Nejste přihlášen/a.
Mám stejný názor. Automobilky se snaží dělat veci dosti blbuvzdorné a není možné, aby při splnění podmínky oleje mezi ryskami, docházelo k nějakému ničení motoru.
taky bych se vsadil, že je to jen další mýtus... no, ale snižení hladiny oleje na 3/4 určitě neublíží
Právě naopak. Automobilky dělají věci kazové,aby si lidé kupovali stále nová auta a ještě navrhnou několik "kurvítek".
Sání olejovách par přes klapku do motoru - zasrání klapky a zakarbonování motoru (ale levné řešení odvětrání ventilového víka).
Světlomety plexi skla (polykarbonát) - snadno se provozem poškrábou a sníží s jim svítivost a dohled řidiče v noci (ten si tam narve 100W halogenky a lampa se rozteče ...patice). Výrobce světlometů má radost a máme odhlečené a bezpečné auto bez střepů při nehodě.
Budeme prodávat longlife oleje a snížíme tím mazutem životnost motoru, protože češi šetří na autě každou korunu a utrácí jinde za blbosti. Longlife 25tkm a 5 let mazutek.
Co se asi stane, když bude někdo jezdit neustále se zataženou ruční brzdou? Spálí se v zadu obložení a vyhřeje se ložisko.
Auta blbu vzdorná nejsou. At už se bavíme o zpracování či blbuvzdornosti (úzce související), tak s estačí podívat na dnešní produkci aut. Třeba Rapid nabo Octavia 3. Rapid opět náprava s Feldy zastaralé koncepce. Mini motory co vyhoníme turbem (životnost nižší než atmosferický 6tiválec).
A ještě k oleji. Kontrolky signalizují nízký tlak, až už je pozdě. Spousta dílů se maže rozstřikem (spodky pístů,vačka,atd... a čidlo snímá jen tlakový kanál a věci mazaná tlakem (šály kliky,řetěz rozvodu,atd...). Tedy kontrolka s olejem MIN nesvítí, ale spodky pístů už skoro jedou nasucho a nevratně se válce ničí. Kontrolka zhasnutá, protože čerpadlo saje zbytek z vany a tlačí ho do kanálu. Blbuvzdorné to určitě není.
Odvětráváním víka ventilů ti půjde vysoká koncentrace par a kapek do sání, kde to bude zakarbonovávat ventily a navíc zbytek bude hořet v katalyzátoru, který se tím nevratně ničí nemluvě o lambda sondě. Klika naráží na hladinu oleje což normálně nedělá a olej k vůli tomu pění (rychleji degraduje - špatně maže). Svíčky budou špatně pálit a stoupne spotřeba benzinu (pokud máš SPi nebo MPi)
Zdá se ti to málo, když stačí na chvilku povolit šroub na vaně a zase ho dát zpět?
Až budeš měnit olej, tak na rovné ploše a od 3 litrů to lej po 200ml (2dcl) v 5 minutových intervalech a koukej při tom na měrku.
doplněno 15.10.14 21:29:Minimálně bude zašpiněná klapka - houpání volnoběhu a nestabilní otáčky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.