Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám problém. Matka jede na na služební cestu do Mnichova a chce si půjčit moje auto. Problém je, že je to od nás skoro 800 km, jenom po dálnici a já mám Toyotu Yaris s 1.0L benzínovým motorem. Bude mít nervy ze zkoušek a beztak pojede rychle, minimálně těch 130km/h. Mám strach, že mi to odrovná, to auto je zvyklé jezdit max 70km/h a vzdálenosti do 50km. Když se rozjedu na cca 120km/h, motor má už vysoké otáčky, spotřeba je dvojnásobná než průměr a celé auto se třepe. Mám najeto 180tis km a to je už podle mě dost na takový slabý motor, ikdyž je to Toyota.
Auto není živý tvor, nemůže být na nic "zvyklé". Je konstruováno na určitý provoz, určitou maximální rychlost a nemá nijak omezený dojezd na jednu jízdu. Naopak, dlouhé trasy autu autu škodí méně, než časté startování při krátkých jízdách. Tím, že jezdíte maximálně poloviční rychlostí, než je konstrukční rychlost auta mu nijak nepomáháte. Ani těch 180000 km není na dnešní auta nic mimořádného. Pokud budete dodržovat výrobcem doporučený styl jízdy a nebudete auto přetahovat nad meze dané výrobcem, není důvod, proč by auto mělo zkolabovat.
to se teda pekne pletes ze auto si na nic nezvykne cha chaaaaaa, zkus se projet napr ve favoritu ktery mel celou dobu duchodce a jezdil do kostela a na hrbitov a pak se projed s autem co jezdilo dalnice mesto a vsechno... rozdil je hodne velkej ve prospech provozovaneho auta... ja jsem koupil pred 4 rokama feldu po duchne. Uz pri ceste z bazace jsem byl nanervyx protoze na dalnici to nejelo vic jak 110... po par dnech drezurovani se auto "roztahalo" dnes jezdi papirove (+/- dle udaju v TPco se spotreby a vmax tyce)
Ahoj. Magdone, mýlíš se. V tom zvykání si na rozdílný způsob ježdění. Musím souhlasit s lalalaoa...! Jako učeň jsem dva dny chodil do školy a zbylé tři až 5 do neděle jsem měl praxi na hospodářském středisku Státního statku. Vždy jsem musel po těch dvou dnech něco na traktoru opravovat. A i když se zdálo, že s ním nikdo nejezdil, poznal jsem to na tom, že byl po používání někým jiným takový líný. Motor se u něj nechtěl pořádně roztáčet a chvíli trvalo, než jsem ho zase zvyknul na můj styl provozu. To samé jsem potom zažil na vojně. I u Vejtřasek různých řidiču byly znát rozdíly v jejich používání. Rozumné vytáčení motoru určitě není na škodu. Hlavně u vysokoobrátkových motorů. Prostě, jezdíme rozdílně. Tak asi.
Bát se toho nemusíš, motoru to vadit nebude.
Pokud se třepe, tak nech převážit kola. Před jízdou auto zkontroluj - olej, svíčky, dobíjení, rezervu, vestu v autě, zelenou známku (do Mnichova) atd.
A jestli se o auto bojíš, tak mamce zaplat auto z půjčovny, nemusí to být ani o moc dražší - spotřeba, např. yaris pojede 8L/ 100 km, nafták 6L/100km a tím se vyrovná půjčovné...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.