Nejste přihlášen/a.
Čau, mám babetu 210. Vše vyčištěno - karbec,výfuk,válec,píst,nová svíčka N17C. Svíčka dává perfektní jisky.
Babetu krásně nastartuju a na volnoběh běží předpisově, ale jakmile dám plnej nebo přidávám, tak se dusí.Dusí se tak, že když dám plnej ,tak je to pořád do kola přidá-ubere-přidá-ubere... Už nevím co s tím. Poradtě prosím.Díky
(karburátor mám nastavenej 1.5otáčky a jehla 2 zářez shora)
Koupit karburátor dellorto sha 1412, namontovat místo starýho a kašlat na to.. Nastavuje se na tom jen volnoběh jak je to dokonalý. Je tam tryska a ta tryska tryská podle objemu nasávaného vzduchu, takže směs nastavovat není potřeba. Babetta 210 snim jezdí jak pila, nepřehřívá se, je to k neutahání. Roky zkušeností sním mám, je bezůdržbový, neteče. Za ty peníze /asi 1000 korun/ se to vyplatí. Je to pecka. Montuje se to na různý 50ccm motorky a ty stím taky nemají problém. Jinak je tam super pružina, takže se plyn vrací hnedka a má dobrý odpor a chod není dlouhý.
doplněno 18.06.14 15:40:Nějakej pitomej Jikov na to nemá..
Teď jsem ještě našel toto, je pravda, že mi babeta se zátěží jede a bez zátěže na stojanu se dusí, jak je psáno tady dole.
Z internetu:
Tak Vážení, tu sa viac radit nedá iba tak ako som už písal. Ja vám verím, že pre menej skúseného je to nastavenie bohatosti zmesi problém, ale máte len tri možnosti. Hajde do servisu, prípadne za skúsením motorkárom, trocha sa potrápit sam, alebo to dotrepat ku mne, za jednu kofolu to nastavím, náklady na cestu si hradíte sami.
To samotné nastavenie chce trocha citu a čas. Opíšem to znova a trocha podrobnejšie.
1. Zohriat motor
2. Dotiahnut na doraz šrubku bohatosti, je to tá pravá ako si kučnete k Babette.
3. Povoľte ju do základnej polohy, to jest 1 a pól otáčok. Naj jednoduchšie je to robit po pol otáčkach v 180 stupňoch.
4. Nahoďte motor, nechajte 1-2 min. pobehat na voľnobech a pomaly pridávajte plyn až na maximum, zároveň sledujte zvuk, či motorom netrhá, či plynule naberá otáčky.
Môžte motor skúsit zatažit pritiahnutím zadnej brzdy a sledovat ako ide do otáčok pri zátaži. Ak motor pracuje bez zátaže OK, ale pri zátaži nevládze, prípadne cuka, nastáva fáza ladenia.
5. Dotiahnite šrubku bohatosti o štvrt otáčky a znova opakujte už vyššie spomenutý postup. Ak motor nepracuje pri zátaži lepšie, prípadne sa nič nezmenilo, tak otočte šrubku spät o tú štvrt otáčok.
6. Teraz to isté urobte ale do druhej strany, to znamená povoľte o štvrt otáčky a znova opakujte skúšku. Teraz by ste už mali mat prehľad ako sa Vám choval motor, ako reagoval na plyn pri zátaži
keď ste šrubku dotiahli na štvrt otáčky, prípadne keď ste ju povolili. Rozdiel tam určite bol. Takže znova vrátte šrubku do pôvodného nastavenia, to jest na tých 1,5 otáčky skúste opakovat ladenie
do tej strany v ktorej motor bežal lepšie.
7. Nech to už bude keď ste uberali, či pridávali, teraz musíte to zopakovat oveľa jemnejšie, to jest nebudete šrubku natáčat naraz o štvrt otáčky, ale len po troška, po mm. a stále skúšat pod zátažou.
Ak si budete istý, že motor má dobrý tah, môžte íst babču vyskúšat.
8. Samozrejme zoberte zo sebou šrubovák! Vyskúšajte rozjazd, tah no i čo to zo seba dá. Ak motor ešte nejde ako má, tak do tej strany čo sa Vám zdalo že to ide dost dobre, potočte o 1 mm.šrubku
a znova skúšat. Toto opakujte až nebudete spokojný s tahom motora. Je to tak trocha piplačka, niekedy to trafíte na 2-3 krát, niekedy sa s tým piplete aj hodinu. No proste v domácich podmienkach
inak nejde. Ledaže by ste zohnali takzvanú sklenenú sviečku, ktorá práve je pre takéto účeli. Totiž cez tú sviečku je vidno do valca a dá sa pekne vidiet ako sa spaľuje zmes a podľa farby horenia sa
dá bohatost zmesi nastavit bez problémov. Žiaľ nemám šajnu či ešte niečo také sa dnes predáva, snáď ešte v niektorých servisoch to majú.
9. Takže ak sa Vám podarilo dosiahnut výkon ktorý sa Vám pozdáva, ostáva už len nastavit voľnobeh. To nastavujete s tou druhou šrubkou naľavo. S tím sa tiež niekedy dlhšie treba pohrat. Správne by
malo byt, že koleso bude stát pri voľnobehu, ale ani také jemné pootáčanie, prípadne pomalé točenie nie je akože zle nastavené, hlavne ak zatažíte koleso, musí sa zastavit a motor by mal bežat ďalej.
Pokiaľ zdochne, troška mu treba na šrubke pridat.
Ešte raz podotýkam, žiadny orginálny návod neexistuje, každý motor sa nastavuje individuálne. Totiž každý motor má iné výkonové parametre podľa dĺžky používania.
Takže ak Vám už toto nebude stačit, kúpte si kolobežku a babču otrepte do potoka. Nemá cenu Vám to už inak vysvetľovat. Ľudovo sa tomu povie ste baba, ktorá patrí ku šporáku a do postele, neoplatí sa vám okrem varešky a čurák... nič iné dat do ruky.
Takže to je Vsjo.
Tak jsem objednal karburátor dellorto, tyristor, cívku a nové všechny čelist,protože byly sjeté. Doufám , že to potom bude babeta naprosto v pořádku.
Jak říkam.. Ten karburátor je dobrý, jede to o 100% lépe než se starým. Citelný rozdíl. Co se to děje? Ježdění na babettě se nějak dostává zase do módy ne? :D
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.