nich může být ten absolutní rozdíl spotřeb i přes 3 litry. Navíc automobilky jdou u těchto modelů často "naproti" a nejlevnější variantou bývá diesel ... dám příklad. Toytota Land Cruiser: Diesel začíná na částce něco přes milion, benzín začíná na částce 1,7 milionu. To by musel být hodně zapřísáhlý odpůrce dieselů, aby si vybral benzín

c) Co se týče RS v naftě, tam platí částečně bod b) (za diesel se skoro nic nepřiplácí) a částečně se projevuje to, že tihle lidé jsou "fanoušci" dieselů, čipujou je a tak.

 

cobrak*

Tak všem děkuju za odpovědi. Je tu hodně zapřísáhlých naftařů, koukám Stále si ale myslím, že dieslové auto není určené k tomu, aby se mu šlapalo na krk. A stejně tak si myslím, že člověk který si koupí Octavii RS v dieslu, si jí kupuje jen proto, ž chce mít rychle auto, ale už nemá na to, ho živit, tak se spokojí s naftovým motorem, který mu odejde za nějakou dobu, protože a na jeho jízdu není konstrukčně uzpůsoben. Zkrátka a dobře, když chci auto, které jede rychle, je svižné, tak vždycky sáhnu po benzínu a spotřebu neřeším. Pokud spotřebu řeším, protože na to nemám, tak si zkrátka prdím svejch devadesát na okrsce ve staré šunce a na rallye koukám v tv Teď jsem to samozřejmě přehnal teda. Nač si budu kupovat Octavii RS 2.0 TDI, když můžu mít Passata R36, který oproti Octavii jede? Ano, zase kvůli tomu, že Ta Oktávka mi nikdy nebude žrát 20litrů při prasácké jízdě jako ten passat. Ale v tom případě bych si neměl kupovat závodní auto, protože nemám na jeho provoz... Copak Porshe 911 se dělá v dieslu? Nebo Lamborghini? Ne, protože jejich majitelé chtějí jet a na rychlou jízdu mají peníze. Hloupý česý motorista si koupí Octavii RS v dieslu... To je můj názor. Abych to celé shrnul, tak dieslové auto není špatná volba, ale je to auto na klidnou jízdu, které se odmění nízkou spotřebou a velikým zátahem z nízkých otáček. Ale na závodnický způsob jízdy to není. Naftu v žádném případě ale nezatracuju, jen nechápu ty lidi, kteří si naftu kupují kvůli magickému číslu 4.999litrů při 50ce a zařazeném 5.rychlostním stupni...

doplněno 29.10.14 13:12:

Kdo mi odpoví na otázku, proč Ferarri, Lamborghinni a jim podobné značky nevyrábějí naftová auta, když mnozí z vás říkáte, že diesly jedou a benzíny ne?

novada*

Nafta je prostě lepší. Je nezničitelná - hlavně koncern 1.9TDI . Mám najeto 245 000km a na tom motoru to nejde poznat! Samozřejmně se musí náplně měnit včas. Turbo taky drží. Transit 2.0TDDI - najeto 350 000. Na motor nebylo šáhnuto (jen kapaliny a nutnosti) a taky jezdí spolehlivě už od roku 2003 a pozor! - ve městě na krátký vzdálenosti. Navíc diesel je síla při zachování rozumné spotřeby s velkou životností

doplněno 20.10.14 09:09:

Navíc ta okta RS je i o vzhledu. Nekoupil bych si jí v benzinu ani v dieselu. Radši bych si koupil něco jiného od vw

Kombinaci slov nezničitelný a Transit bych docela vážil. Není sice najeto 350 tisíc (a je otázka, zda se toho dožije), ale těch potíží i s motorem a turbem bylo zatím docela dost. To auto je jinak super, ale je to prostě Ford.

tycoon*

Jsou nezničitelné diesely i nezničitelné benzíny. Stejně tak jsou šmejdy diesely i šmejdy benzíny. A to i v rámci koncernu VW. U koncernového benzínu mám taky přes 200 tkm, přestavěný na plyn a šlape jak hodinky. Sílu odspodu má dostatečnou - celý Mohelničák vyjedu na nejvyšší převod a víc od něho nepotřebuju.

Me by jen zajimalo k cemu ti je auto s vykonem ktere prakticky na nasich silnicich nevyuzijes? Na machrovani?... a tvoje predstavy o naftacich jsou trochu mimo... ne ze bych o tom nejak moc vedel ale ropa uz se dostava na uroven benzinu, jinak si nedovedu vysvetlit, proc se jezdi s naftou rally atd.
ofdragons
Diesel neni rychly tzv
Benzim ma rychly kroutici. Moment. Coz je dulezite pro rychlost. Vozidla
Diesel atd ma menši kroutic i moment. Coz znamena sila vozidla
U mne vitězi benzin
hubas*

ofdragons: Klingonsky neumím, bohužel.

Jakmile si koupím teslu nebo ambo, nebudu již řešit finanční stránku paliva...

Nicméně audi A6 A8? Viděl jsem jich pár po Ostravě jezdit s 3,2 ccm na kufru a plynovým víčkem na nárazníku...

Řekl bych že tam někde je hranice kdy si ještě pepík koupí drahý vůz a řeší že nemá na chleba při ceně benálu...

Jinak tyto vozy mají váhu kdy 400kg má samotný motor a 400kg komplet zbytek vozu.

Jde tam o vteřiny a nafta prostě vždy bude o něco lepší v kroutáku, zatímco ten benál v točkách...

hubas*

Přestavba velkoobjemových motorů na LPG je super, protože odstraníte jejich jedinou nevýhodu! Mám v BMW 3,5L R6 a jezdím v přepočtu do 7L benzinu, auto je pohodlné, bezpečné, silné... Proč platit zbytečně víc? Kupovat funglovku, tak jde na plyn okamžitě.

Aha tak že má na auto za xy set tis, ale pák nemám na pár litrů benálu měsíčně...a přesně takto umí uvažovat jenom čech.

Pak tu máme půjčkaře, exekutáře atd...neb pepík od vedle mám 3,2 audinu, má na pojistku za 3,2 motor tak já to musím mít též... všk taky dělám v kolbence jak on, těch pár lidí co znám, tak si prostě bmw 3L koupí protože mají na to to živit, mají důvod pohodlí a snad i rychlosti..a pak tu máme čecha co si koupí takový motor a dá tam do kufru nádrž na plyn...to je prostě peklo.Nevím jak v německu ale v rakousku jsem neviděl jedinej takto upravený vůz..to je prostě možné jen u nás...

Čest vyjímkám co fakt mají důvod/potřebu .. ostatní s prominutím "debílky" nechápu a nejsem sám.

Buď na to mám se vším všudy anebo zůstano někde u 1,6-2.0 koncernu...ale každému jak nylo naděleno a kdo jak chce...

hubashubas

Máte velmi omezené myšlení. Povinné ručení je v porovnáním s roční sumou za palivo směšná částka bez ohledu na objem motoru, pokud člověk autem jezdí denně! Na zbytečném vyhazování peněz nevidím nic rozumného a uvědomují si to, možná bedete překvapen, i bohatí! Proto se staví pasivní domy a kupují např. tepelná čerpadla. Je to úplně stejné zvrhlé, jako tvrdit, že pasivní domy si kupují socky, co nemají peníze na vytápění!

Popravdě si koupím pasivní dům pokud chci ušetřit na topení a myslet ekologicky/ekonomicky/enviromentálně...

Pokud nejsem loula koupím něco alá prius(máme to v rodině, za volantem sedí 50/50 muž/žena a jezdí za 3,5-4,5L zavidím jim) ...popřípadě něco ve smyslu, normálního auta...

Pokud na to mám koupím teoreticky vilu a neřeším že podlahová elektřina stojí balík, čech ano neb on ví jak ušetřit na palivech vžy a všude, pořídí krbík či sklepní kamna a topí petkama a jiným home bordelem ( jezdím mezi domy celoročně a vidím čím se topí, jak to kouří a jak to mezi baráky "jede" )

Jak jsem již psal čest vyjímkám, beru že někdo to chce výkon, a chápu kdo maže xkrát za rok do hor že má 4kolku...

Nicméně ono je těch čechounů o kterých píšu tak 80-90% ... a bohužel "pracovně" jsem se několikrát s těma vilama výtapěnýma bordelem setkal...

Ono, ne nadarmo platí že načerno napojené domy v ČR mají bazén saunu a ty čísla jsou obrovská...

Omezení jsme všichni, otázka je kdo se na to jak a z jakého úhlu dívá...

Mam u prdele co si kto mysli.Aj ja by som si kupil...nech je to cokolvek benzinove...luxusne a s vysokym objemom a prve co by som spravil hadaj?...Ano strcil by som tam plyn.A nech sa na to pozeras akokolvek uz samotne instalacia nieje vobec sranda...tiez je to radovo v stovkach eur.A potom byrokracia.Platim vyssiu sadzbu na EK ...ano lebo benzin +LPG.Prevadzka LPG tiez nieje uplne bez udrzby.Vo vysokych objemoch to zrejme plati dvojnasobne.Ale aj tak preco nie?Ked je to plnohodnotne palivo podobne ako E85?A navyse ekologicky prijatelnejsie?Z ceny benzinu tvori nemale percento prave spotrebna dan.Tak preto...lebo stat ma systematicky okrada.

tycoon*

V Německu a zejména v Rakousku není LPG tak rozšířeno jako u nás. Navíc s trojnásobnými platy tam snáze zaplatí nádrž benzínu. Když chce někdo čtyřkolku s automatem a nemá půl mega na účtu, tak může ojetá A6 je celkem rozumná volba. 10leté šestiválcové diesely jsou bezedné pokladničky, s čtyřválci se dělaly jen předokolky a benzinový šestiválec se s Quattrem a automatem pod 10 prostě nedostane ... tažkže plyn do toho šestiválce mi přijde jako logická volba. Ale je pravda, že hodně lidí to koupí jen kvůli čtyřem kruhům nebo vrtuli, aby si něco dokázali.

Podobně je to třeba s jedničkovým Superbem ... šestiválec 2.8 přestavěný na plyn mi přijde jako nejvyváženější volba. Akorát se za to spousta lidí "stydí", takže tam nálepku nemají , víčko mají dobře schované a ty to nevidíš.

takjan*

hubas Moje řeč. Mám 540i a v plynu, Super. A řeči o větších nákladech? Jakých, proboha? Emise na plyn, kontrolu k tomu zdarma.Auto jezdí na plyn 7 let a jedenkrát výměna vstřiků. Motor jak nový, nežere ani kapku oleje, závady žádné. 275kkm..

 

petrgr*

0x

Kdo řídil benzínové auto a pak diesel, má jasno. U dieselu žádné vytáčení motoru jak magor, zátah od spodku anižší spotřeba. Radost jet. Benzín od spodku netáhne, při 90 km mít 3000 ot. je běžné a není to příjemné.

hubashubas

Vážně? S benzinem na pátý převodový stupeň točím 3000ot. při 140km/hod. Pokud chcete porovnávat, porovnávejte motory ze stejného období a s podobnými obsahy. Popř. co Vám brání porovnávat turbo benzin vs. turbo diesel?

To je ale samozřejmě nesmysl.
hubashubas

Co je nesmysl? Doplňte...

Můj benzínový motor má rovnoměrný zátah do dolních otáček až do maxima. Díky tomu, že má maximum otáček úplně jinde než přiškrcený diesel, je mnohem příjemnější a pohlodlnější s ním jezdit. Pokud chcete jet v klidu, řadíte si pohodlně v nízkých otáčkách a pokud potřebujete, prostě na to dupnete.

Ona totiž chybí zásadní informace - jaké konkrétní motory srovnávate. I ta nižší spotřeba dieselu je blbost - to zase záleží na konkrétním motoru a hlavně stylu jízdy.

Obecně ale řečeno - diesel bez turba je zdechlý jak prase. S turbem jede dobře, ale to benzín s turbem taky. U benzínu ale existují i velmi dobré a výkonné atmosférické motory, které jsou velmi spolehlivé. Dieslové atmosféry jsou líné a těžké.

stirecek*
Svez se s pořádným commonrailem, ten přiškrcený není. Mám sestnactistovku a řadím v otackach jako autobus. Na trojku třicet ale i stotricet. Na předepsanou spotřebu se vlezu, mnohdy i níž, pokud mě ostatní nebrzdi.
hubashubas

No jasně, jde to "vodspodu" takže proč nejezdit takřka na volnoběžné otáčky, přece to musí jezdit pod 5 ne? Chudák setrvačník, commonrail je super, dokuď se něco nevysype, což při kvalitě naší nafty není nic ojedinělého.

Delas jak kdyby benzinaky byly bezporuchove... pritom tam je vic veci ktere se muzou pokazit.

 

tycoon*

Třeba 1.6 TDI CR ve Fabii mi přišla hodně slabá na spodek, pod 1500 rpm je v podstatě mrtvá, akorát duní a klepe. Nad 3500 rpm už to nemý smysl vytáčet, protože výkon už je přiškrcený. Ve výsledku člověk furt řadí. Srovnatelné 1.2 TSI táhne úplně odspoda až nahoru, takže není potřeba tolik řadit. A je to bez hluku, vibrací a spojky s velkým odporem. Ale co je vůbec nejzajímavější, je spotřeba ... při klidné jízdě žerou oba dva motory úplně stejně, rozdíl se projeví až na dálnici. Mám to vyzkoušeno na několika exemplářích, až na vyšší nájezd dieselů (mají už kolem 150 tkm, benzíny pod 100) jsou to plně srovnatelná auta.

BTW Úplně nejhorší mi přišla 55 kW verze motoru 1.6 TDI, ale byl to jen jeden kus, takže nechci dělat ukvapené závěry.

TDI má podle mého názoru jen jediné opodstatnění. Myslím si, že narozdíl od TSI má šanci přežít vysoký nájezd, řekněme přes 250 tkm.

cobrak*

Tsi vydrží také 250tkm. A to docela i prasácké jízdy Například u pražské policie u PMJ slouží vozy s motorem 1.8Tsi a není žádný problém Ale stejně nejlepší byly policejní Passaty R36. Sice už je vyměňují, ale aktuálně mají najeto přes 400 000 km! Tomu říkám údiv a tak by to mělo být!

k2

Proc udiv? Na ten objem a pocet valcu neni vykon vyhnany nijak do extremu. Navic dalnicni provoz je pro takovyto motor celkem milostivy (i kdyz podvozek by mel asi jiny nazor)...

stirecek*
Tycoon Tdi má elektronicky seriznutou křivku točivého momentu na 250 nm od 1500-2500 ot, poté křivka točivého momentu padá. Ja mám TDCI, takže TDI nedokážu porovnat. Mně trojka tahá krásně od 1000ot AZ do omezovace, krásný tah, nikde žádná díra, někde okolo 3200 ot chytá druhý dech a pořad tlačí do sedadla (variabilní turbo plus funkce overboost) pořad má k dispozici více točivého momentu než octavia (alespoň podle grafu) a nechá se točit AZ k pěti tis ot. Samozřejmě ze čtyřka a pětka uz chce víc otáček, ty převody uz jsou hodně dlouhé a pětka se uz do omezovace ani dotočit nedá. Možná někde z kopce, ale to uz bys musel jet někde okolo 250 . Dvouhmotak u těchto maloobjemovych motorů netrpí tolik, jako u dvoulitru a pokud člověk jezdí s rozumem, není se čeho bát. Dřív se odrovna treba dušením motoru na brzde, nebo vypinanim a startovanim motoru bez spojky. Trojka mně ani na 1000 ot neduni, na čtyřku to potřebuje víc točit vzhledem k prevodum ale při jemné práci s plynem se rozjede taky bez problémů. Jelikož má vozidlo dpf, tak řídící jednotkamuze motor nakrmit krásně odspodu. Je to norma euro 4. Novější vozidla s normou euro 5 jsou odspodu uz trochu priskrcene. Anebo starý motor 1.8tdci bez filtru pevných částic - ten odspodu vůbec nejede, pod 1800 otáček to je mrtvola a pokud nepodradis, nejede.
doplněno 10.11.14 15:32: Mimo jiné ty tsi taky dobře jedou a dá se dostat na zajímavou spotřebu, ale při vyšších rychlostech hodně žerou. Je to dáno konstrukcí katalyzátorů, který konstruktéři nedokázali uchladit, tak vymysleli, ze se budou chladit benzínovou mlhou. Prakticky to znamená, ze na dálnici klidně žerou 14 litrů, protože benzín letí vyfukem ven. Nejlepší motory jsou fordí 1.0 ecoboost, tuším 118 kw, chlazení výfuku vodou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]