Nejste přihlášen/a.
Mám FORD S-Max a palubní úpočítač hlásí nějakou poruchu motoru. Známý automechanik mi po prohlídce vozu řekl, že se jední o zanešený filtr pevných částic. Ten se podle manuálu dá vypálit jízdou asi 7 km na 3. rychlostní stupeň rychlostí asi 90 km/hod. Pak se prý sám zapálí a vozidlo nesmí stát na suché trávě, která by mohla chytnout. Nyní prý jakmile už PC hlásí poruchu to prý už nejde jízdou spravit a musí se prý do servisu FORD, kde to diagnostikou spustí a filtr se vypálí. Má s tím problémem něko nějakou zkuěenost a dokáže poradit, jak se vyhnout tomu servisu FORD, který má nehorázné ceny?
zkus to projet na dalnici vyssi otacky delsi dobu , popripade jak rikas diagnostikou , ale pozor je tam takove teplo az se asfalt pod autem roztavi :D pokud nepomuze nic jineho tak si ho kup , jde sehnat i kolem 10-13tisic. To je dan za novejsi naftove auto. Jiz se nevyplati naftak , pokud to opravdu neprotahujes porad po dalnici. Tam se ten filtr krasne vypaluje.
Bohužel nmám dálniční známku, protože ji nepotřebuji pro moje jízdy na chalupu :o)) Tak to budu muset zkusit protáhnout na 3. rychlostní stupeň někde na okresce.
To nám zařídili ti evropští zelení ekoteroristi, kteří jsou spojeni s prodejci nafty, vjejichž zájmu je co nejvyšší spotřeba. Takže kdo jezdí úsporně jako já, ten na to doplatí zanešeným filtrem pevných částic. Stále mi však nikdo neodpověděl na otázku, zda se dá ten filtr vyčistit jízdou na vyšší otáčky jak je psáno v manuálu a zda hláška palubního PC zmizí nebo už je pozdě a musí se demontovat a vyčistit v servisu a jak odstranit tu hlášku.
Řekl bych, že nejlepší bude filtr vyčistit a až pak řešit hlášku zda zmizí sama či až v servisu klikáním na PC softwaru.
1. Servis Ford vyčistí a smaže
2. Jízdou se to vypálí a samo zmizí (pokuf ne, tak servis jen smaže)
3. Vyčistit někde jinde a jinak + samo zmizí či servis smaže.
Víc možností není. Všechna dnešní auta jsou drahá kurvítka s vyvoněnou reklamou.
Ano, je to 2,0 TDCi, 103 kW, r. výroby 1997 a motor má najeto 135000 km, takže filtr asi nebyl ještě měněn. Našel jsem na internetu takový přípravek za 500,- Kč, který se nalije do demontovaného filtru a nechá za občasného protřepání cca 10 hodin působit. Pak se filtr vypláchne čistou vodou a je prý vyčištěn na dalších cca 90 000 km provozu. Pak prý buď poruchová hláška palubního PC zmizí sama nebo se vymaže na diagnostice. Co tomu říkáte? Hledám nyní automechanika, který by byl ochoten filtr demontovat a tuto proceduru zkusit. Jinak nabízejí různí vykukové vyčištění filtru na objednávku za 9500,- Kč.
Dnes jsem zkoušel filtr vypálit provozem na vyšší otáčky (cca 3000), jel jsem na 2. rychl. st. 50 km/hod. v obcích a na volné silnici na 3.rychl. st. 90 km/hod, ujel jsem asi 60 km, ale nic se nestalo, hláška je tam dál.
Tak jsem dnes byl v servisu FORD, kde dali auto na diagnostiku a řakli mi za 600,. Kč to, co už jsem dávno věděl - že mám ucpaný filtr pevných čístic a že to nejde spustit regeneraci filtru pomocí diagnostiky. Toto jsem udělal na radu známého automechanika :o)) Nyní jsem objednal na Internetu čistič za 600,- Kč, který by měl filtr vyčistit za 10 - 12 hodin. Pak budu muset asi znovu do FORDa, kde se pokusí znovu spustit tu vynucenou regeneraci, aby se palubní počítač nastavil do normálního provozního stavu a zmizela ta poruchová hláška. Pak to auto asi prodám:o))
No jo, ale když tam ten filtr navzdory elektronickému vyřazení zůstane namontován, nebude se zanášet stále víc a víc a nedojde nakonec k poruše motoru?
Nejhorší je na tom, jak jsem se dozvěděl, že ten palubní PC spouští tu regeneraci DPF vstřikováním nafty do výfuku a když se prý přeruší ten regenerační proces např. vyřazením a jízdou na volnoběh, tak ta nafta jde do motorového oleje a znehodnocuje jej. Tak se vlastně kurví celý motor ! Jak mohl nějaký konstruktér něco takového vymyslet a jak mohl příslušný orgán dát takovému motoru homologaci? Už jsem rozhodnut : Spravím to a okamžitě prodám ! Koupím si auto, kterému nevadí jízda na volnoběh)
U tvého ročníku se nafta přímo do výfuku nevstřikuje, to je až u novějších modelů. Nafta se vstřikuje přímo do válce, kdy se otevírá výfukový ventil - takzvaný dovstřik, kdy se zvýší teplota výfukových plynů, potřebná na "vypálení filtru". Tomuhle se říká "aktivní"regenerace, kdy je auto často používané na krátkých trasách, například ve městě. Řídící jednotka si sama zvedne tímto teplotu výfukových plynů, sama zapojí více elektrických spotřebičů, aby se zvedlo zatížení motoru a tím proběhne aktivní regenerace. Tohle může nastat klidně po dvou km jízdy, alespoň u mého motoru tomu tak je. Jde to poznat podle "cukání"při jízdě a spuštěného ventilátoru u chladiče... Regenerace se určtitě na volnoběh nepřeruší, spíše naopak, přeruší se v případě plného plynu, například při předjíždění, kdy bezpečnost a výkon motoru má přednost před regenerací filtru. Taktéž se regenerace přeruší při vypnutí motoru a tohle filtru nejvíce škodí - když nedoběhne do konce. Další spoštění regenerace proběhne po dalším startu motoru, proto je lepší při dojezdu na místo nechat regeneraci doběhnout do konce na volnoběh a teprve potom vypnout motor. Ne každý však zpozoruje, že regenerace probíhá. Jinak pasivní regenerace probíhá vždy, když k tomu nastanou podmínky - to znamená, když je teplota výfukových plynů dostatečně vysoká, filtr se průběžně vypaluje sám. Nevím jak u tvého motoru, u mého je před zadní nápravou nádržka 1,8 litru, kde se doplňuje "eolys"a při každém natankování nafty se toto automaticky podle natankovaného paliva přidává do nádrže s naftou a tohle aditivum snižuje teplotu hoření sazí. Tohle aditivum vydrží na cca 80 tis km. Nutno říct, že u těch prvních vozů s filtrem byly algoritmy nastavené dost pozdě, na cca 80% zaplnění filtru a pak při několika nevhodných krátkých následujích jízdách nemusela regenerace proběhnout do konce a filtry se hodně ucpávaly. Později ford tyhle algoritmy nastavil na cca 50% zaplnění a filtr měl dost času na regeneraci , i když některé v řadě za sebou nedoběhly do konce a v podstatě od té doby je s filtry klid. Samozřejmě ta udávaná životnost filtru je těch cca 120 tis km, takže je lepší koupit auto s míň kilometry anebo více jeté, kde už je filtr vyměněný, tedy s nějakou servisní historíí a u osvědčeného prodejce.
doplněno 07.08.14 20:28:To stirecek :
Moc děkuji za poskytnuté zkušenosti. Dnes mi DPP dovezla 4 litrové kanystry s proplachovým roztokem, automechanik, který mi auto prodal, filtr vymontuje a buď ho vyčistí sám nebo si filtr vezmu domů, ucpu všechny otvory a na 12 hodin ho naplním tím proplachovým roztokem. Pak bych filtr vystříkal horkou vodou - použil bych tlakový postřikovač s nádobou o objemu 10 litrů a vysušil horkovzdušnou pistolí. Pak by se filtr namontoval zpět a buď by hláška sama zmizela nebo bych musel zase zajet do servisu FORD, aby to dali zase na tu prokletou diagnostiku:o))
Podívám se také, zdali tam mám tu nádržku na "eolys" a zda není prázdná.
Otázkou je, zdali toto všechno má cenu dělat, když má auto najeto128000 km a filtr zřejmě nebyl ještě měněn.Jestli by nebylo lepší rovnou koupit nový filtr.
Můžeš ještě nějak posoudit mnou uvedený postup čištění filtru?
Tak pokud už máš ten roztok, určitě bych to zkusil vyčistit. Jak jsem psal výše, známý si dovezl citroen z německa, který měl filtr před smrtí, věděl to, dostal dobrou cenu a tady to nechal u citroenu vyčistit a pomohlo to, ale nevím, na jak dlouho. Pak dej vědět, jak to dopadlo. Nejspíš pak asi bude chtít vynulovat řídící jednotku, aby pořád nehlásila plný filtr, uvidíš... Tu nádržku na ten eolys dvoulitr nejspíš nemá, nesem si jistý, když tak se mrkni na fordforum, některé ty motory aditivum nemají, některé modely (focus) mají nádržky na jiném místě, např v pravém předním blatníku, ale dvoulitr má nejspíš "suché" řešení bez aditiv.
A po kolika ujetých km se asi bude muset ten filtr čistit? Na Internetu prodávají přísadu do nafty, která má filtr průběžně čistit - je to reálné?
To erikch :
Samozřejmě bych se rád DPF zbavil, ale jak bych pak absolvoval měření emnisí a technické prohlídky?
To luigi :
Děkuji za odkaz, který jsem prostudoval. Zarazila mne však poznámka nakonec stránky :
Veškeré úpravy jsou určeny pouze pro sportovní účely a po úpravě se vozidlo stává nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích dle zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích č.56/2001 Sb.
Co Ty na to?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.