Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,chtěl jsem se zeptat jestli by mi někdo mohl poradit.Mam passata b5,tlakuje se mi expanzní nodobka+hadice a když dám autu záhul,třeba jizda po dálnici s plným plynem na rychlost 170,ručička teploty vody mi stoupne z 90 na 120 stupnu.Další problém,když otevřu nadobku na vodu tak zní vyjde docela dost vzduchu,hladina povyleze trochu nahoru jinak ok.Chtěl jsem zeptat jestli by nekdo nevěděl v čem by mohl být problém?Jinak voda se neztrácí,nikde nekape,olej taky ok,žádná emulze na víčku,žádný kouř z výfuku,fakt si nevím...Díky za nějaké nápady co by to mohlo zbůsobovat díky
Chladicí systémy soudobých aut jsou přetlakové,takže při vzrůstající teplotě musí být v soustavě přetlak! Ale 120°C je docela dost.Pkd je vše OK jak píšete (množství chl.kapaliny-neztrácí se ,dostatek oleje-nepřibývá,ani emulze na víčku či mastnota v expanzce) tak se zaměřit na termostat (otestovat) ale spíše vyměnit za nový!
Přesně tohle jsem řešil u jedné Felicie. Nakonec to byla ucpaná ta tenká horní hadička co vede od vrchu expanzky do víka termostatu (tam to bylo zapláclé vodním kamenem).
Já mám co jsem si všiml tak víčko od nádoby na vodu od kamene ze spoda docela dost.Jinak asi vyměnim termostat a pak se uvidí.
ono jeste k problému samotnému-obecně je ideální alespon 1x ročně vyčistit celý okruh chlazení,ted v létě je příhodná doba,pokud víte že třeba na víkend nebudete potřebovat nikam jet,vypustit celý okruh,rozhodit chladič a radiátor topení-ty pak vypláchnout tlakovou vodou(sprch.hadice a tlak vodovodního řadu je akorát),položit a až po utemované konce igel.sáčky naplnit klasickým octem 8% a nechat min.24 hodin pusobit-pak znovu proplach(budete čučet co je v chladiči a topení bordelu) no a montáž,kapalina odvzdušnění...stav chlazení se zlepší takovým způsobem,že se to až nezdá...a můžete mít chl.kapalinu ultra mega jakoukoli,prostě dochází k tvorbě usazenin,jelikož mezi kapalinou a kovy dochází k chem.reakcím-tomu se nevyhne žádné auto(dokud nebude vše z plastu)...
To bude termostat,120°C je hodně.teplota se může zvyšovat pouze ve městě třeba při čekání v koloně když není dostatek chladícího vzduchu proudícího přes chladič.a jen do té doby než sepne sahara ventilátoru
Tlakovat musí,chladící systém je přetlakový,tzn že při jízdě je v chladící soustavě vyšší tlak-je to proto,že když ve městě stoupne teplota třeba přes 100°C tak aby to nevařilo
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.