Nejste přihlášen/a.
Ahoj.
Chtěl bych si nechat namontovat klimatizaci do auta. Nevíte, kolik by to přibližně stálo? Vyplatí se to u starého auta? Jak dlouho to asi trvá?
Mám Škodu Felicia rok výroby 1997.
Děkuji za názory.
radši koupit jinčí auto s klimou - nedokážu si představit jet do kopce s klimou u felicii :D to musí teda vypadat.
Lidi dost často ale srovnávají špatně. Nemůžeš srovnávat felici třeba s mercedesem. Felicie je lidové auto,musíš ji srovnat s lidovými auty jiných značek a ty v 90 letech nebyly moc jiné
Jde o to, v jakém stavu je karoserie a jaký máš záměr do budoucna. Jestli je v dobrém stavu a uvažuješ, že se z ní stane časem udržovaný veterán, tak bych do toho šel.
Při této příležitosti si nemohu odpustit několik poznámek. Skoro vždycky když je tady téma Felície, najde se alespoň jeden "dopravní expert" který zavede téma bezpečnost auta a že do takové rakve by svoje dítě neposadil. Netvrdím, že je to zázrak. Je to prostě auto které patří do určité doby. Nechci se ani dohadovat jak by dopadla čelní srážka u Feldy nebo třeba u Smartu. Ale nikomu tady nevadí posadit svoje děcko do auta svařeného z několika vozů, do opraveného auta po totální bouračce, nebo vraku znova postaveného na značky. A že jich tady je a ještě se za ně, oproti Feldě, utrácí statisíce s pocitem výhodné koupě. Ale hold je to Mondeo, bavorák, Mercedes...Takže je poze Felicie tím nebezpečným a mnohými opovrhovaným vozidlem?
Máš pravdu,nebo to když někdo bude mít vererána,který bude na pasivní bezpečnost zřejmě úplně nevyhovující tak s ním taky nebude jezdit na srazy nebo na výlety?
To s těmi svařenci je svatá pravda,na venek naleštěné krásné auto,ale karoserie je po totální nehodě,pokoutně někde svařená ve stodole z několika částí.člověk si myslí,já mám bezpečné auto,plno airbagů,asistentů a kdoví čeho,pak narazí mírně do stromu a ta skládačka se rozsype na prvočinitele. A bohužel co jsem takhle viděl u svého mechanika,tak mnoho lidí nemá vůbec tušení že v něčem takovém jezdí,poutají do toho malé děti a ukájejí se s tím jak jsou v bezpečí
Viděl jsem někde, jak felda nabrala ze šikma peugeot 206 a ten se uplně rozpáral, že všichni vylítaly ven. Felda byla sice rozbitá, více méně se "nic" nehnulo. .. Tady to bylo http://www.chcizit.cz/rozparany-peugeot-na-zlinsku-2243/1/#main_ima ge . Myslím si, že ten peugeot byl taky nějakej mega svařenec . Tady je taky vidět rozdíl:
- hezké video. Mě je třeba víceméně jedno, v jakém autě sedím, poněvadž si myslím, že auto je na ježdění a ne na bourání. Jde mi spíše o to, jestli se mi to auto líbí nebo ne. Stačí, aby bylo bez koroze a nebylo svařované. Každý kousek plechu je bezpečnější než motorka
Souhlasím, že přivařit nový lem COčkem není žádná prča. Vzhledem k tomu, že o svařování v ochranné atmosféře něco málo vím, musím konstatovat, že tak jako není řidič jako řidič, tak taky není svářeč jako svářeč COčkem. A těch šikovných co umí plechařinu je mezi námi dost. Jednu vyvařenou Felinu vídávám na ulici a opravdu není poznat, že má nový zadní lemy. Snad jen podle laku a to ještě z blízka. Měl jsem kdysi Peugeota 405 MIčko a že je svařený ze dvou částí se poznalo až na na zvedáku, když se seškrábnul odlupující se nátěr spodku. Kdyby se nevyplácelo opravovat bouraná auta, tak by neexistovaly profesionální hydraulické vyrovnávací stolice a manuály a firmy, které se tím zabýbají. Je to JPP nebo nesmysl? O tom, že se tak děje i v amatérských podmínkách je důkazů na internetu v různých fórech a poradnách snad dost. Namátkou forum.cars.cz/... No a co s tak po "domácku"opraveným autem? Rychle prodat nejlépe přes nějaký bazar. Když se to načančá, tak se vždycky nějaký trouba na to chytne. A sebelépe srovnaný nebo navařený nosník nebo sloupek nikdy nebude dosahovat původních bezpečnostních parametrů. Jinak souhlasím s názorem, že auto si nekupuju proto, abych boural.
Na servis rovnou zapomeň,to by byla tak trojnásobná cena auta. všechno jde,ale musel by jsi to dělat buď sám nebo nějaký známý co by tě nesedřel s kůže
Klimatizace a vše potřebné k ní sehnat z vrakoviště nebo přes inzerci,cenu předpokládám tak kolem 5 tisíc pokud to má fungovat,jde to vymontovat i z 1,6 i z 1,3.klimatizace i kompresory jsou totožné,jiný je jen držák na motor...ten se dá sehnat i nový,ale stojí kolem 2 tis
Já ve své 1,3 GLXi klimu mám a je to docela pohodlný,jen spotřeba se zvedne a motoru ubyde pár koníků kterých už tak má docela málo. Jednomu člověku jsem pomáhal s montáží a je to docela dost náročné,ne ani tak na znalosti,je to jen rozebírání a skládání,ale spíš na práci
Připočítej k držáku novou vodní pumpu a řemenici motoru. Musí mít tuším 6 drážek pro ten tlustý řemen.
Kvalitní pumpa co se nepokazí (GRAF,HEPA HEPU,SKF,...) 1500,-
Záleží na typu kompresoru,nemusí být na drážky ale i na klíňák označení 2A, na drážkový řemen podle drážek PV8.
To by jsi stejně musel předělat řemenici na motoru i vodní pumpu,felda bez klimy(1,3) má čtyřdrážkový řemen a s klimou šestidrážkový
Nedávno jsem uvažoval nad dodatečnou montáží klimy do Fabie 1. Obecně pokud seženeš komplet klimu z vrakoviště, tak se to udělat dá, je to ale opravdu hrozně moc prace pro zkusenejsiho cloveka. Servis to asi odmitne, to jebani se jim asi moc nevyplati. Takze zkusim oslovit nejakeho nadsence garaznika.
Jinak se da na internetu, vygooglit i par servisu, co dodatecne klimy montuji. Ptal jsem se na Fabii a bylo mi receno, ze to vychazi na 40 000 (dily + prace). Cili se me asi chtel rovnou zbavit, protoze to proste nemam vyznam.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.