Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia - stav rozvodů

Od: tesnost* odpovědí: 14 změna:

Ahoj, mám jedničkovou felicia 1.3 jednobodovka (Monomotronic 68 koní) nedávno jsem seřizoval ventily a potom jsem s tím jezdil jak dobytek a potřeboval bych nějak zjistit, jestli není v háji rozvodový řetěz, nebo ty dvě ozubená kola potom co sem s tím jel dosti nešetrně. Tak mě napadlo jestli by stav toho řetězu nešlo zjistit tím, že si změřím zase ventilové vůle a když ty vůle budou stejné jako při posledním seřízení, tak se s tím rozvodem nic nestalo. Díky

doplněno 10.08.14 15:25:

je tam toto

doplněno 10.08.14 15:42:

tak v tom mám trochu zmatek, napsal byste někdo od čeho je poháněn a co pohání tedy ten rozvod ve feldě?


 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hujer123*

0x

Ventilová vůle nemá dočista nic společného se stavem rozvodového řemene. Také způsob jízdy na stav rozvodu má minimální vliv. Pokud tedy neřadíš dvojku při stodvaceti. Ostatně v tom přápadě ti rozvod přeskočí a to už se pozná i bez poradny. Měl bych spíše strach o spojku, převodovku, brzdy,pneumatiky, podvozek...

doplněno 10.08.14 16:26:

samozřejmě jsem měl na mysli řetěz, ne řemen jak jsem napsal, ale v důsledku je to podobné, jen řemen má daleko menší životnost.

tesnost*

je tam řetěz a dvě ozubená kola

 


0x
Na ventilové vůle by měla vliv opotřebená vačka nebo tyčky, ale určitě ne stav rozvodového mechanismu.
tesnost*

já myslel, že by ten řetěz byl třeba vytahaný a to už by se dalo zjistit na ventilech, nebo ne?

hujer123*

Pokud je řetěz vytahaný, budou nepřesně sesynchronované otáčky klikového a vačkového hřídele, ovšem to nemá na ventilovou vůli vůbec žádný vliv a tudíž se to na ventilech nedá poznat. Odborník, který už nový rozvod montoval, pozná jestli je řetěz vytahaný. Ty to nepoznáš, maximálně můžeš poznat mechanické poškození řetězu nebo zubů. Ale jak už jsem psal, pokud auto jede, rozvod není hlučný, nechal bych to na Yindy.

Mimochodem, máš představu, kolik má ten rozvod najeto?

tesnost*

Ten rozvod má najeto tak necelý 1000 km, ale pak sem s tím jel jako prase, ve vysokých otáčkách , že kopal omezovač cca 400 m ( na dvojku),

hujer123*

Tomu rozvodu po 1000 km nemůže nic být. Znova se ptám, co tě vede konkrétně k tomu rozvodu? Je tam zvýšená hlučnost? Nejede to?

tesnost*

Jak už sem psal, tak se s tím cca 400 m jelo ve vysokých otáčkách, že kopal omezovač (za studena). Dříve to po nastartování mělo tendenci chcípat, ale pak sem vymenil olej a dal nový rozvody a spravilo se to, ale po tom co sem s tím jel jak prase tak se to zase vrátilo, že za studena nastartuju a musím přidat plyn aby to nechcíplo, dělá to jen za studena

 

reno*

0x

poradte.cz/...

Sundej rozdělovač a uvidíš řetěz. Před sundáním otáčej motorem zapomocí zařazené 5ky až palec rozdělovače ukáže ryskou na důlek po obvodu. Pak ho zaručeně vrátíš na původní místo. Když nepůjde zasunout, tak plochým šroubovákem otočíš uvnitř hřídelkou olejového čerpadla. Na nic jiného nesahej. Jen na ty spodní šrouby co drží komínek k přírubě víka. (M6ky).

tesnost*

Ten postup slouží abych se kouknul na ten řetěz? Co na něm mám všechno pozorovat, až ho uvidím po té demontáži rozdělovače?

gumidek*

To velké kolo pohání vačku a šnekové kolo rozdělovače. To malé pohání kliku (je hnané klikou) dole.

Strč tam prst do díry a bok článků řetězu prstem nadzvedni s ozubeného kola. Vytahaný řetěz po smrti to dovolí a ze zubů se odlepí i 4mm a víc. 1mm je tak v toleranci. Pokud máš dlouhej prst nebo šroubovák, tak zkus průvěs mezi koly (červené čáry).

Už ten motor nejebej...

karlos1

Kdž řetěz rachtá, je třeba jej vyměnit, když nerachtá, je OK.

 

hujer123*

0x

Malé kolo je na klikové, velké na vačkové hřídeli. Převodový poměr je 1:2. To si můžeš ověřit když spočítáš počty zubů. Velké kolo jich má 2x více než malé. Mě jen udivuje, kdo ti namluvil, že máš špatný rozvod, když evidentně nemáš ponětí, na co v motoru je a jakým mechanismem bys jej, kromě nájezdu kilometrů nebo nedostatkem oleje v motoru, dokázal poškodit..

 

novada*

0x

Řetěz se pozná tak, že když se jede, tak třeba na 4ku nebo na 5 v určitý poloze plynu je slyšet taková rolnička - neni to zvoneček ale rolnička... :D a když se na to šlápne, tak to přestane zvonit.. stačí změnit polohu plynu.. nebo i na volnoběh to může dělat rachot

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]