Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Nedávno jsem si nechal dělal brzdy u auta. Vše v pořádku, akorát když mám kola vytočená a přišplápnu brzdu, tak cítím dost velké škubání v nich. Ve větší rychlosti je to docela nepříjemné. Auto dám znova do servisu skrze ty brzdy na opravu. Co myslíte, že můžu čekat? Díky za názory
jestli tomu dobře rozumím(v rejdu a intenzivnějším brždění "to škube"),tak to nebude problém brzd(naopak),ale některých z čepů(prvků uložení nápravy),je tam někde v něčem vůle větší než obvyklá,proto jakmile se jakoby "zakousnou kola" (brzdí) tak díky té vůli (asi čepů) zbytek auta jakoby "pokračuje" setrvačností dál...víte jak to myslím...? Zkrátka nechte si zkontrolovat vůle v podvozku-ideálně na zvedáku kde zkušený mechanik bude vědět kde s čím a jak zahýbat aby zjistil problém...
Nejvíc to je právě cítit při parkování a jemném přibrždění. při větší rychlosti je to méně cítit, ale pořád to je cítit
Na 100procent bud jsou už přehřátím křivé talíře,nebo chybný posilovač brzd.Ale spíš bych typoval ty talíře.Radím koupit nové a vyměnit na koleně.Jdou jehce.Zruba,podle manualu,hodka jedna strana.V servisu se prohnete.2 šrouby brzd a jeden středák to snad zvládnete.Ale nezapomente ložisko dobře namazat.
Na 100% to křivé kotouče nejsou-dělalo by to i při brzdění v přímém směru! A kotouče nemají žádné ložisko,někdy je sundat je pěkná dřina! Onehdá na svém jsem pravý musel doslova a do písmene rozštípat abych je mohl vyměnit!
doplněno 23.05.14 22:08:Řekl bych že je to na reklamaci!asi něco v servisu poserýnkovali!
Ještě dotázek při přímem směru to dělá když se sešlápne brzda mebo i bez brzdění?
To Praivo-tak je to dobře i kydž Ti tam chybí ty dva malé šrouby se zápustnou hlavou,u fiatů se šteftem na lepší uložení kola!Takto to má většina aut,u mého je to ale bez těch "zavitovýc "tyčí, šteftů na matice kol,já je nemám ale naopak tam šroubuji kolové šrouby!On stejně ten disk nejakou dobu po montáži budedržet i bez těch malých šroubů se zápustnou hlavou,jak píšu výše i pře použití WD-čka a nějakého spreje na toto od Wutŕthu jsem jej stejně musel rožštípat abych mohl po očištění dát nové!
doplněno 24.05.14 13:41:To Praivo a to noje tvrzení ale nevyvrací to co jste napsal!
Jinak pkd zkusíte pořeřadit kotouč,tak možná pod těmi otovry v kotouči budou dvě díry na jeho zajištění,anebo je to dobře,ale ty zajištovací šrouby jsou tam zalomeny!
Dovolím si přidat něco k tomu "poserýnkování": Co říkáš na toto? Dědův Yaris 1.0 99 po výměně destiček... Kotouč je úplně volný, drží ho tam jenom ty 4 závitové tyče, o které se přibrzdění opírá, a destičky. Na druhém kole je totéž. Nejsem sice automechanik, ale i mně je docela dost jasné, že takhle to asi správně být nemá...
doplněno 24.05.14 12:12:@diesel Nene, nebude, od namontování už uběhly snad 2 roky a pořád je stejně volný.
doplněno 24.05.14 14:44:Ty 2 díry na šrouby bych tam taky čekal, vypadá to, jako by celý kotouč byl otočený o 90° a zakrýval je, je to možné?
Takhle je to správně. Středění kotouče obstará jeho vnitřní průměr na náboji a přitlačení k náboji je prostřednictvím kolových matic přes disk. Jak jinak bys ten kotouč chtěl ještě zajistit? U vozů, kde se používají kolové šrouby je kotouč proti vypadnutí zajištěn šroubkem se zapuštěnou hlavou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.