Nejste přihlášen/a.
Ahoj, nevíte jak hodně se uškodí motoru a převodovce Felicie 1.3 jednobod, když za studena se vytáčí až po omezovač otáček cca 6000? Dík
doplněno 18.07.14 23:31:Doplním že se s tím tak jelo asi necelý 1 km
Co to je za otázky?
Studený motor špatně maže. Na pístu se objeví škrábance a na válci taky. Po čase může propouštět olej přes kroužky. Řetěz rozvodů dostane zabrat asi nejvíc. Možná se i po čase dle opotřebení roztrhne (už jsem viděl fotku Š120 s tímto jevem). Stará gufera ventilů vibracema postupně odpadnou do vany (po čase tvrdnou a steří a drolí se). Během ohřívání se měnící roztažností dílů rozvodu (tyček) asi podpálí výfukové ventily.
V převodovce vemi rychle odejde ložisko na 5 rychlosti. Studený převodový olej tam hned tak nepronikne a třením se ložisko vyrachtá. Pak to bude chrchlat na volnoběh a při stlačené spojce utichne).
Co třeba jezdit bez oleje?
doplněno 18.07.14 23:16:Asi nejhorší bude trhavý chod motoru za studena v omezovači.
doplněno 19.07.14 00:00:Za tu chvilku snad nic. Co jsem psal je spíš při pravidelném konání. Záleží na nájezdu km, pravidelné péči (rozvody,olej,seřízení ventilů,chl. kapaliny) a stylu zajetí motoru.
Jestli chceš mít klid, tak sundej víko ventilů a zkontroluj měrkou vůle. Pokud je někde moc velká, tak se ohla tyčka nad zdvihátkem a je nutná výměna (poznáš po jejím vytažení a zkutálení po šikmé skleněné desce nebo na stole - pokud šmajdá, tak je do luku ohlá).
Tenhle motor je jinak držák, takže bude z 80% po tomhle testu OK.
doplněno 19.07.14 00:05:Jestli 1km kopal omezovač, tak budou staré závěsy motoru (silenty) určitě natržené. Silenty výfuku pak určitě u středního dílu tlumiče utržené zcela nebo budou držet jen 10% (tam se trhaj nejvíce i po normálním ježdění).
Rozvodový řetěz bude určitě na výměnu.
Kopat omezovačem 1km je teda hazard. Myslel jsem jet s vytočeným motorem na 5400 rvát to ten jeden km nebo u 50kw verze 5900. Omezovače jsou jinak na 5500 a 6000.
Jelo se s tím asi 1 km jak sem popisoval výše, myslíš že se mohlo něco poškodit za tu chvíli?
Za ten 1 km asi nic zjistitelného, zvlášt při těchto teplotách, v -10°C by to bylo o poznání horší.
doplněno 18.07.14 23:35:Kamarád je taky schopen za studena nastartovat, vytočit do omezovače a na hrabačku odjet, párkrát jsem mu vysvětloval proč by to neměl dělat, ale má svůj rozum. Vlastní Fiat Uno z roku 1990 a pořád v pohodě jezdí
Za tu chvíli asi těžko,ale dělat to takhle pravidelně tak je zachvilku po motoru i převodoce...jak psal gumídek,motor za studena špatně maže,proto se nesmí vytáčet,mazací schopnosti jednoduše řečeno nestačí otáčkám a zátěži
Motor může jít do plných až po důkladném zahřátí jak chladící kapaliny,tak oleje-olej se zahřívá déle než voda,poměrně dost déle. Obecné pravidlo je tak po 10-15km jízdy,teprve pak můžeš z motoru ždímat-ovšem taky z rozmyslem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.