Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrola turba cisteni regulace?

Od: axel* odpovědí: 8 změna:
Dobry den, rad bych se zeptal na par informaci. Kdysi mi auto spadlo do nouzaku po vypnuti a zapnuti motoru uz to nikdy neudelalo. Z vykonem taky neni problem, da se s tim jezdit i 230 a nikdy nic. Jen kolem 1500 ot. mi prijde ze slysim takove hvizdani az pri 2000 ot. Ustane a slysim spis sycici vzduch nebo neco takoveho. Nevim zda je to beznej projev u koncernu. Nekdo rika, ze je to bezny projev. K me otazce je mozne, ze takovy projev muze byt:
1) netesnost soustavy- zatim neprokazano v zadnem servise
2) spatna regulace, zasekle lopatky?
Tak me tak napadlo, ze kdyz bych nechal vycistit turbo i tak bych tim nic nezkazil ze?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

podívej se.. pokud to nepadá do nouzáku, tak bych do toho vůbec nehrabal... pištění v nízkých otáčkách je normální... to turbo taky má určitě něco za sebou, takže bude hlučnější.. já bych jen zkontroloval pro info, jak je na tom hřídelka s vůlí a jestli třeba nejsou okousané kompresorové lopatky, popřípadě to můžeš zkusit nalogovat... do větší akcí bych se nepouštěl..přehnaná péče někdy přináší opačný efekt

 

lordweb24*

0x
A co je to za auto a motor?

 

axel*

0x
Jedna se o vuz golf 4 ARL 110 kw
hujer123*

Jestli to jede a při vyšších otáčkách to nespadne do nouzového režimu, bude regulace turba s velkou pravděpodobností v pořádku.

Co se týká toho syčení, chce to zkontrolovat poslechem celé sání, případně výfuk. Také to může dělat podtlak třeba na posilovači brzd nebo někde netěsná hadička nebo spoj. Ale to musí udělat někdo u auta, od klávesnice to neopravíme.

 


0x

musíš načíst diagnostikou at se ví jestli ti tlak chybý či je velkej

leč s oblibou to dělá zatuhlá regulace na turbu tu je o tom celé téma dieselpower.cz/...

 

petr732

0x
Může to být pravděpodobně ta netěsnost systému, vada nějakého ventilu, nebo turbo před kolapsem.

 

axel*

když sem to naposled měl u kamaráda tak říkal, že turbo nemá žádnou vůli ani olej mi to nežere. Včera sem zkoušel zacpat na radu vejfuk a taky to nešlo takže by tam díra neměla bejt. Ještě mě napadlo, že to může být i vykuchaným katalizátorem. Ale pak sem si uvědomil, že to pískalo i předtím, ale asi ne tak nahlas. Syčení mi zkoušeli opravit v servisu kde zaslepili EGR a zkoukli veškeré hadice a nic.

Ikdyž moc tomu servisu nevěřím, jelikož sem to pak kontroloval a hned hadice za durbem měla vůli, tak sem tam volal a bylo mi zděleno, že malou může mít. U kamaráda sme měnily těsnící gumičky a itak má menší vůli asi špatnej bajonet.

Myslím, že regulace je ok, můžu to točit i 4000ot. a nespadne do nouzáku. Takže myslíte, že kdybych to dal jen preventivně vyčistit, že bych tomu spíš mohl víc ublížit?

Asi zatím někam jen zajedu kde to nalogujou a udělaj test těsnosti okruhu nebo to zkusím u kamaráda.

Jde oto, že předtím sem měl golfa 3 66 kw a tam nebylo turbo vůbec slyšet a po koupi nového je to pro mě nezvyk.

pokud je kuchlý kat tak pištění turba jde o dost víc slyšet... však zkontroluj co se dá a uvidíš... je to na tobě ale já se držím hesla, že když něco funguje tak do toho raději nehrabat... až ti to začne padat do nouzáku nebo dělat nějaké problémy tak pak bych o tom uvažoval... spadne ti to do nouzáku pokud je odchylka tlaku větší tuším o 0,2bar po dobu několika sekun, v serii turbo tlačí cca 1 bar

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]