Nejste přihlášen/a.
Ahoj, v garáži mi už pár let stojí nevyužitá Jawa Stadion, rád bych jí vzal na chalupu a tam jí občas provětral po okolí...
Vzhledem k tomu, že jsem na mopedu nikdy nejezdil, tak nevím jak ho zprovoznit. Přiložil jsem 3 fotky a prosím o kontrolu.
A - nevím
B - přední brzda
C - světla + bzučák
D - nevím
E - zadní brzda
F - plyn
G - přívod paliva
Je mi jasné, že musím dofouknout gumy, nalít nový benzín s olejem (jaký olej a jaký poměr?). Poté asi pustit palivo do karburátoru a pak už jen pedálem nastartovat?
Díky moc
A-řazení
B-spojka
D-dekompresor - "chcípák"
E-přední brzda
doplněno 04.06.14 11:09:zadní brza - brzdí se pedály jako u starých jízdních kol zpětným pohybem pedálu.
olej 1:25, olej do benzínu pro dvoutakty do benzínu- nejlépe mogul TSF.
Řazení probíhá tak, že zmáčknu spojku (B) a rukojetí (A) pohnusměrem dopředu? A ten chcípák slouží k čemu? Jaký je vlastně postup startování a poté vypnutí motoru?
ten chcípák slouží k tomu, že se ten motor vypne - chcípne!
Řazení probíhá tak, že zmáčknete spojku a otočíte rokojetí dopředu, pak opět spojku a otočíte rukojetí do zadu- 2.rychlostní stupeň.
Stáhněte si návod k obsluze, tam máte vše popsáno!
Jeste bych doplnil, ze dekompresor neslouzi pouze ke chcipnuti (to by bylo mnohem jednodussi provest rozpojovacim kontaktem civky), ale take k pohodlnejsimu nastartovani. Aby pist nekladl odpor nez ho slapanim roztocim.
Konec koncu dekompresor z tohoto duvodu ma vetsina nakopavacek.
Snad si to po 40 letech pamatuji.
Při řazení se otáčí levá rukojet i se spojkovou páčkou. Bez zmáčknutí spojkové páčky nejde rukojetí otočit. Jednička je proti odporu dopředu (páčkou spojky dolů), dvojka tam chce sama a je to dozadu (páčkou spojky nahoru). Neutrál je mezi nimi.
Upozornění - spojka při delším stání lepí. Pokud nastartujete na neutrál a zařadíte - kopne to, jako by nebyla vymáčknutá spojka. Stejně tak, pokud pojedete z kopce na neutrál a budete chtít nastartovat zařazením rychlosti. V obou případech velmi hrozí, že to odnese převodovka - a náhradní díly nejsou! Při startování to chce na neutrál vymáčknout spojku a prošlápnout, aby se spojka odlepila.
Na pohled to máte ve velmi slušném stavu. Než to zhuntovat někde na lesní cestě, uvažoval bych o renovaci a zařazení jako veterána. Zas tak moc práce by to asi nedalo a určitě by Vám to kde kdo záviděl.
To já nemyslím na blbnutí na poli, ale spíš dojet někam do blízkého okolí, místo vytahování auta. Ale jsem tedy zvědavý, jestli to vůbec dám do kupy a nastartuju. Přece jenom to vidím poprvé . Jeden návod jsem našel, ale není moc čitelný a obrázky nejsou vidět vůbec a ty já právě k tomu potřebuju.
Ještě k tomu oleji, byl mi zde doporučován Mogul TSF. Doma se mi válí M2T (dávám do starší sekačky) a Castrol Garden 2T (dávám do křovinořezu). Můžu některý z nich použít?
V době největší slávy těchhle strojů existoval jen M2T. Často se tam ale lil obyčejný levnější motorový M6 (či novější aditivovaný M6A). Je to ještě poctivá kovářská práce a schroustá bez problémů prakticky jakýkoliv motorový olej.
Podívám se, možná někde najdu "učebnici řidiče mopedu a malého motocyklu". Docela užitečná knížka.
doplněno 05.06.14 19:58:Tak nic, už jí nemám
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.