Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia-asi odchází spojka?

Od: ujendys* odpovědí: 11 změna:

někdy při neutrálu něco chrastí když vyšlápnu spojku přestane to a když dám zase neutrál už to nechrastí ale za nějaký čas to při neutrálu chrastí znova,že by se se mnou pomalu loučila spojka?

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stonek*

3x

To co popisujete je běžný problém, způsobuje ho axiální ložisko spojky které chrastí když není zatíženo (na obr. č.5). Život spojky z pohledu spotřebního zboží končí s opotřebením obložení a následnou neschopností přenést potřebný moment. Rachotící ložisko není jednoznačný ukazatel opotřebení spojkového obložení a zpravidla nemá na funki spojky vliv, pozornost bych mu věnoval začne-li se ozývat pískání či jakýkoli jiný zvukový projev při sešláplém spojkovém pedálu. Nicméně vyměníte-li spojkovou sadu rovnou asi neprohloupíte, protože nová spojka automobil patrně přežije a výměnu si můžete naplánovat kdy se to hodí Vám a ne spojce. S výměnou spojky bych zvážil i preventivní výměnu tuku a manžet kloubů poloos a gufer, je to za pár korun a když už to bude venku... nahradnidily-skoda.cz/...

 

ujendys*

spojka jinak zabírá dobře,neprokluzuje vubec

jabraka*

To chrastění způsobuje nejspíš vysypané spojkové ložisko.Než to oddělá i spojku,zajeď do servizu!

JB

 

ujendys*

nechci hned měnit spojkovou sadu,postačí vyměnit spojkový ložisko? to víte počítám každou kačku

jabraka*

Pokud se bude vyměňovat spojkové ložisko,práce jsou náročné stejně,jako výměna celé spojky.Takže našetři na obložení i ložisko,budeš mít nadlouho pokoj.

Jabrako

Tazatel- teď to rozpůlíte,dáte new vypínací ložisko a do cca půl roku to možná budete půlit opět a menit lamelu,a pak do dalšího půl roku ještě přítlačný kotouč! A budet mít 3x placenou (pkd sám,tak neplacenou)práci a zbytečně! Udělal jsem to takhle na ibize.nejsou peníze,koupil lamelu a do týdne se spojka dělala opět! Dnes ,pkd bych to dělal,tak ještě vyměním gufero na klice.jo a samozřejmě i poloos!

 

gumidek*

0x

Ložisko spojky není volné ani omylem! Pedál spojky má pružinu a ta tlačí na spojku a mírně ji sešlapuje. Přitiskává ložisko spojky mírně na jazyky přítlačáku celou dobu chodu motoru (a to i u stojícího). Proto pedál spojky nemá vůli a mrtvé chody jako má plynový pedál.

Tohle dělá jen a jen 5 rychlost. Vždy byla špatně mazaná, jen u posledních převodovek 14K byla mazaná lépe.

V kole 5té rychlosti je ložisko PLC 43-18-1 ZKL nebo SKF. To vyměnit a dále 2x pružiny na tom kamenu. Taková Gčka.

Ložisko spojky píská a chrastí při sešlápnuté spojce a ne při uvolněné na volnoběh. Jak jsem řekl. Ložisko je stále pružinou nebo nohou přitiskováno k přítlačáku celou dobu.

Pro nevěřící, když se vyhákne lanko spojky z páky, tak pedál pružina hňápne na podlahu. Zatáhnutím za lanko spojky od motorového prostoru se pedál zvedá a takto se i na páku převodovky/spojky nahakuje a působí na ni menší silou stále.

doplněno 06.07.14 19:02:

Stačí popustit motor a odeklovat převodovku jen na tom zadním víku s úchytem na silent a dá se to udělat na autě bez demontáže motoru či převodovky.

Hlavně tam patří olej 75W90 a ten se musí co 5 let měnit, jinak opět ložisko odejde. Spousta lidí si naivně myslí, že je tam doživotní náplň, ale do života převodovky než se posere právě jako teď

doplněno 06.07.14 19:02:

Musí splnit API GL4

doplněno 06.07.14 19:11:

Až ti to bude chrastit, tak vezmi dlouhou tyčku (závitovou tyč nebo velký dlouhý šroubovák), přilož jeden konec na konec převodovky zcela vpravo a druhý konec si přilož na ucho jako stetoskop. Uslyšíš ony zvuky více nahlas a poznáš, že mám pravdu a je to 5tá rychlost.

Taky při volnoběhu a tom chrastění dej páku do polohy, jakoby jsi chtěl tu pětku řadit bez spojky, ale nenacpi jí tam úplně a ono chrastění utichne, jelikož vypínací vydlička synchrony převléká tím válcem a snaží se je spojit a vyrovnat rychlosti kol. 5ka hlavní přestane díky tomu vibrovat a chrastit. Vybruje jen, když je volná a nezařazená díky vymlácenému ložisku.

To Gumidek- stou doživotní náplní nemáš až tolik pravdu. Ona byla doživotní ,ale netušili že auta budou jezdit ještě patnáct a více let od výroby!

gumidek*

U Feldy tahle náplň navíc po čase sama vytekla ven. Gufero řadící tyčky zcela na spodku bylo dvou břité bez prachovky (prachovku měl favorit). Tyčka orezla a roztrhala břity gufera a náplň postupně klesala. Převodovka maže rozstřikem a hladina je důležitá, 5ku maže 2 a 3jka nastříkáním oleje do horního žlábku ze kterého to kape na 5ku, která má na koci samostatnou komoru, kde je jen ona sama.

U Favorita byl předpis v servisce 60 000km nebo 3roky. Převodovka konstrukčně stejná. Doživotní/nedoživotní... měním olej i v automatických převodovkách po 160 000km a tam se o intervalech většinou nepíše (záměr výrobce a obliba termínu doživotní) a pak odchází hydroměnič.

 

hotbot

0x

Asi mě taky čeká výměna toho ložiska. Jde to z toho hřídele sundat snadno, nebo tam to ložisko hodně drží? Koukám, že jste ten 5. stupeň ani moc nerozebíral.

Ložisko je tam volně. Stačí povolit tu středovou matici a sundat částečně vnitřek co drží synchron. Hlavně to ložisko namaž převodovým olejem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]