Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím o radu, dovezli jsme si fabii 1,4 tdi v bazaru měnili těsnění, ale prý to po opravě nevypláchli, na to se nám začala rozsvicovat kontrolka přehřívání motoru. Několikrát jsme museli vypláchnou nádobku na chladící kapalinu, protože se zde začali tvořit nánosy čehosi co vypadá jako kousky vazelíny, které asi zanesli čidlo a proto to začalo hlasit přehřívání. Vypláchli jsme také ostaní části vodou a vzduchem a i z chladiče nám vyšel ten samý bordel, ale ve větším množství,ale bohužel kontrolka a nečistoty se oběvují pořád. Dokonce jsme použili i nějaký prostředek na pročištění trubek. Nyní se nejspíše zaneslo i topení, protože přestalo topit. Děkuji za rady jak se toho sajrajtu zbavit.
Nejprve zjistěte, jestli není prasklá hlava nebo v háji těsnění pod hlavou. Až poté, co zjistíte, že je všechno v pořádku, má smysl pokračovat.
Při zjištění prasklé hlavy byste měli auto vrátit nebo požadovat výraznou slevu. Oprava vás může vyjít i přes deset tisíc.
Hlava na opravu nebo výměnu, těsnění, práce a topení,a chladiče mohou být na výměnu. Při výměně těsnění měla být srovnaná hlava a udělaná tlaková zkouška, jinak je to taková oprava buď a nebo. Ve vašem případě NEBO.
doplněno 04.05.14 12:48:Zasviněné čidlo NEMŮŽE hlásit přehřátí motoru. Motor se přehřívá, protože je nefunkční chladíč, vadná vodní pumpa a nebo se dělá v chladícím prostoru vzduchová bublina z důvodu prasklé hlavy nebo vadného těsnění pod hlavou.
doplněno 04.05.14 12:49:event. termostat
Děkuji za názory. Po vyčištění chladící nádržky kontroůka již nesvítila, rozvítila se opět po cca najetí 40 - 60 km a to se najeli třeba přerušovaně ve dvou dnech.
Skoro bych se vsadil, že je prasklá hlava nebo snad jen těsnění pod hlavou. Pokud s tím nemáte zkušenosti nedělejte to sám, jen proděláte, zřejmě vám nejsou známy ani postupy opravy. To není nic ve zlém, každý nemůže umět všechno, ale laický zásah do jakéhokoli zažízení bude pravděpodobně znamenat zvýšení nákladů. Práci si sice uděláte zadarmo, ale jak. Budete víc stát, než jezdit.
Mno nejprve bych to vše pořádně pročistil!Pokud není někde něco špatné (hlava těsnění...),tak vyčistení !důkladné! by pomohlo,ale pkd je něco KO,ztak pomůže jen dočasně,ten sajrajt se po čase bude tvořit opět!
Osobně jsem se s tímto potýkal na ibize I (1,7D)prasklá hlava a olej še do vody.přes rok jsem s tím jezdil než se uvařilo z důvodu zacpání chladiče emulzí oleje a vody.Vyřešil jsem to tak,že jsem chladič (vše vypustil) vymontil a nekolikrát propláchnul tech.benzínem ,poté x krát jar a vařící voda..Nakonec namontil zpět a auto do "servisu" (garážistům) na výměnu hlavy,,po výměmě hlavy jsem celou soustavu několikrát proplachoval roztokem sody,nalít zahřát na provozní a vypustit.Až šla relativně čistá voda,tak jsem napustil jen vodu a jezdil bez fridexu s kontrolou čistoty a až na podzim šla nemrzka!
Ještě takovej asi nemístnej dotaz, kdyby bylo něco prasklého nepoznalo by se to také ubytkem oleje? Děkuji
Myslím, že úbytek oleje tak snadno nepoznáte, na měrce oleje to může být neznatelné. Dvě deci oleje na měrce nepoznáte, ale ve vodě to udělá bordel. Navíc černý svinstvo ve vodě znamená, že do vody jsou spaliny z motoru, samotný olej by dělal spíš hnědou usazeninu. Nejčastjší příčinou je těsnění, to odejde přehřátím motoru. Prasklá hlava způsobuje vytváření vzduchové bubliny v chladícím systému, protože se prasklinou "profukuje" kompresní tlak do vody. V místě bubliny se extrémě přehřívá motor, bublina se pak může cirkulací dostat do nejvyššího místa chladícího systemu, tedy do topení a auto netopí, ačkoli je ohřáté. Netopení tedy nemusí být zasviněnou soustavou, ale zase tou prasklinou. Když se bublina dostane do místa termostatu, tak ten se neprohřeje tak aby otevřel a odpustil vodu do chladiče...a začarovaný kruh začíná. Motor se přehřívá, ale nechladí, netopí. Ani vodní pumpa není bůhví jaký čerpadlo, s bublinou si neporadí, je to jen vrtulka ve vodě, ale není to turbína.
podle všeho vám jde olej do chl.kapaliny pořád...takže doporučuji nechat )opět) sundat hlavu,tzn.nové těsnění(správně i) šrouby,olejová nápln a filtr...na přesnější diagnostiku až po sundání hlavy a i pokud nebude znatelně poškozena(trhlina apod.) nechte provést tlakovou zkoušku-bez této operace nemá cenu montovat zpět-jen vyhodíte peníze za práci a materiál(opět další sundání hlavy=nové těsnění atd.)
Opičák souhlas až na maličkost-osobně popsaná zkušenost s ibizou - prasklá hlava=olej do vody a naopak s peu 405D-fouklé těsnění=spaliny do vody.
Z toho bych katagoricky netvrdil na fouklé těsnění nebo ruplou hlavu,oboje se může projevovat stejně !
doplněno 04.05.14 16:11:Ještě doplnění u nafty vždy po sundání hlavy tuto otlakovat zda je OK,opět díky osobním zkušenostem.kdy bylo očividné že je fouklé těsnění,tak se hlava nedělala a výsledek-500km a obé šlo do kopru!
doplněno 05.05.14 14:18:To Opičák-teď jsi uhodil hlavičkou o hřebíček!
Protože neví historii tak rozborka a... jak již bylo psáno!Ta ukáže 100% co s tím je!I když víme uže teď-má to rozbitý
To bude chtít propláchnout všechno zvlášt ,nejlépe horkou tlakovou vodou odpojit hadice od topení chladiče bloku a valit to tam pod tlakem dokud nepoteče čistá voda potom znovu zapojit a použít nějakou tu chemii chvíli pojezdit a udělat znovu výměnu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.