Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škubání Felicie

Od: docent® odpovědí: 4 změna:

Felicia jednobodové vstřikování, najeto 230 tis.km. Po výměně rozvodů začala při přidání plynu z nízých otáček škubat. Před výměnou byl motor absolutně klidný. Rozvodový řetěz byl hodně vytahaný. Nevím, kde závadu dledat. Dík za odpovědi

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

4x

Po výměně rozvodů semusí natočit rozdělovač zpět do zuákladní polohy, kterou měl se starými rozvody jinde díky vytahaným článkům řetězu. ECU reguluje předstih jen v úzkém pásmu a pravděpodobně teď má základní hodnotu mimo a je poblíž ní na dorazu.

Stačí zařadit 5.rychlost (a postrkovat auto - točit motorem) a dostat zobák ve tvaru "V" na vnitřní hraně řemenice tak, aby se kryl s poslední čárkou na stupnici nad ní v nálitku bloku motoru (krytu řetězu -prsa). Pak povolit pod rozdělovačem šroubek co svírá komínek a otáčet rozdělovačem tak, aby palec ukazoval zářezem na tečku, která je na horním okraji víka rozdělovače. Pak je seřízeno správně na základní nastavení 0° .

Pak bych pokračoval dále a preventivně demontoval hall snímač (je pod termostatem seshora mezi motorem a převodovkou nad setrvákem) a očistil ho hadrou od špíny ze spojkového obložení a mazu (hadr a tech benzín ideální) a prostříkl kontakt sprejem kontakty.

Odpojte baterku tak na 30 minut a udělejte tzv. starý start (lanko plynu musí mýt alespoň pár mm mrtvý chod - jinak se nikdy nedotýká serva nastavovače volnoběhu a startovat s plynem je pro jednotku špatné. Pak blbne).

Udělejte to takto. Sundejte filtr box, otočte klíčem na kontrolky (zapnutá elektrika), dále rukou dejte plný plyn a prstem opatrně zatlačte motorek serva nasatvovače volnoběhu a jak sám zajede, tak odpojte baterku, ale stále držte plyn, aby se nepohnul na volnoběh a motorek opět nevysunul. Pak těch 30 minut + nastavení lanka plynu které musí mít vůli na volnoběhu a nesmí být naplé!

Popřipojení baterky servo pohne s klapkou apo nastartovaní bez plynu nechte běžet do sepnutí větráku na chladiči. Pak motor vypnout a znovu bez plynu nechat na volnoběh min 6 minut. Takto opakovat 3x a vždy bez plynu a v průběhu se plynu nedotýkat. Motor se sám uvede do základního nastavení.

Jinak diag KKL USB VAG-COM, ukáže možná vydřený potenciometr klapky nebo mrtvou lambdu.


Moc děkuju za návod na odstranění škubání. Začnu tím rozdělovačem.

gumidek*

U motoru co žere trochu oleje by se měli měnit častěji i svíčky. Mám odzkoušené, že nejelpší je mít Championy a Brisky už nekupuji. Bosche už vyrábí čína a NGK jsou zase výborné pro MPička. U SPička ty championy.

Víčko a palec bych koupil nové. Pokud si nepamatujete, kdy se měnilo, tak určitě. Hanhart Morkovice nebo Bosch.

Víčko má na dně znak HM a je celé černé. Fakt kvalitní co vydrží. Palec musí mýt široký kontakt připomínající námořnickou kotvu, tak at vám neprodají ty s úzkým kontaktem, které jsou pro karbec Favorita.

Každopádně to zlepší starty a vylepší spotřebu. Vyplatí se investovat ty dvě stovky.

doplněno 06.09.14 21:18:

Tady jsem vkládal obrázek s tou polohou u SPi

poradte.cz/...

 

manotek*

0x

Ahoj já měl uplně ten problém, daval sem new klapku a kupoval sem ruzné spreje a tak, sem byl na vrakači a koupil sem new řidici jednotku za 500kč a v poho

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]