Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Syntetický olej - usazeniny

Od: tesnost* odpovědí: 4 změna:

Ahoj, může syntetický motorový olej tvořit usazeniny a nečistoty v motoru? (konkrétně Castol 5w-30)

Díky

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

trtr

0x

Zdravím, každý olej se po čase zanese a pak vytváří usazeniny, proto je jej třeba pravidelně měnit. Moderní oleje ale mají tvorbu úsad značně potlačenu.

 

tomibender*

0x
Otázka je, co je to vlastně syntetika?
oleje.cz/...
A zde něco o usazeninach a olejích Castrol:
Problém je nejspíše ve specifických aditivech toho Magnatecu: všimněte si, že pokud se dlouhodobě používá, nemají hliníkové díly v motoru zářivě "stříbrnou", ale zlatavou až hnědou barvu, a tam, kde olej vyloženě nestříká nebo alespoň neproudí (různá zákoutí, v záhybech tvarově komplikovaných profilů apod.), se jakoby "usazuje karbon". Jenže to není karbon - je to měkké a dá se to poměrně snadno mechanicky setřít, ale je to evidentně něco, co v tom oleji buď už od nova je ve formě aditiva, nebo to teprve časem "zreaguje", "vysráží se", "odloučí", "vypadne"či co já vím (holt "inteligentní molekuly"...). V každém případě nový olej nevypadá na disperzi, jako třeba u LiquiMoly s přísadou MOS2.
Zpět k věci: Tahle "výplň"je určitě výborná na nějaké drobné rýhy v šálách na klice, ovšem zcela zásadně časem vadí miniaturním hydroštelům, které používají zejména japonské vozy. Konstrukce některých z nich totiž nijak nepočítá s tím, že pokud už by se něco (co tam nepatří) do vnitřního ústrojí v dutině hydroštelu s olejem dostalo, tak by to také s tím olejem mělo mít případně možnost hydroštel opustit. Jenže tomu tak bohužel není, tudíž všechny tyto cizorodé látky se v hydroštelech na trvalo usazují. No a časem dojde k tomu, že je jich tam už tolik, že to začne vadit těsnosti vnitřního kuličkového ventilku, jehož úkolem je nepustit olej zevnitř ven, tj. zajistit dostatečnou "tvrdost"hydroštelu. Situaci pak výrazně zhorší dlouhodobé odstavení vozu - na "cvakající"hydroštely se všemi návaznými problémy je zaděláno!
oleje.cz/...

 

franky

0x

Jasně že dělá, proto se mění co rok!

atlanticmotorcar.com/...

 


0x

Už to neřešte a normálně vyměnte olej bez jakéhokoliv proplachu,nikdy se nevypustí všechen a to z proplachu co by tam zůstalo zmaří nový olej! Jinak dnes neexistují oleje co by nebyli současně minerální a současně i syntetické! To je jen fígl výrobců!Všechny oleje obsahují minerální složku! I olej řady 0W40!

(pkd si myslíte o výměně jiné než jsem Vám písnul,tak si alespoň přečtěte rady na toto tém na citroenclubech popř na peu clubu je tam o výměně olejů ve vozech PSA hejno materiálu!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]