Nejste přihlášen/a.
Zdravím chci se zeptat jestli jsem udělal dobře že jsem si koupil do favorita alternátor Magneton Kroměřž za 2 550 Kč nebo jsem si měl koupit za 1 715 Kč tento automedik.cz/... nebo nějakou levnější repliku. Mám totiž zkušenosti že repliky zejména Čína mají nízkou životnost - třeba odpojovač baterie z Číny vydrží 14dní a v obchodě ze 14 objednaných měli 10 vadných. Jaký je vás všech názor na moji koupi alternátoru.
Tak co se kvality týká dobře jsi udělal. Ale je tady hledisko ceny a upřímně řečeno obvykle úplně stačí u původního vyměnit regulátor (nebo jen uhlíky), pokud je to nutné tak přebrousit (vyleštit) sběrací kroužky, překontrolovat a proměřit diodový blok (prakticky vždy je nutné dotáhnout jeho matice a zakápnout barvou), podle stavu vyměnit ložiska a kompletně vyčistit. Takto repasovaný alternátor vydrží sloužit další desítky tisíc km a to za zlomek ceny oproti novému. Pokud se k repasi vezme rovnou 70A z Felicie je to o to lepší. Alternativou je zabudování alternátoru např. 90A Bosch (Valeo) z Fabie (ale tam to chce vynaložit trochu více úsilí). Pokud jsi ten typ, který repasovanému nedůvěřuje a raději vše nové pak je tvé rozhodnutí správné a litovat jej nemusíš. S čínou v tomto ohledu (startéry, rozdělovače, alternátory) jisté zkušenosti mám a ty mi bohatě stačili a už nikdy víc.
Právě že jsem nechal měnit regulátor a ta relika nešla skoro dát a navíc se dal nový regulátor a alternátor stejně nedobíjel dával okol 12 voltů.
Určitě jsi udělal dobře,ten cenový rozdíl zase není tak velký. Výrobce-neuveden-už to na mě dělá velice špatný dojem a s největší pravděpodobností to bude čína nebo turecko. Někdy se stane že to vydrží,ale ve velké většině případů mají tyto díly o hodně nižší životnost než originál nebo kvalitní druhovýroba
Můžu se zeptat,proč jsi měnil?.tyhle staré altíky magneton se dají v ceně pár stovek úspěšně repasovat. Vymění se ložiska a uhlíky,zkontroluje se diodový můstek a jede se dál
Měnil jsem alternátor, protože když se vyměnil regulátor alternátor vyráběl jen 12 voltů a neustále svítilia kontrolka dobíjení - symbol baterie. V mém kraji nikde není blízko firma repasující alternátory a navíc záruka na repasovaný je pouze 6 měsíců. Navíc většnou při repasi chtějí starý kus a pokud je špatný neprodají repasovaný díl (zkušenosti z babety). Asi tato závada
Na to nemusí být ani firma co se zabývá repasováním,to zvládne každý šikovný mechanik nebo autoeletrikář,případně i šikovnější kutil
Já mám feldu s klimou a alternátor magneton 90A...dobíjelo správnou hodnotu napětí ale svítila kontrolka a tak nějak zvláštně to kvílelo...tak jsem altík vyndal a zanesl kamarádovi autoelektrikáři,ten na to mrknul a naznal že je špatná dioda,tak jsem objednal celý originál diodový můstek,když už jsem byl u toho tak i regulátor a ložiska...altík dobíjí 14,1 se světly a už 30 tis km jezdí bez problému
Každopádně novým nic nezkazíš,aspoň je na něj záruka,ale já když jsem uvážil že nový 90A stojí přes 4 500 tak se mě repase vyplatila,celkem jsem za ni dal kolem 1400
Udělal jsi to nejlepší, co jsi mohl. Originál Magneton Kroměříž (dříve PAL) je česká prvovýroba s kvalitních dílů (jak opracování vík, tak ložiska, rotor,...).
Nejlepší
nemyslím,že to byla dobrá volba-800Kč-jsou pro většinu tady aspoň podle psaní drobné,pro mne ne...montoval jsem několik desítek startéru a alternátorů/Čína/ a žádná reklamace a tahače a jiné auta jezdí nonstop...sám mám v autě alternátor z Číny třetí rok a bez problémů on to je dost rozdíl jestli dát 15 000 Kč nebo 4 000 Kč tak i zákazníci pokud mají už neopr. šrot sáhnou po náhradě i když je jim nabídnut orig. díl ...a záruku mají také...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.