Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Myslíte , že věk 18 let je správný na řízení?

Od: tazatelrex odpovědí: 25 změna:

Myslíte , že věk 18 let je správný na řízení?

Vždyt to samotné číslo nevyjadřuje skutečné schopnosti onoho jedince. Někdy může mít patnáctiletý více rozumu než 18 letý. Nebylo by lepší to udělat jinak?

Když vidím, jak ti někteří osmnáctiletí spratkové řídí auta, je to hrozné..(často to vidím to na vlastní oči)

 

 

čekejte prosím, probíhá přenos dat...

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

2x

Nerozhoduje věk, ale zodpovědnost a rozum.

Labilní člověk s levou rukou na volantu mírně nakloněn ke středu mezi sedačky a pravou rukou na řadící páce s vohulenou hudbou a černýma sklama co si o sobě myslí, že když protočí kola na každé křižovatce, je frajer...

...se nedá srovnat s klukem ve věku 18ti let, který má už v té době třeba AM,A1,..jezdí a je třeba z řidičské rodiny, má to v krvy a už ví, o čem asi jízda autem je ve všech situacích.

Co jezdí na silnici za vemena... s tím se nedá nic moc nadělat.

 


1x

Pokud jde o schopnosti, on ten 18ti letý "spratek" už může být slušně vyježděný pokud začal od mopedu a postupně šel nahoru. Já jsem třeba začal jezdit na fechtlovi od 12 let. Jak to šlo, měl jsem řidičák, potom na velkou motorku, auto. Než jsem dělal auto, už jsem měl po polňačkách a silnicích kde nikdo nejezdí nalítáno tolik, že jsem v autoškole fakt neměl problém. Nakonec jsem ani nedělal všechny jízdy.

Ideální by bylo dávat řidičák "na zkoušku" těm, kdo ještě řidičák na nic neměli. Je jiná situace, když někdo od 15 jezdí na mašině, vyjezdil se a od 18 akorát přesedne do auta. To už není začátečník. Vzhledem k mizerné znalosti předpisů by taky nebylo špatné pro nováčky třeba po roce dělat povinná přezkoušení aby se zjistilo, jestli ještě vše nezapomněli. Denně potkávám řidiče kteří neblikají, neznají přednost zprava, parkují na zákazu zastavení, prostě prasí jak to jde. A protože policii zajímá jen rychlost, prochází jim to.

Neříkám, že od 15 se nemůžeš vyjezdit na motorce (i když srovnávat s autem se to nedá), ale aby pro ostatní byl řidičák jen na zkoušku? Podívej se, někdo má papíry na auto třeba 20 let a nenajezdí to co jiný at mladší za rok. Je to stejné jako u věku, můžeš mít od 15 papíry, ale naježděno po vsi a do vedlejší, ale tomu bych praxe neříkal Je to stejný začátečník jako ten v autě, ano, měl by mít náskok v předpisech, ale myslím si, že někdy má pak až moc sebevědomí protože přeci na silnici nejsou nováčky ne?

Jinak s tím koncem se nedá než souhlasit, třeba autobusáci (jasně, že ne všichni) at už MHD, nebo meziměsto mají ve zvyku hodit blinkr (přinejlepšim, ti lepší ho dají až po rozjetí) a nezájem jestli jsi vedle nich okamžitě vyrazit

 


1x

tazteli, ale to přeci není o věku..

Jděte se podívat na závodní okruhy, jak děti (8-12let) řídí vozidla a motorky častěji lépe jak staří mazáci.

Je to o rozumu, jak správně napsal gumidek.

tazatelrex

Ano, vždyt přesně to já říkám. Že věk nevyjadřuje schopnosti. Když nějakej 18 letej kluk, kterej machruje může na silnice ohorožovat ostatní.

 

zajixxx*

0x

"Když vidím, jak ti někteří osmnáctiletí spratkové řídí auta, je to hrozné..(často to vidím to na vlastní oči)" . O věku to není. V kolika letech jste si dělal ŘP? A jak jinak by jste to udělal? Člověk v 18 letech už je za sebe právně odpovědný, tak by měl mít rozum a v případě průšvihu počítat s následky.

 


0x

Je to spíše otázka legislativní. Plnoletí jste od 18 let a to se všemi právy i povinnostmi. Já ta zvěrstva zažívám denně na vlastní kůži.

 

buss

0x

Je na to zákon, proč bádat. Jak by to šlo udělat jinak? Oni se také mohou ti spratci ženit, vdávat a j., že.

doplněno 03.07.14 10:00:

Kopa názorů a rozhodne PSP, dát spratkům zbrań, jít do armády, k policii nevadí? K obecní však od 21 let.

lmgify

V Americe je na to takovy vtip: ridicak od 16, vstup do armady od 18, ale alkohol az od 21

 

lmgify

0x

Mladi lide (hlavne kluci) jsou statisticky nebezpecni ridici vsude na svete. Jenze davat ridicaky az od -- rekneme 24 let -- no nevim.

Spise by meli byt poradne flastry za porusovani predpisu (mnohalete zakazy rizeni, zabaveni aut, vezeni, vyrazne vyssi pojisteni nez ostatni dobri ridice stejne vekove kategorie), aby se ze silnic odstranili ti, kteri jezdi jako hovada.

Mozna by stalo za to zavezt neco jako "postupne ziskani ridicskeho prukazu" jako maji treba v Americe (graduated licensing). Prvni 2 roky smis jit jen 1 pasazera, je tam nejake omezeni rychlosti, vysoke pokuty a ja nevim co jeste.

Jestli ti 18 pripada malo na auto, tak co rikas na to, ze na kamion muzes mit ridicak od 18, na autobus od 21 a na nejvetsi motorku od 20?

asd*

Likvidační tresty jsou nesmysl, ty by měly nastoupit až u opravdových hovad typu Trpiš, Janoušek, ujiždějících fetek atd. Pro normální přestupky spíš tresty které vychovají - např. stačí zabavení vozu na den (obdoba jako se dřív sebraly ventilky - nikomu to neublížilo a provinilec si sakra dával pozor aby o ventilky nepřišel znova.

Převzít německý silniční zákon i s policajtama a byl by klid, tak jako v D

 


0x

Ne, vše je správně

Jsou lepší nebo horší řidiči stejně jako jsou lepší nebo horší instalatéři, profesoři, prodavači nebo úředníci. A pouštět na silnice jen ty lepší řidiče a ty horší ne, to nedává smysl, protože z těch horších se lepší stanou jen praxí. A každý řidič - včetně mě i tebe - byl někdy vykulený spratek s mokrým řidičákem a nulovými zkušenostmi.

 


0x

Myslím si, že to není špatná věková hranice. Spousta mladých lidí končí učňák nebo za rok střední, plno z nich půjde do práce, je to takový mezník. A pak je tu samozřejmě ta hranice zodpovědnosti.

Ale zakladatel asi je obecně proti věkovým hranicím. Nevím však, jak by se to řešilo jinak. Komise by určila, kdo je připravený řídit? Nebo by se zohledňovala doporučení učitelů, rodičů,...? Nevím, prostě lepší posuzování zralosti nevidím. Ale jestli má někdo zajímavý nápad, jak rozlišit člověka připraveného a nepřipraveného, tak sem s tím, docela mě to zajímá

Já si dělala řidičák v 28, dřív jsem se na to prostě necítila. I to je klíč, vychovávat člověka v tom, že NEMUSÍ, když na to není připraven. Ten nátlak si pamatuji už v těch 17-18, byla jsem na prohlídce u očaře a ten mi povídá "že si určitě budu brzy dělat řidičák", tak mi automaticky vystavil potvrzení, že má vada je korigovaná. Pamatuji si ten šok, že se jako ode mne doopravdy čeká, že si teď budu dělat řidičák? Vstávaly mi hrůzou vlasy na hlavě

Co bych byla raději, kdyby bylo důkladnější, jsou lékařské posudky pro důchodce. Není to ode mne hezké, ale na rovinu - s babičkou nesednu od jisté doby do auta... prostě to nejde. Bojím se, a děsně. A to není o reakcích (ty má rychlé dost) nebo zraku (je po operaci, vidí jak ostříž), prostě neodhaduje správně a riskuje a se starou rachotinou má pocit, že má silné auto.

 

bambula*

0x

Záleží na zdravotním stavu, rovněž co sdědil po předcích, co se naučil do toho věku a hlavně jakou má zodpovědnost k ostatním. Silniční provoz je na velké důvěře, každý řidič, učedník, zločinec, psychopat, napraný marjánkou neb slivkou může rozhodnout o dalším osudu okolních, při cestě do Prahy kolega napočítal 820 protijedoucích, 640 vyjíždějících z levé strany, 360 z pravé strany a 180 předjíždějících a všichni tito účastníci mohou rozhodnout o dalším osudu předjížděného. A proto jak se chová v zaměstnání, jak doma a v okolí, tak se pravděpodobně bude chovat za volantem jakéhokoliv postrku.

 

tesyk*

0x

A já mám úplně kacířskej názor a to ten, že řidičák na auto by šel dělat až po najetí 2000km na motorce, protože žádné auto vás nenaučí číst terén, vozovku a fyzikální síly tak, jako motorka. Ono neni na škodu si na vlasní kůži zkusit kde jsou ty hranice. V autě člověk trpí falešným pocitem bezpečí, obklopen airbagy a čidly kdejakých ptákovin a poněkud ochabuje přirozená ostažitost.

asd*

A na motorku až po ujetí 1000 km na kole, když jsem u toho čtení terénu a citu pro rychlost. (Nejdřív myšleno jako vtip, ale od věci by to určitě nebylo...) A hlavně na kole jsou následky výrazně menší než na motorce - vše je v menší rychlosti (ačkoliv, 60 je běžná rychlost turisty z kopce)

Spíš výrazně zkvalitnit autoškolu, tak aby to auto opravdu uměli řídit = včetně školy smyku, nácviku krizových situací atd.

S tím kolem je to hloupost srovnávat s jízdou na motorce. Ale když už jsme u toho, tak by mohlo existovat něco jako ŘP na kolo. Nechápu, jak mohou vyjet na silnice a do měst do provozu mezi auta a nikdo nehlídá, jestli pravidla silničního provozu zná. A často jezdí tak, že ne..
Než jsem si udělala ŘP na motorku, jezdila jsem autem asi deset let. A to byla teprve škola!
doplněno 03.07.14 14:18:

No, a možná by nějakou zkoušky či psychotesty, měli povinně skládat i spolujezdci :D :D

policejnidenik.cz/...

jaara

je pěkné se ohánět autoškolou, případně motoškolou co se má vše naučit.. Pokud vím, nikoho neučím jezdit v obci víc jak 50, mimo obec víc jak 90, a před jízdou požít alkohol nebo jiné látky. Nemyslíte že je to o lidech a né pořád jenom o autoškolách?

Jinak pokud by se měli dělat školu smyku, věnovat se žákům více hodin (nikoho nenutím si nepřiplatit více hodin). Ale to by motorka nestála okolo 5t a auto kolem 10, ale tak jednou tolik. Víte kolik stojí pronájem dráhy kde se zkouší smyky? Pokud je sníh, tak to si zkoušíme na cvičišti, v tom problém není. Ale když není? Co pražáci, ty vidí sníh jen v tv..

asd*

Jasně že to je o lidech, ale záleží na systému co jim dovolí. To je ale ohledně rychlosti a agresivity v provozu.

Úroveň autoškol je jasná - po autoškole to jsou hříčky přírody a auto ovládat drtivá většina neumí. Zvládnou rozjet se, zatočit, zastavit, jak maj někde brzdit v zatáčce nebo jim auto trošku uklouze tak neví co s tim. Asi jste světlá vyjímka, jestli si to zkusí aspoň na cvičišti... Když neni sníh, tak stačí trochu písku, žádná drahá plocha neni potřeba. Nácvik krizového brzdění se dá i na mokru (za sucha to moc žere gumy), stačí mít starší čínské gumy a klouže to jak na sněhu. A neje o to aby věděl jak rychle má jet, ale o to aby uměl auto ovládat s důrazem na průšvihové situace. = chodec (děcko) vyleze těsně před auto; horizont - vyjede předjíždějící auto v protisměru; auto z vedlejší nedá přednost; kamion se mi přilepí na zadek; vjedu do zatáčky moc rychle a uklouzne to; zvíře vyběhne z příkopu - tohle se v autoškolách bere jen teoreticky, v praxi se to necvičí. Předpokládám že jste instruktor autoškoly - kolikrát jste nechal žáka prudce brzdit a pak se losím testem vyhnout překážce? Stačí čára od které se rozjíždí, čára kde už musí mít určenou rychlost, čára kde smí nejdřív začít brzdit a tři kužely (krabice) jakože překážky kde musí vykličkovat - např. tohle bych dal jako součást závěrečné zkoušky - musí umět řadit (má omezenou vzdálenost aby dosáhl nájezdové rychlosti), musí umět sledovat tachometr (udržet určenou rychlost), musí mít odhad vzdálenosti/rychlosti (aby začal brzdit až na čáře a ne moc pozdě), musí umět brzdit a zatáčet aby vykličkoval mezi překážkama. Pokud na tomhle bude hodinu blbnout, tak se naučí ovládat auto víc než za 100 hodin plíživé jízdy autoškoly, za mokra bude mít i školu smyku jak fík...

jaara

ano, jsem instruktor. Možná by jste se divil kolik krizových situací žák zažije za výcvik. né málokrát vběhne dítě do silnice, auto udělá myšku, skočí zvěř a spousta lidí co dělají naschvály autoškolám. Nedávání přednosti, vybržďování. Z toho popudu si budu kupovat autokameru, protože to smrdí stále průšvihem.. A dokazujte to že jsme to nezavinili my. Psychotesty při udělání průšvihu a více policie na silnicích. Lidé mající drahá auta a poláci je neštěstí. Každý si myslí že jezdíme usmrkanou rychlostí a žádné "zážitky"

Jinak jezdit smykama, to jsou další náklady na údržbu a servis vozidel. To by nestálo cca 9 tisíc, ale mnohem více.

asd*

A v těch krizovkách všechno necháváte na žákovi nebo přinejmenším brzdíte za něj? A nechávat učení krizovek na náhodu jestli ho potká ne bone je nesmysl - některé potká některé ne, ty které potká neví co s tim a řešit to musí instruktor. Já autoškolou prošel, takže vím jak jsme jezdili, co jsem se tam naučil a co jsem se naučil až sám příp. od jiných. Např. kamarádce celou výuku pomáhal se spojkou i plynem, takže se vůbec neuměla rozjíždět, dokonce ani netušila že při rozjezdu musí přidat plyn. Řidičák udělala a pak se divila že jí auto pořád chcípá (to opravdu nekecám).

Více policie na silnicích - spíš na jiných místech. Místo toho aby šli po nebezpečných věcech (předjíždění na horizontu, odstupy od auta před sebou, rychlost v místech kde je důležitá) tak jdou po přestupcích kde nejvíc vyberou (rychlost u cedule v poli nebo před školou ve dvě ráno atd.

Cvičení krizovek zas tolik do peněz nevleze. Největší položka bude benzín. Ten zbytek - pneu nejklouzavější čína za pár babek nebo dojíždět starší pneu, brzdy a podvozek - tole všechno bude jen pár korun na žáka.

Z vás mám pocit že patříte k tomu lepšímu v autoškolách, ale průměr = zařídit řidičák s co nejmenší námahou a nejvyšším ziskem.

 

plně souhlasím a jen doplním. Jako tzv. "předvoják" jsem dělal řidičák půl roku. Při nástupu na vojnu jej 2 měsíce obhajoval a při tom jezdil a jezdil, se vším co armáda vlastnila. Poté 2 roky se sanitkou, tedy denně za volantem. Ani po téhle "škole" jsem se nepovažoval za "vyježděného" řidiče a každou další jízdu provázel respekt, tolerance a ohleduplnost. Není to o věku, ale především o naturelu jedince.

 

fik

0x

Je to v individualitě,někdo je v 15 tak rozumově vyspělý že by mohl řídit klidně a někdo nemá rozum ani ve 30...myslím že by pomohlo k získání řidičáku absolvovat nějaký psychotest

 

jaara

0x

hodně záleží už i na chování rodičů. Jak už tu bylo psáno, hodně záleží z jaké rodiny dítko pochází. Pokud k tomu má vlohy od "slušných" rodičů tak je vyspělí dříve.. Pokud má někdo rodiče piráty a vedou ho k tomu, tak co tu řešit..

 

rodrig

0x

Pořád se tui řeší autoškoly a mladí.

Ale to, že člověk udělá přísnější zkoušky z autoškoly, bude mít kvalitnější výuku autoškoly a bude mít nějaké "přezkoušení" neovlivní to, jak se budou tito řídiči chovat. To, že si zopakuje pár základní pravidel a bude se chovat slušně řped komisařem neznamená, že nebude v samostatném řízení vybržďovat, řídit rychle, řídit pod vlivem alkoholu a drog a celkově jezdit nebezpečně.

Stejně tak jako jsou mladí jsou i staří a to je často daleko více nebzpečné než člověk, s čerstvým řidičákem,. Když se podíváte na pár důchodců třeba v 75, jak na vánoce nastarují auto, jedou do kauflandu, u toho se třepu, mají reakční dobu tak 1 minutu a ještě k tomu houby vidí.

Já shodou okolností v této problematice pracuji a viděl jsem celou řadu lidí. Ano, shodnu se na tom, že mnoho lidí, ketří výjdou autoškolu nejsou ideální řidiči. Ale osobně to dělím na více skupin.

a) ti kteří už přišli do autoškoly jen z formality a mají to naježděno s kamarády a tatínkem (načerno)

b) ti kteří se vše naučí v autoškole a josu "přirození talenti"

c) ti ketří výjdou z autoškoly, umí pravidla, ale dělá jim problém řazení, apod., ale jsou sebekritičtí a většinou se vyjezdí

d) ti kteří udělají zkoušky, ale neumí vůbec nic

Jako největší problém beru vracení řidičáků po vybodování, to není žádný bič na nebezpečné řidiče. Po roce si to udělají znovu a pak jezdí většina opět jako hovada.

Pokud tu má být řeš o zpřísnění, tak by tě mělo postihnout i stavající řidiče (nejspíše by to nebylo ani proveditelné), ale valné většině řidičů, halvně v drahých vozech nic enříká přednost zprava. Tedy vlastně říká, ale proč by ji dávali nějaké Fábii za 300 tisíc natož nějaké Felicii.

A ano, věk nic neřeší. Ale rozhodně je nesmysl věk posouvat výše, jak již někdo psal mnoho lidí vstupuje okolo 18 až 19 do pracovního procesu a řidičák zkrátka potřebují.

Je plno řidičů, ketří neznají pravidla natolik dobře, aby nyní uspěli u zkoušky, a jsou to jak staří, tak maldí, ale větší problém vidím v agresivních řidičích, ketří pravidla třeba znají, ale neřeší to. Pomohou zde spychotesty? Myslím si, že nikoliv. Stačí se podívat do jiných oblastí, kde lidé psychotesty mají a pak někoho v záchvatu zuřivosti zastřelí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]