Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odvzdušnění brzdy na moto vs povolené víčko

Od: clayman® odpovědí: 5 změna:
Ahoj.
Přemýšlím nad tímto: pokud se chcete zbavit mikrobublinek v brzdové soustavě, nechejte zmacknutou brzdu celou noc a pootevrete nádobku s brzdovou kapalinou. Bublinky uniknou nahoru.
Proč mám povolit to víčko? Je to nutné? To se mi zas přes noc naváže do kapaliny voda, ne?
Diky

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

To víčko by mi ani tak moc nevadilo. Kapalina za noc nepohltí v podstatě nic, ale co je to kravinu nechat zmáčknutou brzdu celou noc? K čemu to jako má pomoct, copak zmáčknutím brzdy se někde otevřou nějaký cesty pro bubliny?

trtr

Zdravím, je to blbost už z principu hydraulické brzdy a hydrauliky vůbec. Jakmile zabrzdíte, tak píst stlačí to co má před sebou a uzavře systémovou cestu. At jsou v potrubí bublinky nebo ne, nic při správné činnosti nemůže uniknout a to ani po delší době. Leda by praskla hadice. Pokud by to takto fungovalo, tak by v servisech prodělali na výměně brzd. komponent, protože odvzdušnění je to, co se doma vetšinou moc nepovede.

Jediná cesta k zaručeně odvzdušněnému systému je tzv. "vyšlapat" po tom, co přestali jít bublinky alespoň ještě třetinu náplně systému, kdyby se náhodou bublinka někde zapomněla. U moto pokud lze, tak použít klidně i kapalinu s vyšší odolností proti parním bublinám - např. DOT 5.1 (pozor, nutno zkontrolovat kompatibilitu náplně!)


Diky, přišlo mi to divné. Zkusím později dohledat ten článek, že si nevymyslim na mobilu se mi nechce

 

hop®

0x

Podle mne kompletně krávovina. Bublinky jdou nahoru i bez pootevřené nádobky. Navíc stisknutím brzdy část bublinek uvězníme v brzdovém systému za (pod) brzdovým pístem. Kdo Ti to poradil?

 

moto*

0x

Přemýšlím, jaké mikrobublinky máte na mysli? Brzda může být samozřejmě zavzdušněná, pozná se to na kroku brzdové páky. Motocyklové brzdy jsou obecně konstruované tak, aby vzduch měl možnost stoupat nahoru a při každém zmáčknutí brzdy nepatrně odfoukne do brzdové nádobky a je při puštění brzdové páčky nahrazen kapalinou. Pokud se rychlejí páčkou pumpuje, tak se vzduch jakoby pístkem pumpy nakarbuje a odfukuje do nádobky ve formě malých bublinek. Nějaké utažení páčky je k ničemu. Spíše natočení řidítek tak, aby byla odpouštěcí dirka v pumpě nahoře, aby vzduch lépe unikal a potom chvíli trpělivě pumpovat. Pokud není velký krok páčky, je zbytečné něco řešit. Spíše, aby byla čerstvá brzdová kapalina a slušné destičky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]