Nejste přihlášen/a.
V autoškole mě kdysi učili, že při startu mám sešlápnout spojku. Má se to skutčně dělat a když ano, tak proč?
Zdravím, nic se nepotřebovává, tedy ne víc jak když někdo čeká na světlech s nohou na spojce. Opotřebení během startu nula nula nic. Pozor, pokud se jedná o kamion, tak může být posilovač spojky bez vzduchu a může se "prošlápnout", ale to bylo spíše ve straších strojích typu LIAZ a pod.
Jenomže u studeného startu na ložiskách není olej - teprve se tlakuje (nebo je ho velmi málo - proto dochází k opotřebení).
Ložisko stlačí přítlačák a ten působí proti silou na klikovku ven a tu aretují ložiska, respektive u motorů 781.13** aretuje axiální ložisko pod řemenicí.
To proč bylo vysvětleno, startér netočí zbytečně půlkou převedovky. Případně neposunuje celé auto v případě zařazené rychlosti. U starších aut v zimním období to někdy byl základ úspěchu, aby vůbec bylo nastartováno. Dnes to neřeším, místo ruční brzdy nechávám kvalt a s ním startuju, už naprosto automaticky...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.