Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co způsobuje zarezivění brzdových válečků

Od: autobus® odpovědí: 10 změna:

Zdravím všechny a mám dotaz na " výdrž " brzdových válečků na škodě Favorit. Po určité době zarezivý (zamrznou) a tlak kapaliny snimi nepohne a to se týká střídavě i předních pístků kotoučovek, tam dochází k přibržďování, někdy až přehřátí brzd. Kapalinu měním, vodící třmeny jsou promazané. Není to tím, že kůň když dlouho stojí může schromnout?

P.S. moc nejezdím... Olin

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Co znamená nejezdit moc?

Příklad s polským fiatem jsem toto musel dělat 2x ročně rozhýbat pročistit máznout! (myslím tím sundat manžetku pístku pkd tam byla špína vysunout vyčisti,máznout a manžetku vrátit na místo)To jsem jezdil cca 15 000km ročně.

Dnes Xantie jezdím do deseti a toto jsem dělal jednou,po koupi a následné výměněn desek ve předu,na zadní jsem ani nesáhnul a jsou OK!cca za pět let,jo a letos skrze STK jsem měnil kotouče,takže kontrola a promáznutí pístku a vodícího čepu třmenu! A nic nezatuhává a to bude za pár dnů plnoletá.

Spíše to bude asi v kvalitě (nekvalitě)materiálu nebo stáří?Nebo u fáčka spíše vše dohromady!

doplněno 26.09.14 18:38:

Osobně bych to v současnosti ani brzdovkou mazat nemohl,nebudu ji kupovat skrz těch pár kapek,nemám totiž auto s brzdovou kapalinou,takže když jsem to dělal tak jsem to maznul LHM,ale na fiatu,který to potřeboval opravdu často (v roce1997 a byl RV 1972) jsem mazal co jsem měl po ruce-brzdová kapalina,motorový olej ,červená vazelína.Doporučují brzdovkou kapalinu!

doplněno 26.09.14 19:44:

To Amper-Na citroenu je vše "pryžové" z materiálu NBR-odolávající účinkům LHM -hydraulická minerální kapalina do ... citroušků (BX,Xa,Xm ...¨ ani ta vazelína na žádném nepoškodil manžetku ani těsnění pístku!

Rád bych se zeptal jako radu. Čím máznout brzdový pístek? Slyšel jsem, že vždy a jedině brzdovkou - pod manžetku. Je to pravda?

Brzdový pístek je skutečně nejjistější (nejbezpečnější) máznout tím, co je uvnitř - tedy brzdovou kapalinou.

Dieselem uváděné mazání čímkoliv co je po ruce nevadí samozřejmě pístku samotnému, ale neprospívá manžetám. Většina brzdových kapalin je na bázi glykolu, čemuž odpovídá materiál pryžových těsnění v brzdovém systému. Používají se v zásadě 2 materiály a to EPDM a SBR. Jejich společnou vlastností je, že nesnášejí minerální tuky. Takže s mazivy zacházet s nejvyšší opatrností.

K tomu, proč to rezne. Zkuste nechat kus obroušené oceli na vzdušné vlhkosti. Samozřejmě zrezne. Pokud ho budete pravidelně leštit, jemná povrchová koroze zmizí. Pokud ho necháte být rozjede se koroze do hloubky. Potom už můžete leštit, jak chcete. Povrch se zaleští, ale rez bude vystupovat zevnitř na povrch. Takže jezdit, jezdit...

doplněno 26.09.14 20:01:

@diesel: JJ, Citroen je jedna z vyjímek, to je samozřejmě pravda pravdoucí. Další libůstky jsou systémy s DOT5.

Brr... Je pátek večer a já už zase pracuju

doplněno 26.09.14 20:48:

S tím vstřebáváním vody do brzdovky má @gumidek pravdu, uvažoval jsem z pohledu těsnění a tohle mi nedocvaklo, holt profesionální deformace . Takže pak zbývá, alespoň z běžně dostupných, jím uváděné mazivo na bázi silikonu. To by mělo být v pohodě bez ohledu na použitý druh pryže.

 

2kedar*

2x

Bude to tím, že se s autem nejezdí.

Auto, které nejezdí... zemře. Stejně je to s lidmi, kteří nemají pohyb.

Můj letitý Forman se musí činit každý den a není s nim problém.

Sused má Opel Frontera a vytáhne ho jednou za měsíc.

Furt mu dobíjím baterku a pořád se mu na tom neco kazí... (hlavně ty brzdy) Proč asi.?


Zdravím v tuto pozdní dobu a děkuji za odpověď, Čekal jsem takovou radu ale četnost používání vozu je v mém případě přibližně stále stejná jen si myslím,že snaha zajistit zbývajícím majitelům favoritů nekvalitními díly "mobilitu " pak způsobuje podobné trable. Originální díl vydržel podstatně víc asi zkusím ještě do třetice změnit značku vozu, jsem důchodce a nemohu moc vybírat. Většinu oprav jsem si dělal převážně sám teď uvedu cenu práce-(materiálu) servisu kde se nestyděli účtovat 1 dcl brzdovky 60 kč /litr 600 Kč? Co k tomu ještě dodat, ještě jednou dík za Vaše přečtení a radu.

Olin

 

gumidek*

1x

Znovu píšu, že brzdová kapalina pod manžetu pístku nepatří. Jen olejíček LUCAS v TRW sadě jako montážní přípravek. Dále jen silikonová vazelína jemného složení.

Brzdovka je hydroskopická a táhne snadno vlhkost a vodu. Pak to rezne jakliška mnohem rychleji...

 

strygo*

0x

Souhlas s výše uvedeným příspěvkem... PS_ nejezdím moc... to je hlavní příčina to máte se vším co se nehýbe nevydrží...

 

martinhajek*

0x
Autu které moc nejezdí, trpí brzdy jako svině. Některé je na to více citlivé, jinému jen oreznou kotouče.

 

vlado12

0x

Dělá to posypová sůl.Když prachovka na prasátku špatně těsní brzdový pístek orezne a potom se špatně vrací a kolo je neustále přibrzdováno.Řešil sem to výměnou prachovek a rozhýbáním pístku brzdy za pomoci spreje na elektrické kontakty.Ten nepoškozuje pryže v brzdě.Ale vyčistí oxydaci.Hlavně do brzd žádné mastnoty a org.rozpouštědla.Brz.kapalina nikdy na vyčištění nepomohla.

 

efefe

0x

zkoušel jsem mazat válečky olejem.Nedoporučuji to,pak to nějak ztuhne při provozu a je z toho časem lepidlo,když se olej smíchá s brzovou kapalinou při montáži.Je to pak ještě horší a válečky se špatně vrací když se dá noha z pedálu po brždění

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]